Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Слухання музики.

 

Відома фортепіанна мініатюра «до елізи» стала перлиною його любовної лірики. ЇЇ проникливо-ніжна мелодія не втачає своєї популярності й донині.Це спогади про щасливе кохання та драматичні зіткнення. Вона торкається найпотаємніших струн людської душі.

 

Прослухайте фортепіанну мініатюру «До Елізи»

· Які настрої передані у цьому творі

 

Слухання фортепіанної мініатюри «Ддо Елізи» Л.Бетховена

А тепер я пропоную вам послухати твір, назву якого ви дізнаєтесь пізніше.

· Коли була створена ця музика: в давні часи чи в наш час?

· Який композитор, на вашу думку, міг би написати цю музику?

 

Слухання фрагмента першої частини Сонати № 14 Л.Бетховена.

Одна із центральних ідей творчості Бетховена – здатність людини до подолання горя і злиднів, незламність волі – знаходить досконале втілення у Сонаті № 14.

Під справжньою назвою твору (Соната в дусі фантазії) він написав «Присвячується Джульєтті Гвіччарді…»

Душевний стан композитора напередодні написання сонати був складним. Успіх супроводжував його як піаніста і композитора, його твори набули популярності.

Колоритний портрет тридцятирічного Бетховена дав відомий французький письменник Роман Роллан: «Погляньте на нього, на Бетховена, цього тридцятирічного завойовника, великого віртуоза, блискучого артиста, салонного лева, яким марить молодь… який викликає захоплення…. На Бетховена, погані манери якого терпляче виправляє добра княгиня Лихновська; який робить вигляд, що зневажає моду, однак високо піднімає голову над красивою, білою, тричі закрученою краваткою і вдоволений, гордий (і водночас не зовсім спокійний), скоса спостерігає, яке враження справляє він на оточуючих; на Бетховена, у якого гарний настрій, сміх на всю горлянку, життєрадісність».

Здавалося, Бетховен мав бути щасливим. У творчості й житті він досягнув того, про що скромному юнакові з Бонна й не мріялося. Але «доля стукала у двері»: уже кілька років композитор помічав погіршення слуху… Звернення до лікарів не принесли полегшення. Глухота ставала очевидною, її доводилося приховувати від оточуючих, вона прирікала на повну самотність. Відчай дедалі частіше охоплював Бетховена. І саме в цей час до нього приходить справжнє кохання. Про свою чарівну ученицю, юну графиню Джульєтту Гвіччарді він почав думати, як про свою майбутню дружину, плекаючи надію, що щасливе кохання допоможе йому здолати страшну недугу.

Нездійсненні мрії тривали недовго. Бетховен зрозумів марність надій на щастя. Кожна зустріч приносила нові сумніви. Перепоною стала глухота Бетховена, його бідність, аристократичне походження Джульєтти.

Бетховену й раніше доводилося прощатися з надіями і мріями. Але на цей раз життєва трагедія стала особливо гострою. Тільки творчість могла повернути композиторові віру в себе, і він подолав безнадію, написавши сонату, у якій життя, творчість, злилися воєдино у творі.

Невдовзі Джульєтта завдала Бетховену подвійного удару: відвернулась від нього і вийшла заміж за графа Роберта Гадленберга, бездарного композитора.

Приголомшливий Бетховен виїхав у маєток свого друга. Небажаючи нікого бачити, він три дні блукав лісом, поки його не знайшли в лісових нетрях зовсім знесиленого від голоду. Жодної скарги не злетіло з його вуст. Бетховен не мав потреби в словах. Усе було сказане музикою.

 

Слухання Сонати №14 Л.Бетховена.

У першій частині Місячної сонати композитор із рідкісною ліричною зосередженістю виразив почуття скорботи, владу не радісних дум… Соната починається монологом без слів, сповіддю, правдивою і приголомшливою.

Ніжність, печаль, роздуми, скорбота, сповідь, страждання, безнадія, виражені у першій частині сонати, змінюються музикою другої частини, названою нейтральним словом Allegretto (означає темп руху). Ця грайлива, усміхнена грація повинна невідворотно викликати посилення скорботи.

Фінал сонати звучить як буря, що все змітає на своєму шляху. Мелодійний порив показує Бетховена, що задихається, у владі нав’язливої думки. Навально накочуються хвилі звуків, кожна з який завершується двома різкими ударами – вирує стихія. На цьому бурхливому фоні виникає нова тема. Іноді здається, що настає повне виснаження, але людина знову піднімається, щоб подолати страждання.

Тут усе, як у житті людей, для яких жити означає боротися, страждати та перемагати.

· Чим саме нас хвилює ця музика?

 


Читайте також:

  1. ВИДИ ТА ТЕХНІКИ СЛУХАННЯ І ЙОГО РОЛЬ У МІЖОСОБИСТІСНОМУ СПІЛКУВАННІ
  2. Організація навчання дидактичного слухання (аудіювання) і розуміння мовлення
  3. Парламентські слухання з питань молодіжної політики
  4. Розвиток архітектури, живопису, художніх ремесел, музики.
  5. Слухання Бенджамін Бріттен, «Путівник по оркестру для молоді».
  6. Слухання Василь Барвінський, квартет для двох скрипок, альта і віолончелі.
  7. Слухання Вольфганг Амадей Моцарт, опера «Чарівна флейта», арія Цариці Ночі, дует Папагено і Папагени.
  8. Слухання музики
  9. Слухання музики.
  10. Слухання музики.
  11. Слухання музичного твору




Переглядів: 899

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вступне слово вчителя. | Вступне слово вчителя.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.