Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Визначення ширини смуги руху

 

Ширина смуги повинна забезпечувати вільний роз'їзд із зустрічними автомобілями або випередження супутніх автомобілів.

Умови роботи водія на двосмугових і багатосмугових проїзних частинах неоднакові (рис. 1).

 

 

Рис. 1 Розрахункові схеми розміщення автомобілів на проїзній частині

 

На вулицях із двома смугами руху водій повинен так розташувати свій автомобіль, щоб був забезпечений достатній зазор Y до кромки проїзної частини, що виключає удар о бортовий камінь, і витриманий зазор Х до межі смуги руху.

При русі автомобіля по багатосмуговій проїзній частині повинен бути забезпечений зазор 2D. Зазори забезпечують психологічну впевненість водія в безпеці руху, а також дозволяють компенсувати бічні переміщення автомобіля. Із збільшенням швидкості необхідні зазори збільшуються.

Зазори X і Y для двосмугової проїзної частини розраховують за емпіричними формулами.

Лінійна залежність зазорів від швидкості:

 

Х = 0,3 + 0,05Vp; Y = 0,5 + 0,05Vp;

X = 0,3 + 0,16; Y = .

Якщо по кромці проїзної частини встановлено бортовий камінь, зазор Y збільшується. Це збільшення тим значніше, чим вищий бортовий камінь:

висота h до 0,20см - Y збільшується в 1,5 … 2,5 висоти каменя;

висота h 0,25 і більше - Y розраховують за формулою:

 

Y = 0,35 + 0,2.

Якщо права смуга примикає до тротуару, то зазор Y тим більший, чим вища інтенсивність пішохідного руху. Вплив пішоходів на зазор Y можна знешкодити пішохідними огородженнями. Для міських вулиць до зазору Y правої смуги, що відокремлює тротуар від проїзної частини, додають 0,5 м.

Ширина смуги з урахуванням X і Y:

П = ,

де А - ширина кузова автомобіля: для легкового - 1,8 м; для вантажного - 2,5м; для тролейбуса - 2,7 м;

C – колея автомобиля (відстань між зовнішніми гранями сліду найбільш широко розставлених коліс), м.

Ширину смуги для багатосмугової проїзної частини розраховують за іншою схемою.

Водій, знаходячись на внутрішніх смугах, повинен дотримуватися рядності руху, не виходити за межі смуги і витримувати безпечні інтервали до попутних автомобілів, що рухаються справа і зліва. Більш складно водію контролювати зазор справа (Dп), ніж зазор зліва (Dл). Тому при русі в транспортному потоці водії при випереджанні витримують праві інтервали значно більше, ніж ліві.

Зазор безпеки між автомобілями ( Dп + Dл ) залежить від типу автомобіля. Найбільший вплив на розташування автомобілів на сусідніх смугах створюють вантажні автомобілі, особливо великої вантажопідйомності. Це важливо враховувати на міських магістралях зі змішаним рухом.

Статистика ДТП говорить про те, що аварійність на вулицях з багатосмуговою проїзною частиною залежить від ширини смуги, кількості смуг і складу транспортного потоку. Для транспортного потоку, що складається з легкових автомобілів, мінімальна аварійність спостерігається при ширині смуг 3,2 ± 0,2 м; для потоку вантажних автомобілів - 3,7 ± 0,3 м.

Водій відчуває дискомфорт при русі смугою проїзної частини шириною менше 3,5 м, коли стає важко витримувати зазор 2D. Ширина смуги повинна бути достатньою як мінімум при зміщенні автомобіля до лівої межі смуги для створення зазору 2D, при якому забезпечується комфортабельність і безпека руху. Це положення і визначає розрахункову схему вибору ширини внутрішньої смуги руху багатосмугової проїзної частини.

З урахуванням того, що 2D = Dп + Dл, маємо:

П = А + 2D,

де 2D - розрахунковий зазор між автомобілями.

Значення 2D для внутрішніх смуг на багатосмуговій проїзній частині приймають в залежності від розрахункової пари автомобілів наступними:

- легковий - легковий - 0,9 м;

- легковий - вантажній - 1,05 м;

- легковий - вантажній особливо великої вантажопідйомності - 1,15 м;

- вантажній - вантажній в - 1,1 м.

Ширину крайньої правої смуги приймають в залежності від схеми організації дорожнього руху.

Можливі три випадки:

  • зупинки і стоянки автомобілів на крайній правій смузі відсутні;
  • зупинки і стоянки дозволено;
  • в наявності зупинки міського пасажирського транспорту.

Для першої схеми ширину смуги визначають з урахуванням забезпечення достатніх Yпр і Dл.

з урахуванням висоти бортового каменю, а Dл приймають рівною половині 2D при розрахункових вантажних автомобілях.

Повна ширина такої смуги:

П1 = А + Yпр + Dл,

де індекс 1 означає крайню праву смугу.

 

При розрахунковій ширині вантажного автомобіля або автобуса 2,5 ширина крайньої правої смуги повинна бути не меншою 4,2 м. Ця ширина може бути зменшеною на 0,5 м при влаштуванні пішохідного огородження по всій довжині, де є пішохідний рух.

Друга розрахункова схема передбачає сумісну роботу смуги для руху і стоянки автомобілів. Ширину смуг для стоянки автомобілів при граничній розстановці автомобілів приймають:

- для легкових - 3,0 м;

- вантажних 3,0 - 3,2 м;

- автобусів - 3,5 м.

Розрахункове положення транспортного засобу на смузі для стоянки повинно бути не менше 0,5 м від межі смуги.

Зазор безпеки при проїзді повз автомобіль, що стоїть, визначається за формулою:

d = 0,6 + 0,26V.

Необхідна сумарна ширина смуги:

П2 = Пст + 0,5 + d + А + Dл ,

де індекс 2 означає крайню праву смугу руху.

Для міських магістральних вулиць з розрахунковою швидкістю 60 ± 10 км/г сумарна ширина цих смуг в залежності від ширини розрахункового автомобіля повинна становити 6,5 - 7,0 м.

Третя розрахункова схема для міських багатосмугових вулиць дуже нераціональна. Міський пасажирський транспорт краще вивести на місцеві проїзди, вивільнивши крайню праву смугу для безперервного руху. За відсутності останніх безпеку руху і ефективність використання всієї проїзної частини можна підвищити за рахунок улаштування «кишень» для міського пасажирського транспорту.

Ширина крайньої лівої смуги, що прилягає до розділювальної смуги магістральної вулиці або до лівого тротуару на вулицях з однобічним рухом, повинна забезпечувати безпечну відстань між колесом і бортовим каменем і зазор 2D/2 до межі смуги з урахуванням типу автомобіля, що рухається сусідньою смугою.

В міських умовах зазор залежить від швидкості руху. Великий вплив спричиняє висота бортового каменю, а при розташуванні зліва тротуару - пішоходи.

Зазор в залежності від планування наступний, м:

- розділювальна смуга облямована бортовим каменем 1,3 м;

- те ж саме з висотою борту:

- до 0,2 м 1,5 м;

- більш ніж 0,2 м 1,7 м;

- примикання лівої смуги до тротуару або бульвару 2,0 м;

- те ж саме за наявності пішохідних огороджень 1,5 м.

 

Зазор для правої межі 2D/2 залежить від типу автомобіля, що рухається сусідньою смугою. Якщо розрахунковий рух по цій смузі легковий, то 2D = 0,9 м; якщо вантажний, то 2D = 1,15 м.

Складність розрахунку ширини проїзної частини в цілому в тому, що не завжди можна встановити наперед автомобіль для кожної смуги проїзної частини: схема організації дорожнього руху при експлуатації вулиці може часто змінюватися.

Розрахунковий автомобіль у відповідності з Правилами дорожнього руху:

· для крайньої лівої смуги - легковий;

· для крайньої правої смуги - вантажній або автобус.

Рекомендовані розрахункові автомобілі в залежності від сумарної інтенсивності в одному напрямку наведено в таблиці 12.1.

 

 

Таблиця 12.1

Рекомендовані розрахункові автомобілі

Сумарна інтенсивність в одному напрямку, авт/г Розрахунковий автомобіль на смузі руху
  Вантажних автомобілів в ТП < 30%
Менше 1200 В Л Л Л Л
1200 – 2000 В В Л Л Л
> 2000 В В В Л Л
  Вантажних автомобілів в ТП > 30%
Менше 1600 В В Л Л Л
Більше 1600 В В В Л Л

Примітка: В - вантажний автомобіль; Л - легковий автомобіль;

ТП - транспортний потік.

 

За відсутності даних про склад майбутнього руху ширину всіх смуг приймають однаковою згідно ДБН 360-92**, тобто в якості розрахункового для всіх смуг приймають вантажний автомобіль.

Транспортний потік за шириною проїзної частини слід розподілити таким чином, щоб по кожній смузі рух був однорідним за складом. Крайню праву бажано відвести для руху міського пасажирського транспорту і вантажних автомобілів.

При інтенсивності руху більше 150 авт/г цю смугу можна виділити тільки для руху міського пасажирського транспорту, а для зупинок слід передбачати спеціальні площадки з перехідно - швидкісними смугами.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  6. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  7. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  8. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  9. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.
  10. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.
  11. Біостратиграфічні методи визначення віку порід
  12. Біуретовий метод визначення білків




Переглядів: 4232

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Тема 3 Психологія особистості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.