Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Правила обслуговування вимог

Організація черги

Дисципліни постановки вимог у чергу та вибору вимог із неї для обслуговування визначають порядок, за яким вимоги стають у чергу, якщо пристрій для обслуговування зайнятий, та порядок їх виходу з черги для обслуговування — якщо пристрій для обслуговування вільний.

Найпростіша дисципліна обслуговування передбачає поставлення вимог у чергу за порядком їх надходження. Вона має назву перший прийшов – першим обслужили (ПППО) (FIFOFirst In First Out). Прикладом черги з такою дисципліною може бути черга до телефону-автомата.

Існує також інший спосіб організації черги, коли для обслуговування вибираються останні в черзі вимоги (останній прийшов – першим обслужили (ОППО), — LIFO (Last In First Out)). Цей спосіб також називається стеком або «магазином». Прикладом черги з такою дисципліною обслуговування може бути паром, на якому перевозять авто, — автомобіль, який заїхав на паром перший, виїжджає з нього останнім.

Що стосується правила вибору вимог із черги, то вибір може бути випадковим, наприклад вибір куль із барабана для гри в лото. Під час вибору вимог із черги може враховуватись їх пріоритет.

Черга може мати обмеження за довжиною або за часом перебування вимог у ній. Наприклад, якщо в черзі знаходиться більше трьох вимог, то нова вимога, яка надійшла, залишає систему, або вимога залишає систему, якщо час перебування її в черзі становить понад 2 хв. Прикладом черги з обмеженою кількістю місць є бункер, в який надходять заготовки, перш ніж їх буде оброблено верстатом. Буфери даних широко використовуються в комп'ютерній техніці. Під час обміну інформацією між пристроями, які мають різну швидкість обробки даних, інформація накопичується в буфері, а потім використовується пристроєм, що має меншу швидкість. Такі буфери організовуються в системах введення-виведення даних і мультиплексорах. У комп'ютерних мережах буфери створюють для організації черг повідомлень або пакетів.

Правила обслуговування вимог характеризуються часом обслуговування (розподілом часу обслуговування), кількістю вимог, які обслуговуються одночасно, і дисципліною обслуговування.

Обслуговування може бути організоване за допомогою одного або кількох ідентичних пристроїв. У першому випадку система називається одноканальною, у другому — багатоканальною. Час обслуговування вимог може бути детермінованим або заданим за ймовірнісним законом розподілу.

Якщо пристрої для обслуговування об'єднані в ланцюжок, то система називається багатофазовою, тому що вимоги в ній послідовно проходять кілька фаз обслуговування (наприклад, складальний конвеєр автомобільного заводу).

Дисципліна обслуговування визначає, за яких умов припиняється обслуговування вимог, як обирається для обслуговування наступна вимога, а також що станеться із частково обслуженою вимогою.

Розрізняють безпріоритетні і пріоритетні дисципліни обслуговування. У разі безпріоритетного обслуговування порядок обслуговування визначається за дисципліною вибору вимоги з черги, наприклад ПППО. До безпріоритетних належить циклічна дисципліна обслуговування, яка часто використовується в комп'ютерних системах. Вимога (програма) багаторазово використовує пристрій для обслуговування (процесор) перед тим, як його залишити. Після закінчення кожного циклу обслуговування вимога знову надходить до черги для додаткового обслуговування.

Під час пріоритетного обслуговування для кожної вимоги задається деякий числовий параметр, значення якого визначає її пріоритет. Значення пріоритету може бути незмінним (статичний пріоритет) або являти собою функцію, яка залежить від часу перебування вимоги в системі (динамічний пріоритет).

Пріоритет може бути також відносним або абсолютним. Відносний пріоритет передбачає, що надходження вимоги з вищим пріоритетом не перериває обслуговування менш пріоритетної вимоги (обслуговування без переривання). Вимоги з однаковими пріоритетами можуть утворювати черги.

Якщо в системі задається абсолютний пріоритет, то поява вимоги з більш високим пріоритетом перериває обслуговування менш пріоритетної вимоги (обслуговування з перериванням). У таких системах можуть утворюватися вкладені переривання, коли обслуговування вимоги, яка витиснула менш пріоритетну, буде перервано більш пріоритетною вимогою і т.д. Іноді в таких системах обмежують глибину переривання. Перервані вимоги можуть або залишати систему, або знову ставати в чергу для додаткового обслуговування.

Зрозуміло, що дисципліни обслуговування з абсолютними пріоритетами можуть використовуватись тільки для систем з одним пристроєм для обслуговування.


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  7. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  8. IV. ВИМОГИ ПРОФЕСIЇ ДО IНДИВIДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГIЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФАХIВЦЯ
  9. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  10. V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
  11. V. Етичні правила психологічних досліджень
  12. А ви слідуєте цім правилам, коли виступаєте публічно?




Переглядів: 1228

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Властивості пуассонівського потоку | Вихідний потік вимог

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.