Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ІV. Повідомлення нового матеріалу.

ІІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

ІІ. Мотивація діяльності.

І. Організаційний момент.

Приклад психограми

Назва Організатор вільного часу Наладчик радіо-апаратури Гід-перекладач Перукар-візажист Дизайнер інтер'єру Модельєр конструктор одягу
Зорове сприйняття (дія сприйняття)
Слухове сприйняття (дія сприйняття)
Пам'ять (мнемічна дія)
Уважність (дія зовнішнього контролю)
Уява (імажинітивні дії)
Технічний інтелект (логічні дії)
Словесно-логічний інтелект (логічні дії)
Соціальний інтелект, організаторськ здібності (логічні дії)
Усне мовлення (інтерперсональні дії)
Відкритість у спілкуванні (інтерперсональні дії)
Емоціонально-вольова регуляція (самоконтроль)
Психомоторика (рухові дії)

Таким чином, складається модель роботи професіонала, модель роботи його психіки, встановлюються його професійні якості і потрібний рівень їх розвитку (високий, середній або низький).

План лекції:

1. Створення мультимедійних комп’ютерних презентацій. Ознайомлення з прикладами мультимедійних презентацій. Аналіз ідей щодо використання у навчальному процесі комп’ютерних презентацій Microsoft Power Point. Вимоги до створення навчальних комп’ютерних презентацій.

2. Ознайомлення із прикладами публікацій – інформаційними бюлетенями, буклетами, нагородами, оголошеннями. Аналіз ідей щодо використання у навчальному процесі публікацій. Вимоги до створення навчальних публікацій.

3. Створення веб-сайту за допомогою Microsoft Office Publisher.

4. Електронні таблиці, їх можливості та призначення.

5. Дослідження засобів подання інформації засобами Microsoft Office Excel.

1. Мультиме́діа(лат. Multum + Medium) — комбінування різних форм представлення інформації на одному носієві, наприклад текстової, звукової і графічної, або, останнім часом все частіше — анімації і відео.

Мультимедіа може бути представлена у вигляді основних складових:

· текст;

· аудіо

· зображення;

· анімація

· відео;

· інтерактивність.

Мультимедійні технології застосовуються для навчання учнів та студентів, а також у практичній роботі спеціалістів різних галузей. При використанні сучасних мультимедійних технологій комп'ютер перетворюється на повноцінного співрозмовника, дозволяє фахівцям, не виходячи з дому, офісу бути присутнім на лекціях видатних науковців, брати участь у конференціях, діалогах, міжнародних проектах тощо.

Для створення і реалізації мультимедійних технологій потрібні комп'ютер на основі операційної системи Windows, відповідне прикладне програмне забезпечення (авторські засоби мультимедіа) та засоби проектування мультимедійних проектів на великі екрани - мультимедійні проектори. Мультимедійний проектор підключається до комп'ютера, забезпечує динаміку зображення, різні кольори об'єктів та звуковий супровід зображення.

Мультимедіа може бути грубо класифікована як лінійна й нелінійна. Аналогом лінійного способу подання може бути кіно. Людина, що переглядає даний документ жодним чином не може вплинути на його зміст. Нелінійний спосіб подання інформації дозволяє людині брати участь у поданні інформації, взаємодіючи якимось чином зі засобом відображення мультимедійних даних. Участь людини в даному процесі також називається «інтерактивністю». Такий спосіб взаємодії людини й комп'ютера найбільш повно представлений у категоріях комп'ютерних ігор. Також, нелінійний спосіб подання даних називається «гіпермедіа».

Як приклад лінійного і нелінійного способу подання інформації, можна розглядати таку ситуацію, як проведення презентації. Якщо презентація була записана на плівку й показується аудиторії, то цей спосіб повідомлення інформації може бути названий лінійним, тому що глядачі не мають можливості впливати на доповідача. У випадку ж живої презентації, аудиторія має можливість задавати доповідачеві питання і взаємодіяти з ним в інший спосіб, що дозволяє доповідачеві відходити від теми презентації, наприклад пояснюючи деякі терміни або більш докладно висвітлюючи спірні частини доповіді. Таким чином, жива презентація може бути представлена, як нелінійний(інтерактивний) спосіб подачі інформації…

Презентація є яскравим прикладом мультимедійного проекту.

Презентація (від англ. «рrеsепtаtіоп» – подання, вистава)– це набір картинок-слайдів на певну тему, які зберігаються у файлі спеціального формату. На кожному слайді можна вміщувати довільну текстову, графічну, відеоінформацію, анімацію, стереозвук, як синтезований, так і записаний із мікрофона.

Види презентацій:

· Flash презентації (флеш презентації) - це універсальний продукт дозволяє найгармонійніше поєднувати рекламну інформацію з яскравим нетривіальним дизайном і анімацією, добиваючись максимальної віддачі від презентації. Flash презентація (флеш презентація) - це можливість створення презентації єдиним файлом, без папок і дрдаткових документів, що дозволяє встановити автозапуск презентації при завантаженні диска. Більш того, Flash презентації допомагають не тільки створювати цікаві ролики, але і оснащувати презентацію меню зручним інтерфейсом - користувач самостійно можете управляти презентацією. Ще один величезний плюс презентацій на основі Flash - це відносно невеликий розмір презентації, що дозволяє розміщувати їх в Інтернеті або дарувати на міні дисках.

· 3d презентації.Ще одним різновидом комп'ютерних презентацій можна вважати 3d презентації - тобто презентації, оформлені в тривимірній графіці (3d графіці, 3d анімації). Презентації подібного роду (3d презентації) дають можливість віртуальної демонстрації об'єкту, товару, продукту або споруди буквально з усіх боків (у тривимірному зображенні).

· PowerPoint презентації (презентації powerpoint).Іншим традиційним варіантом презентації є презентація у форматі РowerPoint (презентація PowerPoint). Презентація РowerPoint (PowerPoint презентації) - приклад гармонійного поєднання інформації і якісного візуального інформації.

· Презентації pdf (презентація компанії pdf).Ще один вид сучасної презентації - це презентація у форматі pdf. Фактично це варіант електронного каталога, зручного для розсилки по електронній пошті, розміщенню на певному сайті або в Інтернеті. Тобто практичний, легкий, зручний, а з іншого боку дуже функціональний продукт. Презентація pdf дає можливість подати в привабливому вигляді ретельно відібрану інформацію. Проте вигляд (дизайн презентації) повинен бути також ретельно продуманий, розроблений і втілений в життя. Pdf презентації дозволяють максимально розширити рамки для творчого підходу і креативних дизайнерських рішень. Найчастіше презентації pdf використовуються як допоміжний продукт - виготовляються безкоштовно,є додатком до друкарської версії презентації або мультимедіа презентації.

· Відео презентації (відеопрезентації).Вид презентацій,в яких комп'ютерна графіка і інші спецефекти відходять на другий план, поступаючись місцем живій картинці - відео зображенню - відеопрезентації.

· Сd презентації, DVD презентації.Будь-які презентації можна не тільки показувати на екранах, викачувати з Інтернету, але і дарувати (презентувати) на різних носіях, особливо це зручно для презентацій розміром від 20 мегабайт, які важкі для скачування і не призначені для пересилки по електронній пошті. На даний момент найпоширенішими є Сd презентації.Це можуть бути як CD візитки, так і повноцінні dvd презентації з використанням всіх можливостей, що надаються форматом.

 

Класифікація презентацій за структурою презентації поділяють на: лінійні та розгалужені.

Презентації лінійної структури створюються для послідовного викладання матеріалу з використанням мультимедійних засобів. Вони мають містити лише головні положення повідомлення, які допомагають усвідомити його зміст, та ілюстрації.
Презентації, які можна використовувати під час узагальнення й систематизації знань та для визначення рівня навчальних досягнень учнів, завдяки гіпертекстовим посиланням найчастіше мають розгалужену структуру. Працюючи з ними за своїм робочим місцем, учень має змогу опрацьовувати запропонований матеріал з урахуванням індивідуальних здібностей.

В літературі не існує загальновизнаної класифікації презентацій за типом змісту та оформленням. Наприклад, Ястребов Л.Й. пропонує класифікувати презентації за ступенем їх «оживлення» різними ефектами.

Він виділяє такі групи презентацій:

· Офіційна презентація – різного роду звіти, доповіді тощо перед серйозною аудиторією, в якій необхідним є строгий дизайн, витриманість, єдиний шаблон оформлення для всіх слайдів, вимагається чітке структурування та розміщення на слайдах всіх тез доповіді.

· Офіційно-емоційна презентація. Така презентація використовується для двох цілей: передати слухачам деяку офіційну інформацію та надихати їх, переконати в чомусь. Наприклад, таку презентацію можна зробити на батьківські збори.

· «Плакати». В цьому випадку презентація складається тільки з ілюстративного матеріалу. На слайдах – тільки ілюстрації з мінімумом підписів, комп’ютер використовується як звичайний слайд-проектор. Вся робота по поясненню змісту покладається на доповідача. Дуже бажаний єдиний шаблон оформлення.

· «Подвійна дія». На слайдах презентації крім зображень використовується текстова інформація. Вона може або пояснювати вміст слайду або його «розширювати».

· Інтерактивний семінар створюється для проведення семінару в режимі діалогу з аудиторією. Стають допустимими різноманітні анімації, рухомі малюнки, фотографії, що обертаються, об’єкти навігації, і особливо – розгалуження презентації: в залежності від відповідей слухачі, їх реакції на запитання і твердження.

· Електронний роздатковий матеріал. Матеріал презентації має викладатися вичерпно докладно, оскільки у слухача немає можливості перепитувати доповідача. Додатковий матеріал може міститися у гіперпосиланнях або у спеціальних Замітках до слайду. Якщо презентація призначена для самостійної роботи, її інтерфейс, навігація по слайдах, можливості розгалуження повинні бути добре продумані та обґрунтовані.

· «Інформаційний ролик». Ролик має демонструватися самостійно і незалежно від доповідача, причому автоматично повертатися до його початку. Весь показ проходить в автоматичному режимі. Презентація містить матеріали інформаційно-рекламного характеру, наочні матеріали, розраховані на швидке сприйняття. Наприклад, така презентація може використовуватися на виставках. Добре, коли така презентація супроводжується дикторським пояснюючим текстом, що звучить з колонок.

Класифікація за кількістю медіа засобів:

· мультимедіа (звуки, зображення, відео фрагменти);

· текстова (з мінімальним ілюструванням);

· комбінована.

Класифікація за призначенням:

· комерційні (здебільшого рекламного характеру);

· інформаційні;

· навчальні.

Розглянемо навчальні презентації як окрему групу, враховуючи їх особливу роль у навчальному процесі.

Серед навчальних презентацій в залежності від цілей її застосування можна виділити:

· лекційні (викладача);

· звіт про результати діяльності,

· проект, дослідження (учнівська робота);

· тест (як викладача так і учнів).

За способом подання слайдів можна розрізняти презентації:

· Для супроводу лекції, виступу – з записом голосу лектора чи усним супроводом.

· Слайд-шоу – без супроводу лектора, або із записаним голосом доповідача.

· Комбінована – з усним супроводом, із записаним голосом, частиною якої може бути слайд-шоу.

Крім того, навчальні презентації можна класифікувати за дидактичними ознаками:

· учительські;

· учнівські.

Учительські презентації призначені для:

* супроводу лекції (текст, ілюстрації, інтерактивні засоби спілкування з аудиторією);

* ілюстрування лекції, доповіді (тільки малюнки, графіка, відео);

* узагальнення, представлення результатів діяльності учнів, наприклад для доповіді на педраді, методичній раді тощо;

* постановки проблеми, створення пізнавальної мотивації учнів, колег тощо;

* перевірки або самооцінювання знань чи вмінь тобто тестові;

* виконання вже зазначених функцій, тобто комбінована.

Учительська презентація за призначенням може бути:

– проблемною – вступ до теми;

– інформативною: інструкції, приклади для учнів, форми оцінювання, консультування. Вона використовується учнями самостійно впродовж вивчення теми, доступна їм в будь-який час навчального процесу;

– діагностичною, контролюючою: використовується для перевірки знань учнів, самооцінювання наприкінці вивчення теми, розділу, уроку. Використовується учнями індивідуально і самостійно після вивчення розділу, теми та доступна їм в присутності вчителя чи у вільному доступі.

Роль і місце учнівських презентацій сьогодні ще недостатньо вивчено і тому дидактичні можливості мультимедійних презентацій як потужного засобу навчання та розвитку учнів недооцінені і саме тому часто неправильно використовуються педагогами у навчальному процесі.

Учнівські мультимедійні презентації доцільно використовувати як для представлення результатів власних проведених досліджень, проектів, самостійної роботи, так і для виконання випереджуючих завдань як засіб ознайомлення з новою інформацією.

За кількістю учнів, які планують, проектують, розробляють, демонструють презентації можна розглядати презентації:

– індивідуальні – розробляються і створюються одним учнем;

– групові - розробляються і створюються малою групою учнів;

– класні – можуть бути підготовлені всім класом індивідуально чи малими групами, що створюють окремі слайди.

Переваги мультимедійних презентацій:

· Презентації можуть створюватися не тільки для показу на стінному екрані для групи слухачів в аудиторії, але також можуть використовуватися для індивідуального перегляду на комп’ютері.

· Комп’ютерні презентації можуть використовуватися як для занять з безпосередньою участю доповідача, так і без його участі (наприклад, для самоосвіти).

· Потенційна можливість інтерактивності дозволяє комп’ютерні презентації адаптувати під особливості сприйняття учнями навчального матеріалу.

· Часова інтерактивність надає можливість учню самостійно визначати початок, тривалість процесу навчання, а також швидкість просування по навчальному матеріалу.

· Інтерактивність при доборі потрібної послідовності відображення навчальної інформації забезпечує вільне визначення чергування використання фрагментів інформації.

· Змістова інтерактивність дозволяє змінювати, доповнювати чи зменшувати обсяг змістової інформації.

· Створені презентації легко тиражуються, можуть демонструватися практично на будь-якому комп’ютері і являють собою корисний засіб аудіовізуальної підтримки будь-якої доповіді – виступу на науковій конференції чи звіту перед класом.

Крім дидактичних переваг, комп’ютерні презентації мають ряд переваг, пов’язаних з тиражуванням та розповсюдженням. Створені на інших (наприклад, магнітних чи паперових) носіях та пристроях моделі, схеми, діаграми, слайди, відеокліпи, звукові фрагменти можуть компактно зберігатися в цифровому вигляді за допомогою презентацій. Вони не псуються, не займають багато місця, ними вільно можна керувати в процесі демонстрації та, при необхідності, можна легко модифікувати.


Читайте також:

  1. III. Повторення вивченого матеріалу.
  2. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  6. IV. Подання нового матеріалу
  7. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  8. V. Вивчення нового матеріалу.
  9. V. Виклад нового матеріалу
  10. V. Закріплення нового матеріалу – 5хв.
  11. V. Пояснення нового матеріалу
  12. V.Пояснення нового матеріалу




Переглядів: 948

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етапи професійного самовизначення особистості | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.