Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОЗНАЙОМЛЕННЯ З РОБОЧОЮ ПРОГРАМОЮ КУРСУ, МЕТОЮ, ПРЕДМЕТОМ І ЗАВДАННЯМ КУРСУ.

 

Програма вивчення рекомендованої навчальної дисципліни "Міжнародний менеджмент" складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістра напряму 0501"Економіка і підприємництво" і охоплює всі змістові модулі за мінімальною кількістю академічних годин/кредитів, передбачених стандартом.

Курс «Міжнародний менеджмент» є однією із загальних дис­циплін управлінського напряму в магістратурі. Опанування су­часного досвіду управління міжнародними (транснаціональними) корпораціями дозволяє не тільки успішно працевлаштовуватися випускникам вищих навчальних закладів економічного профілю, а й ефективно підвищувати продуктивність і розширювати масш­таби зовнішньоекономічної діяльності українських підприємств.

Актуальність проблем міжнародного менеджментупов'язана з тим, що сфера діяльності міжнародних корпорацій в Україні де­далі розширюється і поглиблюється. До того ж українські компанії все впевненіше почуваються на світових ринках. Тому до розв'я­зання проблем міжнародного менеджменту залучатимуться більше і більше вітчизняних фахівців. Успішна їх діяльність залежатиме від набутих навичок і вмінь, використання кращого досвіду провід­них міжнародних компаній. Оскільки курс і будується саме на та­кому досвіді, опанування дисципліни «Міжнародний менеджмент» підвищить рівень компетенції фахівців, стане вагомим фактором їх конкурентоспроможності як в Україні, так і за її межами.

 

 

Вид роботи   Семестр 10
Загальний обсяг годин
Лекційні заняття, год
Практичні заняття, год
Всього аудиторних годин
Самостійна робота, год 99,5
Модульний контроль, год 4,5
Контрольні роботи, шт. +
Екзамен +

 

1.1 Мета викладення дисципліни "Міжнародний менеджмент" -формування системи теоретич­них знань і практичних навичок з управління діяльністю міжнарод­них корпорацій, здійснення в цих господарських формуваннях ос­новних функцій менеджменту - планування, організації, управлін­ня персоналом, комунікацій, мотивації, керівництва, контролю.

1.2 Завдання:спрямовані на формування у студентів компетентності щодо: сучасних теоретичних основ і середовища міжнародного менеджменту, сучасних технологій управління між­народними корпораціями, методів розв'язання ними ключових проблем розвитку в умовах глобалізації економіки; формування вмінь застосовувати методи та інструментарій міжнародного ме­неджменту на українських підприємствах (в організаціях).

1.3. Предмет курсу «Міжнародний менеджмент» - це система управлінських відносин, що складається у міжнародних кор­пораціях, а також притаманна їм система методів та інстру­ментів керівництва цими корпораціями на всіх рівнях управління: загальнокорпоративному, бізнесовому, функціональному, регіональному, локальному та внутрішньовиробничому.

Особливості предмета курсу порівняно з іншими управлінсь­кими дисциплінами полягають у тому, що управлінські відноси­ни, які складаються в міжнародних корпораціях, формуються з двох частин:

1) Загальноуправлінські відносини, пов'язані з розподілом пра­ці та її кооперацією і які породжують загальні функції управління: планування, організацію, мотивацію, керівництво і контроль.

2) Специфічні соціально-культурні відносини, що складають­ся всередині міжнародної корпорації між працівниками, які є но­сіями різних національних культур, і стають підставою викорис­тання специфічних інструментів реалізації загальних функцій менеджменту.

Наприклад, необхідність передбачення майбутніх змін у зов­нішньому середовищі та раціонального використання ресурсів вимагає від керівництва міжнародної корпорації ретельного планування, насамперед стратегічного, розрахованого на довгостро­ковий період й очікувані майбутні ресурси. Однак для міжнарод­ної корпорації, перш ніж розробляти стратегічний план, потрібно з'ясувати стратегічний профіль корпорації - етноцентризм, поліцентризм, регіоцентризм, геоцентризм.У національному бізне­сі цього робити непотрібно, оскільки всі компанії є природно етноцентричними. Але у міжнародному менеджменті доводиться вдава­тись до специфічного інструменту - стратегічного профілю кор­порації.

 

1.4. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні вміти:

- Виявляти зміст і принципи діяльності менеджера в міжнародних корпораціях. - Оцінювати залежності міжнародної корпорації від змін зовнішнього середовища. Пояснювати вплив зовнішнього середовища на процеси прийняття стратегічних рішень. Визначати особливості аналізу зовнішнього середовища та з’ясовувати методи і принципи дослідження впливу зовнішнього середовища, які реалізуються аналітиками міжнародних корпорацій. - З’ясовувати сутності стратегічного менеджменту і стратегічного планування в міжнародних корпораціях. - Визначати особливостей прийняття рішень у міжнародних корпораціях в сучасних умовах. - Визначати проблеми організаційного розвитку в міжнародних корпораціях. Аналізувати теоретичні основи організаційного розвитку міжнародних корпорацій. Визначати складові процесу організаційного вдосконалення в міжнародних корпораціях. Проводити порівняння альтернативних шляхів використання змінних факторів (стратегії, структури, персоналу) організаційного розвитку. Визначати основні розбіжності між втручаннями у формальні і неформальні елементи міжнародної корпорації. Пояснювати основні методи організаційного розвитку. - Розбиратися, в чому полягає зміст і значення міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ). - Обґрунтовувати необхідність складання приміток до фінансової звітності. - Пояснювати причини виникнення міжнародних економічних конфліктів і оцінювати етичне положення всесвітньої етики. У результаті вивчення курсу ММ студенти повинні знати:
- Зміст і роль міжнародного менеджменту в міжнародному бізнесі. - Характеристику особливостей сучасного міжнародного бізнесу, міжнародних корпорацій. - Основні концепції міжнародного менеджменту. - Класифікацію моделей міжнародного менеджменту. - Характеристику секторів зовнішнього середовища. - Основні етапи процесу стратегічного планування. - Фактори внутрішнього середовища МК. - Рівні здійснення стратегічного планування в міжнародних корпораціях. - Стратегії корпоративного функціонального рівня та рівня структурних підрозділів. - Основні напрямки прийняття рішень на корпоративному, функціональному рівнях та рівнях структурних підрозділів. - Етапи прийняття рішень згідно з раціональним підходом. - Вимоги до інформації, на основі якої приймаються управлінські рішення, та про основні інформаційні джерела. - Характеристика джерел організаційних змін у МК. - Основні етапи організаційного розвитку МК та їх структурні підрозділи. - Система управління персоналом міжнародних корпорацій. встановлення особливостей планування, пошуку, добору і наймання персоналу в міжнародних корпораціях. - Зміст адаптації персоналу в міжнародних корпораціях. - Роль і зміст мотивації співробітників. - Аспекти оцінки й атестації персоналу в МК. - Основні відмінності в побудові системи обліку в МК різних країн. - Зміст фінансової звітності МКу різних країнах. - Основні показники фінансової звітності МК. -Основні порушення бізнес-етики МК. -Роль уряду і міжнародних організацій у формування етичної поведінки економічних агентів. -Зміст концепції соціальної відповідальності бізнесу. -Особливості розробки і реалізації етичної політики МК. -Тенденції та проблеми глобальних процесів у світовій економіці. Особливості глобального менеджменту в Україні. Сертифікація. Системи якості МК. Розвиток систем якості в Україні.

2. Зміст дисципліни

Номер теми Назва тем
Суть і характерні риси міжнародного менеджменту
Середовище міжнародного менеджменту
Стратегічне планування в міжнародних корпораціях
Прийняття рішень у міжнародних корпораціях
Організаційний розвиток міжнародних корпорацій
Управління людськими ресурсами в МК
Керування і комунікації в міжнародних корпораціях
Контроль і звітність міжнародних корпорацій
Технологічна політика міжнародних корпорацій
Фінансовий менеджмент міжнародних корпорацій
Торговельні операції міжнародних корпорацій
Інвестиційні операції міжнародних корпорацій
Етика і соціальна відповідальність міжнародних корпорацій
Становлення глобального менеджменту

Читайте також:

  1. Cisco Packet Tracer - Знайомство з програмою. Інтерфейс
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  4. Види та жанри образотворчого мистецтва, методика ознайомлення з ними у початковій школі.
  5. Вступ. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ І МЕТА КУРСУ. НАУКОВА ПЕРІОДИЗАЦІЯ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. ІСТОРІОГРАФІЯ
  6. Вступ. Основні завдання курсу.
  7. Головним завданням розвитку економіки України на сучасному етапі є забезпечення сталого економічного зростання.
  8. З практичними завданнями 10 страница
  9. З практичними завданнями 11 страница
  10. З практичними завданнями 12 страница
  11. З практичними завданнями 13 страница
  12. З практичними завданнями 14 страница




Переглядів: 589

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 6. Фінансова та цінова політика на туристичному підприємстві – 2 години. | МІЖНАРОДНИХ КОРПОРАЦІЙ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.