Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Презентація: Ринок. Види ринків.

Cучасна економіка являє собою синтез великої кількості взаємодіючих ринків, їх підрозділяють на різні види залежно від умов діяльності суб'єктів ринкових відносин, відповідності чинному законодавству за ознакою простору дії, об'єкта купівлі-продажу та ін.

Структура ринку за різними критеріями:

1.З точки зору об'єктів обміну ринки бувають:

а) ринок ресурсів, який набуває форм:

- ринку праці;

- ринку капіталу;

- ринку землі;

- ринку нерухомості;

б) товарний ринок, який набуває форм:

- ринку засобів виробництва;

- ринку споживчих товарів;

- ринку послуг;

- ринку науково-технічних розробок та інформації;

в) фінансовий ринок, що набуває форм;

- грошового ринку;

- ринку цінних паперів;

- валютного ринку.

2.За суб’єктним складом:

- споживачів;

- виробників;

- проміжних продавців;

- державних установ;

- міжнародних установ, продавців і посередників.

3. Залежно від умов, в яких діють суб'єкти господарювання:

- вільний (поліполістичний) ринок;

- монополізований (олігополія, монополія);

-регульований.

4. За територіальною ознакою:

- місцевий;

- регіональний;

- національний;

- світовий.

5. Стосовно відповідності чинному законодавству:

- легальний (офіційний, дозволений законом і відкритий для оподаткування);

- тіньовий (не зареєстрований, ухиляння від сплати податків).

6. Стосовно способу формування:

- стихійний;

- організований.

Вільний ринок— це ринок з великою кількістю виробників однорідної продукції, які не в змозі впливати на рішення один одного. В ньому немає обмежень в інформації про попит, пропонування, ціни, якість продукції тощо. Тут вільне ціноутворення, відсутні штучні бар'єри при входженні на ринок того чи іншого товару та виходу з нього.

Монополізований ринок— це ринок, для якого характерна незначна кількість виробників даного товару, застосовується його диференціація, існує дефіцит необхідної інформації, утруднений доступ до ресурсів, погоджуються дії учасників ринкових відносин.

Регульований ринок— це ринок, який контролюється і регулюється державою за допомогою спеціальних заходів економічного та адміністративного характеру.

За ознакою простору дії вирізняють місцевий(у межах міста чи села), регіональний(певна територія якоїсь країни), національний і світовий ринки, а зточки зору відповідності чинному законодавству — легальний (офіційний) і тіньовийринки.

Залежно від об'єктів купівлі-продажу розрізняють такі види ринків: товарів широкого вжитку, товарів промислового призначення, праці, цінних паперів, науково-технічних знань та ін.

Особливу класифікацію видів ринку застосовують фахівці з маркетингу. Вони розрізняють ринок продавця і ринок покупця. На першому більше влади мають продавці, а найактивнішими «діячами» вимушені бути покупці. На другому, навпаки, більше влади мають покупці й найактивнішими «діячами» вимушені бути продавці.

Залежно від того, хто є покупцем товару, що продається і з якою метою він купується, розрізняють також споживчий ринок, ринки виробників, проміжних продавців, державних установ і міжнародний ринок.

Споживчий ринок— окремі особи і господарства, які купують товари для особистого споживання.

Ринок виробниківорганізації, що купують товари для використання їх у процесі виробництва.

Ринок проміжних продавціворганізації, що купують товари для наступного перепродажу їх з прибутком для себе.

Ринок державних установдержавні організації, що купують товари або для наступного їх використання у сфері комунальних послуг, або для передачі цих товарів тим, кому вони потрібні.

Міжнародний ринокпокупці за межами країни, включаючи закордонних споживачів, виробників, проміжних продавців, держави і установи.

 

Найважливіші функції ринку такі:

Функція регулювання. Ринокрегулює всі економічні процеси – виробництво, розподіл, обмін та споживання, визначаючи пропорції і напрями розподілу економічних ресурсів на мікро- і макрорівні за рахунок розширення або звуження попиту й пропозиції.

Функція стимулювання. Ринок спонукає виробників товарів і послуг до зниження витрат, підвищення якості та споживчих властивостей товарів, створює дієвий механізм мотивації праці, стимулює підвищення ефективності економіки на основі впровадження найпередовіших досягнень НТП.

Функція санації. Ринок через конкуренцію очищає економічне середовище від неконкурентоспроможних господарств і підтримує найефективніші.

Розподільча функція. Доходи виробників і споживачів у ринковій економіці диференціюються через ціни, зумовлюючи соціальне розшарування суспільства за доходами.

Інформативна функція.Ринок через ціни інформує виробника, торговця, споживача про те, що вигідно виробляти й купувати, скільки чого треба запропонувати, на які верстви населення варто орієнтуватися у своїй господарській діяльності тощо.

Алокаційна функція. Ринок забезпечує виробництво оптимальної комбінації товарів та послуг за допомогою найефективнішої комбінації ресурсів. Ефективною є така комбінація ресурсів, за якої товари та послуги виробляються з мінімальними альтернативними витратами.

Функція інтеграції. Ринок об’єднує суб’єктів економічної системи в одне ціле, сприяючи формуванню єдиного економічного простору як у межах держави, так і в межах світової економіки.

 

Викладач:

С презентацією на тему:«Інфраструктура ринку. Види бірж»доповідає друга група студентів:

Прошу.


Читайте також:

  1. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  2. Валютний ринок. Види операцій на валютному ринку
  3. Валютний ринок. Види операцій на валютному ринку
  4. Види і типи ринків.
  5. Відбір цільових ринків.
  6. Ідентифікація маркетингових сегментів та вибір цільових ринків.
  7. Інформаційний ринок ринок.
  8. Існує два методи розповсюдження нових випусків цінних паперів через первинний ринок.
  9. Конкуренція і монополія. Типи конкурентних ринків.
  10. Лекція 7. Страхування та страховий ринок. Фінансовий ринок
  11. Міжнародний фінансовий ринок.
  12. Міжнародний фінансовий ринок. Міжнародний кредит та його форми.




Переглядів: 1897

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання: Які принципи функціонування ринкової економіки? | Інфраструктура ринку.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.