МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Метод фокальних об’єктівМорфологічний аналіз Метод морфологічного аналізу запропонував швейцарський астроном Ф.Цвікі 1942 р. Термін морфологічний (грек. morphe – форма) означає зовнішній вигляд. Метою застосування методу морфологічного аналізу є систематичне дослідження можливих варіантів вирішення проблеми, що дає можливість охопити дослідженнями всі раптові й незвичні запитання. Суть методу морфологічного аналізу у поєднанні в єдину систему методів виявлення, позначення, підрахунку й класифікації всіх вибраних варіантів будь-якої функції даної інновації. Морфологічний аналіз проводять за наступною схемою, яка складається із шести послідовних етапів: 1 етап – формулювання проблеми. 2 етап – постановка завдання. 3 етап – складання списку усіх характеристик обстежуваного продукту або операції. 4 етап – складання переліку можливих варіантів вирішення за кожною характеристикою. Цей перелік вносять в таблицю, яку називають "морфологічним ящиком". Умовний приклад. За осями виберемо частини продукту або етапи операції. Позначимо їх буквами А, Б, В і т.д. Потім запишемо можливі альтернативи для кожної осі. Це будуть елементи осей: А-1, Б-1 і т.д. Тоді морфологічний ящик може виглядати наступним чином: А-1; А-2; А-3; А-4 Б-1; Б-2; Б-3 В-1; В-2 Г-1; Г-2 Із цього ящика витягнемо поєднання елементів, наприклад: А-1; Б-2; В-2; Г-1. Загальна кількість варіантів у морфологічному ящику дорівнює добутку числа елементів для осей. У нашому випадку кількість варіантів дорівнює 4´3´2´2=48. Із цих 48 варіантів виберемо один варіант. А для цього потрібно їх усіх перебрати, тобто виконати трудомістку роботу. 5 етап–аналіз комбінацій. 6 етап– вибір найкращої комбінації. У нашому прикладі це означає, що із отриманих 48 варіантів вибираємо тільки один варіант. Вибір, як правило, проводимо шляхом перегляду усіх варіантів без винятку. Отже, це досить трудомістка робота. Виник у 1926 р. і був значно удосконалений Чарльзом Вайомінгом в середині 50-х років ХХ століття. Метод фокальних об’єктів заснований на переліку ознак випадково вибраних об’єктів на новий об’єкт, який лежить немов у фокусі переношення. Його називають фокальним об’єктом. Послідовність застосування методу фокальних об’єктів полягає в наступному: 1. Вибір фокальних об’єктів (продукту чи операції). 2. Вибір 3-х і більше випадкових об’єктів навмання зі словника, каталога, книги і т.д. 3. Складання переліку ознак випадкових об’єктів. 4. Генерування ідеї шляхом приєднання до фокального об’єкта ознак випадкових об’єктів. 5. Розвиток випадкових сполучень шляхом вільних асоціацій. 6. Оцінювання отриманих ідей і відбір корисних рішень. Оцінювання доцільно доручати експертові або групі експертів, а потім разом відібрати корисні рішення. Читайте також:
|
||||||||
|