МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Задачі і методи формалізаціїТема: ФОРМАЛІЗАЦІЯ І МАТЕМАТИЧНИЙ ОПИС АСУ ЛЕКЦІЯ 7
7.1 Задачі і методи формалізації
7.2 Класифікація математичних моделей АСУ
7.3 Етапи побудови математичної моделі АСУТП
У загальному випадку під формалізацією розуміють методи, що дають можливість представити досліджуваний об'єкт відображеним у знаковій формі якоїсь штучної системи (математики, радіотехніки, програмування та ін. Мета формалізації - більш глибоко пояснити процеси і явища, що раніш були незрозумілими або недостатньо вивченими, зв'язати воєдино різноманітні явища досліджуваного процесу, що лежить в основі функціонування АСУ. Успішне виконання теоретичних досліджень залежить як від кругозору, наполегливості і цілеспрямованості науковця, так і від володіння їм методами і засобами формалізації. Важливе місце при виконанні теоретичних досліджень займають засоби дедукції й індукції. Дедуктивний спосіб – визначає виведення приватних положень із загальних. Недоліком цього методу дослідження являється обмеження, що випливають із загальних закономірностей, на основі яких досліджується окремий випадок. Індуктивний метод дозволяє по приватних фактах і явищах встановлювати загальні принципи і закони. Так Д.І. Менделєєв, використовуючи приватні факти про хімічні елементи сформував періодичний закон. Особливу роль тут грають методи аналізу і синтезу. Аналіз розподіляє об'єкт (теоретичноно або експериментально) на складові частини з метою більш глибокого його пізнання. Синтез – протилежний аналізу метод, що полягає в дослідженні об'єкта в цілому, на основі об'єднання пов'язаних один з одним елементів у єдине ціле. Аналіз і синтез взаємозалежні і наочно являють собою закон діалектичної єдності і боротьби протилежностей у застосуванні до взаємозв'язку одиничного і загального. Застосовується також засіб абстрагування – це відволікання від другорядних факторів із метою зосередження на найважливіших особливостях досліджуваного явища. У теоретичних дослідженнях можливі два методи - історичний та логічний. Історичний метод дозволяє досліджувати виникнення, формування і розвиток процесів і подій у хронологічній послідовності. Логічнийметод буваєгіпотетичний і аксіоматичний. Гіпотетичний метод заснований на розробці гіпотези з наступною глибокою проробкою. Аксіоматичний метод базується на очевидних положеннях (аксіомах), прийнятих без доказів. У технічних науках найбільше поширення одержав гіпотетичний метод. У залежності від рівня наукових досліджень (емпіричного і теоретичного), вищевказані методи умовно підрозділяються на 3 види: - емпіричні (спостереження, порівняння, рахунок, вимір, експеримент) - емпірично-теоретичні (аналіз, синтез, індукція, дедукція, моделю- вання, гіпотетичний, історичний). - оретичні – узагальнення, абстрагування, формалізація, моделювання на ЕОМ.
Читайте також:
|
||||||||
|