МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основні етапи розвитку мови UML
Окремі мови об'єктно-орієнтованого моделювання почали з'являтися в середині 1970-х років, коли різні дослідники і програмісти пропонували свої підходи до ООАП. У період між 1989 -1994 рр. загальне число найбільш відомих мов моделювання зросло з 10 до більш ніж 50. Багато користувачів випробовували серйозну скруту при виборі мови ООАП, оскільки жоден з них не задовольняв всім вимогам, що пред'являються до побудови моделей складних систем. Прийняття окремих методик і графічних нотацій як стандарти (IDEF0, IDEF1X) не змогло змінити ситуацію непримиренної конкуренції, що склалася, між ними на початку 90-х років, яка отримала назву "Війни методів". До середини 1990-х деякі методи були істотно покращувані і придбали самостійне значення при вирішенні різних завдань ООАП. Найбільш відомими в цей період стають: · Метод Граді Золить (Grady Booch), що отримав умовну назву Booch або Booch'91, Booch Lite (пізніше - Booch'93) · Метод Джеймса Румбаха (James Rumbaugh), Object Modeling Technique, що найменовує, - OMT (пізніше - OMT-2) · Метод Айвара Джекобсона (Ivar Jacobson), під назвою Object-Oriented Software Engineering - OOSE Кожен з цих методів був орієнтований на підтримку окремих етапів ООАП. Наприклад, метод OOSE містив засоби представлення варіантів використання, які мають істотне значення на етапі аналізу вимог в процесі проектування бізнес-програмних засобів. Метод OMT-2 найбільш личив для аналізу процесів обробки даних в інформаційних системах. Метод Booch'93 знайшов широке вживання на етапах проектування і розробки різних програмних систем. Історія розвитку мови UML бере почало з жовтня 1994 року, коли Граді Буч і Джеймс Румбах з компанії Rational Software Corporation почали роботу по уніфікації методів Booch і OMT. Не дивлячись на те, що самі по собі ці методи були досить популярні, спільна робота була направлена на вивчення всіх відомих об'єктно-орієнтованих методів з метою об'єднання їх достоїнств. При цьому Г. Буч і Дж. Румбах зосередили зусилля на повній уніфікації результатів своєї роботи. Проект так званого уніфікованого методу (Unified Method) версії 0.8 був підготовлений і опублікований в жовтні 1995 року. Осенью того ж року до них приєднався А. Джекобсон, головний технолог компанії Objectory AB (Швеція), з метою інтеграції свого методу OOSE з двома попередніми. У цей період підтримка розробки мови UML стає однією з цілей консорціуму OMG (Object Management Group), який був утворений ще в 1989 році з метою розробки пропозицій по стандартизації об'єктних і компонентних технологій CORBA. У той час мова UML придбала статус другого стратегічного напряму в роботі OMG. Саме у OMG створюється команда розробників під керівництвом Р. Солі, яка забезпечила подальшу роботу по уніфікації і стандартизації мови UML. Зусилля групи розробників, в яку входили також Р. Буч, Дж. Румбах і А. Джекобсон, привели до появи перших документів, що містять власне опис мови UML версії 0.9 (червень 1996 р.) і версії 0.91 (жовтень 1996 р.). Тоді ж деякі компанії і організації побачили в мові UML стратегічний інтерес для свого бізнесу. Компанія Rational Software разом з декількома організаціями, що виявили бажання виділити ресурси для розробки строгого визначення версії 1.0 мови UML, заснувала консорціум партнерів UML, до якого спочатку увійшли такі фірми, як Digital Equipment Corp., HP, i-Logix, Intellicorp, IBM, ICON Computing, MCI Systemhouse, Microsoft, Oracle, Rational Software, TI і Unisys. Ці компанії забезпечили підтримку подальшої роботи за точнішим визначенням нотації. У січні 1997 року був опублікований документ з описом мови UML 1.0, як початковий варіант відповіді на запит пропозицій RTP. Ця версія мови моделювання була досить добре визначена, забезпечувала необхідну виразність і потужність, передбачала вирішення широкого класу завдань. В результаті роботи ініціативної групи у складі OMG була запропонована переглянута версія 1.1 мови UML. Основна увага при розробці мови UML 1.1 була приділена досягненню більшої ясності семантики в порівнянні з UML 1.0, а також обліку пропозицій нових партнерів. Ця версія мови була представлена на розгляд OMG, потім схвалена і прийнята як стандарт OMG в листопаді 1997 року. Історія розробки і подальшого розвитку мови UML графічно представлена на мал. 1.4.
На момент написання даного курсу лекцій поточною версією мови UML є версія 1.5, прийнята консорціумом OMG в березні 2003 р. У серпні-вересні 2003 р. був опублікований проект мови UML 2.0, але ця версія до теперішнього часу офіційно не прийнята. Єдиний інструментальний засіб з доступних авторові на кінець 2004 р., в якому реалізована нотація проекту мови UML 2.0, - це CASE-средство Together 2005 компаній Borland. Оскільки проект мови UML 2.0 вносить серйозні зміни до існуючого стандарту мови UML 1.5, в Together 2005 реалізована підтримка проектів обох нотацій мови UML версій 1.4 і 2.0. Видно, підтримка мови UML версій 1.4-1.5 збережеться і в нових CASE-средствах інших розробників, зокрема IBM Rational і Microsoft. В даний час всі питання подальшої розробки мови UML сконцентровані в рамках консорціуму OMG. При цьому статус мови UML визначений як відкритий для всіх пропозицій по його доопрацюванню і вдосконаленню. Сама мова UML не є чиєю-небудь власністю і не запатентований ким-небудь, хоча вказаний вище документ захищений законом про авторське право. У теж час абревіатура UML, як і деякі інші (OMG, CORBA, ORB), є торгівельною маркою їх законних власників, про що слід згадати в даному контексті. На ринку CASE-средств представлені десятки програмних інструментів, що підтримують нотацію мови UML 1.4-1.5 і що забезпечують інтеграцію, включаючи пряму і зворотну генерацію коди програм, з найбільш поширеними мовами і середовищами програмування, такими як MS Visual C++, Java, Object Pascal/Delphi, Power Builder, MS Visual Basic, Forte, Ada, Smalltalk. З кожним роком інтерес до мови UML з боку фахівців неухильно зростає. Мова UML повсюдно стає не лише основою для розробки і реалізації в багатьох перспективних інструментальних RAD-средствах, але і в CASE-средствах візуального і імітаційного моделювання. Більш того, закладені в мові UML потенційні можливості широко використовуються як для об'єктно-орієнтованого моделювання систем, так і для документування бізнес-процесів, а в ширшому контексті - для представлення знань в інтелектуальних системах, якими, по суті, стануть перспективні складні програмно-технологічні комплекси.
Читайте також:
|
||||||||
|