Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Робота з картою і на карті

 

Зміни на польотних картахвиконують після того, як проведена їхня відповідна підготовка, тобто підбирання за збірними таблицями та склеювання в єдину карту.

Склеювання аркушів виконують у такій послідовності: “північний” аркуш наклеюють на “південний”, а “західний” на “східний” аркуш, який наклеюють, обрізають нижню (південна сторона) та справа (східна сторона) по внутрішній рамці карти.

Під час склеювання треба слідкувати, щоб меридіани та паралелі, а також лінійні орієнтири аркушів точно співпадали. Рекомендується спочатку склеїти аркуші по стовпцях з півдня на північ, а потім стовпці склеювати між собою зі сходу на захід.

Напрямки (шляхові кути, пеленги, азимути) на карті вимірюють та відкладають за допомогою навігаційного транспортира. Він має подвійну шкалу: зовнішню від 0 до 180о та внутрішню від 180о до 360о. Це дозволяє вимірювати кути від 0 до 360о.

Для вимірювання кута між істинним меридіаном та західним напрямком необхідно провести пряму лінію, яка з'єднує дві необхідні точки. Через точку, в якій вимірюють напрямок, провести істинний меридіан, співставити лінію 0 – 180о транспортира з меридіаном та за шкалою транспортира відлічити кут, беручи до уваги, що відлік кутів роблять за годинниковою стрікою від 0 до 360о.

Для вимірювання істинного локсодромічного шляхового кута знаходять середній меридіан ділянки маршруту.

Ортодромічний шляховий кут вимірюють на початку ділянки маршруту (ортодромії). Лінія пеленга літака, яка визначається радіопеленгатором (радіолокатором), також являє собою ортодромію, напрямок якої вимірюють від меридіана орієнтування обладнання, що визначає пеленг.

Відстань на картах вимірюють спеціальною масштабною або звичайною сантиметровою лінійкою.

У разі використання сантиметрової лінійки вимірюють відстань у міліметрах, яку необхідно помножити на лінійний масштаб карти, тобто число кілометрів в 1 см. Наприклад, на карті М 1:500000 (в 1см – 5 км) відстань між точками дорівнює 4 см 5 мм. Помноживши 4,5 на 5, отримаємо відстань між точками – 22,5 км.

Географічні координати пунктів визначають за допомогою меридіанів та паралелей, нанесених на карту, які мають оцифровку на карті або на її рамці. Для точнішого визначення широти та довготи на меридіанах, паралелях та рамці знаходяться 10 – ти та 20 – ти хвилинні поділки; одиниці хвилин визначають інтерполяцією.

Абсолютну висоту рельєфу визначають за відмітками горизонталей та висот.

Магнітні схилення визначають за ізогонами карти, зображеними пунктирними лініями, що мають фіолетове забарвлення.

Відновлення масштабу карти виконують (у випадках, коли з будь-якої причини на карті немає), відновити його можна таким способом:

– за номенклатурою карти;

– за координатами рамки карти або за картографічною сіткою;

– за відомою відстанню між двома пунктами;

– за вимірюванням дуги меридіана в 1о або частині градуса.

За номенклатурою, яка вказується у правому верхньому куті за рамкою карти, масштаб відновлювати не важко, якщо знати номенклатуру різних масштабів карт.

За географічними координатами рамки карти масштаб установлюють, якщо знають, що аркушi карт:

М 1 км в 1 см має розміри за φ 20 о , за λ 30/ ;

М 5 км в 1 см має розміри за φ 2о, за λ 3о;

М 10 км в 1 см має розміри за φ 4о, за λ 6о;

М 20 км в 1 см має розміри за φ 12о, за λ 18о;

М 40 км в 1 см має розміри за φ 24о, за λ 36о.

За відомою відстанню між двома пунктами для отримання масштабу карти М її треба розділити на відстань між цими пунктами на карті: Мкарти = Sкм / Lкартисм, вимірявши дугу меридіана (відомо, що 1о відповідає 111,2 км, відповідно 20/ - 37 км, 10/ - 18,5 км, 5/ - 9,25 км, 1/ - 1,852 км), для визначення масштабу складають пропорцію.

Наприклад, відстань між двома паралелями в 20/ дорівнює 7,4 см. Визначитимасштаб карти.

Рішення: складемо пропорцiю

37 км – 7,4 см,

х км – 1см,

звідки: х=37•1/7,4 =5км.

Відповідь: масштаб карти в 1 см 5 км (1:500 000).

Відновлення масштабу цим способом є найбільш складнішим. Точність його залежить від проекції карти та широти місця.

Точність вимірювань на карті залежить від способу проекцiювання еліпсоїда на поверхню сфери та площину, від точності поліграфічного виготовлення карт, ступеня зношеності карти та точності роботи оператора.

Урахувати всі похибки вимірювань неможливо, тому частину з них визначають експериментально.

Похибкою = 0,5…0,6 мм, радіальна похибка перенесення координат точки МС в польоті близько =0,5 мм, похибка вимірювання та прокладання відстаней на карті = 0,6 мм, а кутів = 0,60 (без похибок проекції карти та викривлення склеювання аркушів).

Так, відомо, що сітку меридіанів і паралелей наносять з похибкою = 0,2...0,3 мм, пункти та інше навантаження – з похибкою = 0,5 ... 0,6 мм, радіальна похибка перенесення координат точки МС в польоті близько = 0,5 мм, похибка вимірювання та прокладання відстаней на карті = 0,6 мм, а кутів = 0,60 (без похибок проекції карти та викривлення склеювання аркушів).

Тому загальну похибку роботи на карті можна отримати тільки додавши незалежні похибки за правилом композиції:

,

де – перелічені похибки.

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. IV. Практична робота.
  3. VI. Домашня робота.
  4. VI. Практична робота .
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота.
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 776

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розграфлення та номенклатура карт | Сучасні носії навігаційної інформації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.