Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Коригувальна гімнастика та міогімнастика як засіб профілактики.

Коригувальна гімнастика рекомендується дітям дошкільного і молодшого шкільного віку. Її проводять в кабінеті лікувальної фізкультури дитячих поліклініку дитячих садках під контролем медперсоналу, а після навчання - дома під керівництвом батьків.

Перед заняттям необхідно провітрити приміщення. Кожен комплекс вправ виконується двічі за день (у першу та другу половину дня), краще до їди, або не раніше ніж через 40 - 60 хв після їди. Вправи проводять у строгій послідовності та дозуванні, паузи між вправами - у 20 -30 хв. Тривалість заняття залежить від віку дитини: діти від 3 до 4 років виконують вправи протягом 20 -25 хв, від 4 -до 5 років - 25 -30 хв, від 5 до 6 років - 30- 35 хв, від 6 до 7 років -35 -40 хв, а школярі -45 хв.

Комплекси коригувальної гімнастики складаються із загальнорозвивальних, дихальних та спеціальних вправ.

Кожне заняття складається з трьох етапів: вступного, основного та завершального. Мета вступного етапу є підготовка організму до зростаючих навантажень. Використовують загальнорозвивальні та дихальні вправи. Потім призначають спеціальні вправи, які діють на відповідні м’язи і спрямовані на нормалізацію функції окремих органів та систем. На завершальному етапі фізичне навантаження зменшують. На початку курсу кожна вправа повторюється 4 -6 разів. Тривалість курсу - не менше 3-х місяців.

Міогімнастика - метод профілактики І лікування кісткових деформацій. Вона найбільш ефективна у віці від 3 до 7 років.

Проведення міогімнастики_ відповідає таким принципам:

- систематичності,;

- послідовності;

- свідомості та активності,;

- доступності та індивідуальності; повторності;

- наочності.

Основні правила проведення міогімнастнки:

- скорочення м’язів необхідно робити з мінімальним розмахом;

* інтенсивність не має бути надмірною;

- скорочення м’язів має бути повільним і плавним;

- швидкість і тривалість скорочень необхідно поступово збільшувати;

- між двома скороченнями необхідна пауза;

- скорочення м’язів повторяють до появи відчуття легкої втоми;

кожна вправа спочатку виконується 3 -5 разів, через кожні 2 -3 дня навантаження збільшується;

- кількість вправ збільшується до 15 -25 ;

- проведення міогімнастичних вправ має бути регулярним.

В основі лікувальної дії лежить дозоване тренування певної групи м’язів, направлене на відновлення, нормалізацію порушених функцій окремих м’язів, в результаті виконання вправ, розвивається функціональне пристосування до певних нагрузок, що приводить до корекції різних функцій м’язів.

При аномаліях розвитку, деформацій зубів і щелепних кісток проводяться такі вправи:

1) при оральному розташуванні окремих зубів: тиск кінчиком язика на аномалійно розташований зуб, прикушування дерев’яної палички;

2) при вестибулярному розташуванні окремих зубів: пальцевий масаж, тобто тиск пальцем на зуб в оральному напрямку.

При прогнатичному прикусі порушується функція кругового м’язу і м’яза, який висовує нижню щелепу. Для їх тренування пропонується комплекс вправ.

1) вставленими у кути рота пальцями дитина намагається розтягнути губи, долаючи їх напруження в зімкнутому стані;

2) струменем повітря, направленим через губи, складеними трубочкою змусити ритмічно, в такт повітрю, що видихається, коливатись підвішений на нитці кусочок вати.

Вправи для м’язів , що висувають нижню щелепу:

Дитина повнна стоячи притулитись до стінки так, щоб потилиця, лопатки, сідниці і п’ятки торкалися стіни. Потім при зімкнутих зубних рядах із відведеними назад руками повільно висовує нижню щелепу вперед до перекриття нижніми різцями верхніх. При цьому підборіддя піднімається якомога вище . У такому положенні щелепа утримується 5 -10 с., потім повільно стає у вихідне положення. Вправи повторюються до відчуття легкої втоми.. По мірі підвищення тонусу м’язів, час утримання м’яза в мезіальному положенні збільшується.

При прогенічному прикусі призначені вправи для тренування м’язів,що піднімають і зміщують н\щ детально. При широко відкритому роті дитина повинна кінчиком язика доторкнутися до твердого піднебіння в місці переходу його в м’яке, потім повільно закрити рот, змістити щелепи назад. Вправи повторюють 5 -6 разів на день до появи відчуття втоми.

При відкритому прикусі дитині рекомендують 5-6 разів на день прикушувати з максимальним зусиллям жувальними зубами дерев’яну паличку.

Вправи для відновлення носового типу дихання.

І. Підготовчі вправи.

Вихідне положення: ноги на ширині плечей, голову на тулубі тримати прямо, груди розвернуті.

1. Ноги разом, піднятися на носках , руки вгору - вдих, опустити руки - видих;

2. Видихнути. Зробити тривалий вдих та видих через ніс.

II. Тренування правильного носового дихання

Вихідне положення: стоячи, ноги разом ,руки вздовж тулуба.

1. Повільно вдихати повітря ротом та видихати почергово, через праву і ліву ніздрі, іншу затиснувши пальцем.

2. Повільний вдих носом на рахунок 5, видих ротом, склавши губи в трубочку.

III. Впарви для тренування кругового м’яза порожнини рота.

1. Губи витягнути вперед, зімкнути, склавши в трубочку, потім широко розтягнути.

2. Зімкнути губи та надути щоки, після чого, притиснувши кулаки до щік, повільно видихнути повітря через зімкнуті губи.

Вправи для тренування м’язів язика при порушенні ковтання.

Вихідне положення: сидячи перед дзеркалом, голову тримати прямо, плечі відведені назад та трохи опущені, груди розвернуті.

1. Рот відкритий, провести язиком від правого кута рота до лівого.

2. Рот відкритий, дістати язиком підборіддя .

3. Кінчиком язика погладжувати піднебіння по серединному піднебінному шву.

Вправи для тренування м'язів, що піднімають н\щ.

1. Губи зімкнуті, зуби стиснути. Посилити тиск на зуби скороченням жувальних м’язів, потім зуби розтиснути.

2. Вправа з прикушуванням дерев’яної палички. На дерев’яну паличку надівають гумову трубочку, прокладають її між бічними зубами та утримують у такому положенні. Дитина стискує і розтискує зуби, поступово перміщуючи палочку по зубному ряду.

Вправи для м’язів, що висувають н\щ.

1. Н\щ повільно висувають уперед доти, доки різальні краї нижніх різців не встановляться спереду від верхніх. У такому положенні н\щ утримують 10 сек., а потім повільно повертають у вихідне положення.

2. Ту ж вправу виконують із поворотом голови спочатку вправо, а потім уліво.

Після засвоєння вправи н\щ утримують у висунутому вперед положенні якомога довше і повторюють вправу до 10 разів. Навантаження на м’язи збільшується, якщо вправу виконують стоячи. При цьому голову злегка закидають, ноги ставлять на ширину плеч, руки відводять назад, н\щ повільно висувають уперед доти, доки нижні різці установляться спереду від верхніх.

Протипоказами до міогімнастики є:

- видимі обмеження рухомості скроневонижньощелепних суглобах;

- виражені аномалії прикусу;

Гігієнічний догляд за порожниною рота при наявності різноманітних конструкцій зубних протезів, ортодонтичних та щелепно -лицевих апаратів.

Набір засобів індивідуальної гігієни порожнини рота визначається тим видом ортопедичної конструкції, яка використовується для виправлення патології прикусу, положення зубів чи інших видів аномалій зубощелепної ділянки.

Догляд за порожниною рота при наявності незнімних зубних протезів.

Одиночні коронки чи мостовидні протези до 3 - одиниць не потребують проведення спеціальних гігієнічних заходів. Але потрібно очищувати простір, що утворюється під краями коронок, внаслідок або неякісного виготовлення коронок, чи в результаті резорбції альвеолярної кістки. Накопичення нальоту під коронками веде до швидкого порушення фіксуючого матеріалу. В цьому випадку, рекомендовані допоміжні засоби у вигляді флосів, суперфлосів, йоршиків, іригаторів. Великі по конструкції мостовидні протези очищають:

1. Обов’язкове очищення промивних просторів, щоб не накопичувалася мікрофлора, залишки їжі і не розвивались пролежні під ними. В якості засобів використовують суперфлоси і ультрафлоси;

2. Лагідне відношення до керамічного покриття{ малоабразивні зубні пасти з поліруючим ефектом);

3. Якісний догляд за яснами (зубні пасти з протизапальним ефектом)

Зубна щітка для зменшення зношуваності повинна бути з багаторівневим щіточним полем, силовим виступом. Зубна паста середньої ступені абразивності, що має протизапальні, антимікробні властивості і піноутворюючу дію. Паста повинна бути достатньо рідкою, щоб проникати в простори під коронкою і тілом мостоподібного протеза.

Догляд за порожниною рота при наявності знімних зубних протезів.

Гігієна порожнини рота при наявності часткових знімних протезів - це індивідуальний догляд за зубами, що залишились і слизовою оболонкою порожнини рота і догляд за протезом. Гігієна порожнини рота при наявності повних знімних протезів - це догляд за слизовою оболонкою порожнини рота і очищення протеза.

Для індивідуального догляду за зубами використовують засоби з бактерицидною дією ( зубні пасти : „ Восход - 21”, „ Новий жемчут”. Із рідких засобів: зубні еліксири” Восход”,

„ Евкаліпт”, ополіскувачі: „ Біостом”, „Oral - В”.

Зубна щітка повинна бути середньої ступені жорсткості, кінчики повинні бути заокруглені, багаторівневе щіткове поле, яке складається з з силового виступу. Доцільно використовувати зубні нитки, йоршики.

Догляд за знімними протезами. Протезне ложе створює хороші умови для розмноження мікроорганізмів, внаслідок накопичення зубних відкладень. На протезах в\щ зубний камінь частіше локалізується на 5, 6, 7 зубах зі щічної сторони; на протезах н\щ - у фронтальних ділянках і на язиковій поверхні 1,2,і 3 -х зубах.. Починають утворюватися відкладення на 20 -30 -й день з початку користування протезом. Для догляду використовують механічний метод і спеціальні дезінфікуючі і очищаючі засоби.

Механічне очищення проводиться звичайними чи спеціальними зубними щітками (двохстороннє розміщення щетини на головці, щетина більш жорстка, з однієї сторони щіткове поле зігнуте, з іншої випукле, для чищення зовнішніх і внутрішніх поверхонь протеза.).Механічне очищення також проводять водою чи пастою.

Дезінфікуючі засоби поділяються:

1. Пастоподібні з одночасним використанням зубної щітки; („ Гелон”, „ Пігодент”, „ Полідент”)

2. Рідкі для замочування протезів (готові чи розчини в таблетках : 40% пероцтова кислота, хлорамін, 0,5 *5 % хлоргексидин, міраместін, „ Протодез”

3. Ультразвукове очищення.

4. Ультрафіолетове очищення.

Догляд за порожниною рота при ортодонтичному лікуванні.

В процесі ортодонтичного лікування, при використанні знімних ортодонтичних апаратів, може виникати запалення слизової оболонки рота в ділянці контакту з пластмасовим базисом (стоматити). При використанні незнімних апаратів спостерігають появу демінералізованих ділянок емалі, підвищення інтенсивності каріозного процесу, маргінальний пародонтит.

Причинами запалення СОПР є місцеві фактори і залежать від знімного протеза і матеріалу, з якого виготовлений базис.

У виникненні стоматитів відіграє роль мікрофлора ( стафілококи, гриби, стрептококи), що розвивається в ділянці протезного ложа.

Розповсюдженими є гінгівіти, характерно що сосочки болючі, кровлять.

Інтенсивність каріозного процесу зв’язаний з посиленням мікробної інвазії в порожнині рота, а також з мікротравмами зубів, що приводять до зниження кислотостійкості і підвищенню розчинності емалі. Крім того елементи апарату можуть бути ретенційними пунктами, де накопичується зубний наліт.

Важливу роль в профілактиці ускладнень під час користуванням ортодонтичного апаратрою відіграє раціональна гігієна порожнини рота.

Дуже ефективно використовувати при викорисанні знімних конструкцій антисептичні полоскання рота р-ном хлоргексидину, сангвінарину, іригації ясен протезного ложе, використовувати карієспрофілактичні гелі: кальційфосфатні ( для чистки зубів) і фторвмісні ( нанесення на зуби у вигляді аплікацій).

При лікуванні незнімними конструкціями використовують щітки з поздовжнім заглибленням (типу „ Орто”), електричні щітки.

Індивідуальна гігієна порожнини рота при наявності знімних ортодоинтичних конструкцій

Оскільки в знімних конструкціях є:

1. велика кількість деталей (замки, пружини, кламери), виступаючі елементи, тому чистити потрібно так, щоб не лишати нальоту ні на жодній деталі, для цього потрібно спеціальну зубну щітку. Гігієна порожнини рота проводиться з використанням лікувально-профілактичних зубних паст.

Зразу після фіксації пластинки рекомендують зубні пасти і полоскання з сильною бактерицидною і протизапальною дією.

Очищення знімного протезу основана на замочуванні їх в дезінфікуючий розчин. Але потрібно враховувати взаємодію розчину з металічними елементами.

2. Знімну ортодонтичну конструкцію носять максимально довго і постійно протягом доби

і знімають тільки, щоб зробити гігієнічну процедуру рота .

Індивідуальна гігієна порожнини рота при наявності ортодонтичних конструкцій з використанням брекет - системи.

Після фіксації брекет-систем фізіологічне самоочищення затруднене.

Особливістю конструкції , що ускладнює проведення гігієнічних процедур є: незнімна конструкція,розміщення дуги, характер фіксації, багато мілких і крупних деталей (напівкоронки, кільця, замки, гайки) складає систему, що є збирачем нальоту, так як він легко фіксується і важко видаляється.

Пацієнту з брекет-системою рекомендовано: профілактична зубна щітка з середньою ступінню жорсткості штучної щетини, перважно з „ Силовим виступом” і індикацією ступені зносу щетини.

Зубна щітка,, Орто” для допоміжного очищення поверхні зубів, з з якою фіксовані брекети, і для допоміжного очищення зовнішньої і зовнішньо - бокових поверхонь самої дуги і частин, що виступають назовні.

Інтердентальна щітка -йоршик - для очищення внутрішньої поверхні дуги і деталей брекета, а також ділянки біля приклеєного брекета.

Суперфлос - для очищення контактних поверхонь зубів.

Лікуавально - профілактичні зубні пасти -для протизапальної дії на тканини пародонта і слизову оболонку щік, контактуючих з брекет-системою.

Лікувально -профілактичні бальзами - використовують для втирання їх в м’які тканини слизової оболонки щік, використовуються як протизапальні, так і регенеруючі для швидкого заживлення пролежнів, що можуть утворитися в місцях контакту з брекетами. Дезодоранти і спреї для освіжування ротового дихання.

Ірригатори для очищення важкодоступних поверхонь ортодонтичних конструкцій.

Догляд за порожниною рота при протезуванні на імплантах.

Імплантація обумовлена хірургічним втручанням. Можливі ускладнення, які поділяються на 2 групи : ті, що виникають в післяопераційний період зразу після „вживлення” імплантата і після постановки протеза . Одним з найпоширеніших ускладнень є відторгнення імплантату, причиною може бути накопичення кругом імплантату над - і підясневої мікрофлори. На імплантатах утворюється наліт, зубна бляшка, камінь, що порушує епітеліальне прилягання до поверхні імпланта. Якщо це утворення не видалити утворюється патологічна кишеня, що приводить до розхитування і відторгнення імплантата. Для збереження імплантатів є сучасне видалення відкладень.

Гігієнічні засоби при наявності імплантатів в порожнині рота включають як індивідуальну гігієну, так і професійну.

Відмінності при проведенні гігієни в тому, що матеріали, які використовуються для очищення імплантатів повинні мати низькі абразивні і високі бактерицидні властивості.

Зубна щітка повинна бути середньої чи м’якої ступені жорсткості, зубні пасти - з високим очищаючим ефектом, але не мати стираючої дії. При протезуванні на імплантатах доцільно виділити 3 етапи спеціальної гігієни:

1-й - перед імплантацією. Підготовка порожнини рота до протезування включає санацію, професійну гігієну, що забезпечує повне видалення зубних відкладень на зубах, що залишились.

2- й-післяопераційний. Лікувально-профілактична гігієна порожнини рота включає використання засобів з високим бактерицидним ефектом і залежить від наявності зубів чи повної їх відсутності. Ефективне використання зубних еліксирів і полоскань з антисептиками і протизапальною дією які використовують щоденно не менше 3- 4 полоскань в день, особливо після прийому їжі. В перший день режим полоскань пасивний (ротові ванночки). При наявності зубів чистку їх щіткою з пастою проводять тільки на 2 -

3 день. Зубна паста повинна мати протизапальні властивості. Ефективні зубні пасти „солеві „ ( „ Бальзам”, „ Поморін”, „ Восход - 17, -18 , -20, Лакалут актів”).

3- й- після встановлення в порожнині рота остаточної конструкції протеза , при цьому повинна проводитись як індивідуальна гігієна, так і професійна. Індивідуальна гігієна проводиться з використанням зубних щіток, флосів, йоршиків.


Читайте також:

  1. АТЛЕТИЧНА ГІМНАСТИКА
  2. Атлетична гімнастика.
  3. Бази даних як засіб зберігання й обробки інформації
  4. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  5. Болонська конвенція як засіб створення зони європейської вищої освіти.
  6. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти
  7. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти країн Європи.
  8. Болонський процесс як засіб інтеграції у вищу освіту європейських країн.
  9. ВИРОБНИЧА ГІМНАСТИКА
  10. Гігієнічна гімнастика.
  11. Дискусія — засіб навчання та вирішення економічних проблем
  12. Діагностика як засіб організації роботи з персоналом




Переглядів: 5813

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміщення нижньої щелепи вбік. | Порфесійна гігієна.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.