МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Інформаційна культураІнформаційна культура – культура взаємодії суб’єкта з інформацією. Це вміння цілеспрямовано працювати з інформацією та використовувати її для одержання, обробки та передачі інформації, застосовувати комп’ютерні інформаційні технології, сучасні технічні методи й засоби. інформаційна культура – це система матеріальних і духовних засобів забезпечення єдності та гармонії у взаєминах людини, суспільства й інформаційного середовища. У процесі комп’ютеризації та інформатизації суспільства інформаційна культура стає складовою загальної культури людини. Важлива складова інформаційної культури – інформаційна грамотність. Інформаційна грамотність – це вміння формулювати інформаційну потребу, запитувати, шукати, відбирати, оцінювати інформацію, в якому б вигляді вона не була представлена. Існує багато визначень інформаційної культури. Ми вважаємо доцільним розглянути визначення у двох аспектах. Інформаційна культура у широкому значенні – це сукупність принципів і механізмів, що забезпечують позитивну взаємодію етнічних і національних культур, їх з’єднання у загальний досвід людства. У вузькому значенні інформаційна культура – це оптимальні способи поводження зі знаками, даними, інформацією і надання їх зацікавленому споживачеві для розв’язання теоретичних і практичних завдань; механізми вдосконалення технічних галузей виробництва, збереження і передачі інформації; розвиток системи навчання, підготовки людини до ефективного використання інформаційних засобів та інформації. Зміст інформаційної культури особистості містить такі складові: · загальноосвітню (знання і навички ефективного використання інформації; знання можливостей сучасних інформаційних та комунікаційних технологій (СІКТ); знання і розуміння основних напрямків застосування СІКТ у суспільстві та перспективи їх розвитку), · світоглядну (розуміння суті інформації та інформаційних процесів, їх ролі в процесі пізнання навколишньої дійсності; здатність людини передбачати наслідки власних дій, уміння пристосовувати свої інтереси до тих норм поведінки, яких необхідно дотримуватися в суспільстві), · професійну (розуміння цілей та напрямків застосування СІКТ у професійній діяльності). До критеріїв інформаційної культури людини відносяться: • уміння адекватно формулювати свою потребу в інформації; • ефективно здійснювати пошук потрібної інформації у всій сукупності інформаційних ресурсів; • переробляти інформацію та створювати якісно нову; • провадити індивідуальні інформаційно-пошукові системи; • адекватно відбирати й оцінювати інформацію; • здібність до інформаційного спілкування та комп'ютерну грамотність. Все вище перераховане повинне базуватися на усвідомленні ролі інформації у суспільстві, знанні законів інформаційного середовища та розумінні свого місця в ньому, володінні новими інформаційними технологіями. Рівні реалізації інформаційної культури людини включають до себе: 1. когнітивний рівень – знання й уміння; 2. емоційно-ціннісний – установки, оцінки, стосунки; 3. поведінковий – реальна та потенційна поведінка.
Читайте також:
|
||||||||
|