Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ГРАФІКА

Надзвичайно збагатило вітчизняну культуру XIV - початку XVII ст. мис­тецтво графіки, яке було пов'язане пе­реважно з книгописанням. Рукописна книга, прикрашена мініатюрами, за­ставками, ініціалами, посідала вагоме місце в духовному та культурному жит­ті того часу.

Головним центром книгописання за­лишався Київ. Саме тут у 1397 р. було створено видатну пам'ятку писемності й мистецтва – «Київський псалтир». Виконав його протодиякон Спиридоній на замовлення смоленського єпис­копа Михайла. Псалтир ілюстровано великою кількістю мініатюр (близько 300),, розміщених безпосередньо в тек­сті, їх сюжети різноманітні: від біблій­них до побутових. Композиції побудо­вано вільно, з великою фантазією. Зображення й колорит надзвичайно вишукані.

Значні зміни в розвитку графіки відбулися в другій, половині XVI ст. Книга ставала потрібною дедалі шир­шим верствам населення. В книжкову мініатюру, як і в інші види образо­творчого мистецтва, проникають озна­ки Ренесансу, спостерігається тяжіння до реалістичнішого трактування, обра­зів. Шлях новим ідеям прокладав відо­мий майстер Андрійчина Многогріш­ний - автор ілюстрацій до «Служебни­ка», «Холмського євангелія» та низки інших книг.

Відомим осередком книгописання того часу була також Волинь. Найвидатнішою її пам'яткою є славнозвісне «Пересопницьке євангеліє» (1556-1561) – перший переклад Святого Письма зі староболгарської мови то­гочасною українською. Книгу при­крашають чотири орнаментальні роз­вороти з мініатюрами, заставками, кінцівками, ініціалами тощо. Зобра­ження виконано в цілком ренесансно­му дусі. їх колорит – барвистий та соковитий.

Із появою книгодрукування в мис­тецтві графіки відбулася справжня революція. В Україні вона пов'язана з ім'ям першодрукаря Івана Федорова. У 1574 р. у Львові він надрукував «Бук­вар» та «Апостол», а в 1580-1581 рр. в Острозі – славнозвісну «Острозьку біблію». Книги було ілюстровано гравюрами - різновидом графіки, невід­дільним від друкарства. У львівському «Апостолі» їх дві: книжковий знак Івана Федорова та зображення єванге­ліста Луки. Після Івана Федорова книгодруку­вання поширилося по всій Україні. Книгодрукування та пов'язане з ним мистецтво гравюри розширили об­рії української культури. Тиражовані книга та гравюра стали доступними широким суспільним верствам. Саме з їх допомогою поширювалися передові тогочасні ідеї та знання. В Україні гра­вюра набула великої популярності, ставши найпрогресивнішим, наймасовішим і найдемократичнішим видом мистецтва.

У ХІУ-ХУІ ст. українське мистец­тво розвивалося за надзвичайно складних і несприятливих історичних умов. Проте йому вдалося зберегти й примножити культурні надбання епо­хи Київської Русі та народні традиції як основу власної самобутності. Вод­ночас мистецтво України розвивалося в контексті європейської культури. Вплив ідей Ренесансу відкривав у ньому нові обрії. Провідну роль у збе­реженні традицій та розвитку нових тенденцій відігравала в той час Захід­на Україна. На початку XVII ст. в ук­раїнській культурі накопичилося до­статньо творчого потенціалу для справ­жнього культурного «вибуху» у на­ступний період.


Читайте також:

  1. Асимптоти графіка функції
  2. Векторна графіка
  3. Вступ. Фонетика і фонологія. Орфоепія. Графіка й орфографія. Лексикологія. Фразеологія. Лексикографія.
  4. Графіка
  5. ГРАФІКА
  6. ГРАФІКА
  7. Лекція 12.2 Компютерна графіка. Растрова графіка
  8. Лекція 12.3 Компютерна графіка. Тривимірна графіка
  9. Побудова графіка при впливі на тривалість кількох факторів
  10. Побудова графіка функції.
  11. Побудова п’єзометричного графіка.




Переглядів: 1022

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЖИВОПИС | НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.