Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Крапкові оцінки. Незміщенність, спроможність оцінок

Отже, нехай Х,..., Хп вибірка об'єму п з параметричного сімейства розподілів . Помітимо, що всі характеристики випадкових величин Х,..., Хп залежать від параметра θ. Так, наприклад, для Хі Є Пλ:

Щоб відобразити цю залежність, будемо писати ЕθХ1 замість ЕХ1 і т.д. Так, Dθ1Х1означає дисперсію, обчислену в припущенні θ = θ1.

Вправа.Нехай Х1 Є Bp, p1= 0,5, р2 = 0,1. Обчислити ЕРІХ1, ЕР2Х1.

Визначення 2.Статистикою називається будь-яка (вимірна!) функція θ* = θ*(Х1,..., Хп).

Зауваження 6.Статистика є функція від емпіричних даних, тобто від вибірки Х1,..., Хп, але ніяк не від параметра в. Статістіка, як правило, предназначена саме для оцінювання невідомого параметра в (у цьому разі її називають «оцінкою»), і вже тому від нього залежати не повинна.

Взагалі кажучи, статистика є не «будь-хто», а «вимірна» функція від вибірки, але оскільки на практиці іншого не буває: ), ми на це звертати увагу не будемо.

 

Визначення 3.Статистика q* = q*(X1,... ,Хп)) називається незміщеною оцінкою параметра в, якщо для будь-кого q Î Q

Незміщеність властивість оцінок при фіксованому п. Означаєт ця властивість відсутність помилки «в середньому», тобто при систематичному використанні даної оцінки.

Визначення 4.Статистика q* = q*(Х1,... ,Хп)) називається спроможною оцінкою параметра в, якщо для будь-кого q Î Q

Властивість спроможності означає, що оцінка наближається до невідомого параметра при збільшенні кількості даних. Зрозуміло, що при відсутності цієї властивості оцінка абсолютно «неспроможна» як оцінка.

Приклад 3.Нехай Х1,..., Хп вибірка об'єму п, все Xi Î Na,s2, де R, s > 0. Как знайти оцінки для параметрів а і s2, якщо обидва ці параметри (можна вважати це і одним двумірним параметром) невідомі?

Ми вже знаємо хороші оцінки для теоретичного середнього, дисперсії будь-якого розподілу. І оскільки a = Ea,s2X1, візьмемо в якості оцінки для а вибіркове середнє: а* = X. Лема 1 стверджує, що ця оцінка незміщена і спроможна.

Оскільки
, тобто навіть дві оцінки:
незміщена вибіркова дисперсія.

 

- вибіркова дисперсія і

 

 

Як показано в лемі 2, обидві ці оцінки спроможні, і одна з них незміщена (яка?).

Але такі «способи» отримання оцінок потребують систематизації. Помітимо відразу, що приведені нижче методи отримання оцінок ні з яких математичних аксіом не виводяться. Вони просто розумні з практичної точки зору. Саме на їх разумність потрібно звернути увагу.


Читайте також:

  1. Асимптотичний підхід до порівняння оцінок
  2. Бальна система оцінок технічного стану газопроводів
  3. Без урахування вагомості факторів конкурентоспроможність продукції визначається як сума балів за кожним фактором.
  4. Вибір алгоритмів розрахунку комплексних порівняльних оцінок.
  5. ВИДИ ЕКСПЕРТНИХ ОЦІНОК
  6. Види педагогічного оцінювання і педагогічних оцінок.
  7. Відповідність рейтингових оцінок за окремі види навчальної роботи у балах оцінкам за нац. шкалою
  8. Двоїсті оцінки. Стійкість оптимальних планів прямої та двоїстої задач.
  9. Для отримання кінцевого результату (експертних оцінок) використовують анкетні методи і методи групової експертизи.
  10. Експертних оцінок.
  11. Ектер’єр птиці і методи його оцінки.
  12. Європейська шкала оцінок




Переглядів: 941

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Параметричні сімейства розподілів | Методи знаходження оцінок: метод моментів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.