Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вступне слово вчителя.

УРОК 9.

Висновок.

Вч. Відлуння епох найкраще відчувається у творчості Альфреда Шнітке. Саме він, перебуваючи в обмежених рамках сучасності, мислив століттями і тисячоліттями…

 

ТЕМА :Стиль. Джаз. Імпровізація.

 

Мета уроку :

Навчальна : ознайомити учнів з історією джазової музики та найвідомішими її напрямами, представниками і творами;

- засвоєння визначення понять спірічуелс, блюз, джаз;

- на прикладах творчої діяльності Л.Армстронга підкреслити важливу роль естрадної музики в житті людей.

Виховна :Виховувати любовдо класичної музики;

- виховувати здатність співпереживати зміст розучених пісень та почутих музичних творів.

Розвиваюча : Розвиток вокально – хорових навичок

( дихання, звукоутворення, унісоном, артикуляцією);

- Розвивати інтерес до джазової музики.

Корекційні завдання:корекція співочої постави;

- корекція та розвиток музичного слуху та почуття ритму.

- Корекційний розвиток особистості дитини із ЗПР.

Наочні посібники:Портрет Дж.Ленона, Л.Армстронга, О.В.Волошина «Музичне мистецтво 8 клас»,Г.М.Макаренко «Музичне мистецтво»

Музичний матеріал:Л.Армстронг «Блюз західної околиці», негритянський спірічуелс «Молитва» , Дж.Ленон, П.Маккартні «Вчора»

Т.Н.З:Магнітофон.

Хід уроку.

Організація учнів до уроку .

Від початку 18 ст. і до серединни 19 ст. мільйони жителів західного узбережжя Африки було перевезено до Америки і продано в рабство. Незважаючи на жорстокі умови, неволю, афроамериканці зуміли зберегти свою природну музикальність і створити багато музичних форм, у яких елементи негритянського фольклору тісно переплелися з побутовою музикою англійців, французів, іспанців та інших народів, що склали молоду американську націю. Саме з музикою цієї культури ми ознайомимося на уроці.

Походження терміну «джаз» до кінця не з’ясовано. Є підстави припускати , що слово «джаз» уживали ще в середині 19 ст. як підбадьорливий вигук у негрів.

Джаз у наші дні – це тонке поєднання продуманої академічної творчості й вільної віртуозної імпровізації.

 

Імпровізація –(у перекладі з лат. – «неочікуваний», «раптовий») – створення музики без попередньої підготовки на момент її виконання.

Джаз народився в місті Новий Орлеан на початку 20 ст. Музиканти почали поєднувати енергійні ритми рабів із Африки, з простими мелодіями і співзвуччями, що колоністи привезли з Європи. Цей стиль дістав назву «ново орлеанський джаз», пізніше – «традиційний джаз». Менш ніж за сто років джаз перетворився на популярну, самобутню і сповнену енергії музику. Його створювали здебільшого чорношкірі американські музиканти, музична обдарованість яких позначилася в дивній різноманітності, свободі й разом із тим чіткості ритмів із характерним для джазу зсувом акцентів із сильної долі на слабку (синкопами), у талановитій імпровізації виконавців.

Народився джаз у провулках річкових портів, у робочих селищах, мешканці яких прокладали залізничні траси, на путівцях, у сільських районах американського Півдня.

Створювали його гітаристи – амтори, піаністи-віртуози на губних гармоніках, вуличні співаки – ці нікому невідомі негри, які черпали музику зі свого важкого безрадісного життя, втамовуючи її ритмічністю, її гірким ароматом своє прагнення до самостійної творчості. Це вони створили джазову музику, виплекали її, надали їй форми.

Джаз був даром негрів Америці – і згодом став даром Америки світовому мистецтву.

Джаз народився у співі й коренями глибоко йде в традиції негритянської народної пісні, що колись процвітала на землеробському Підвдні Сполучених Штатів. У ті далекі часи негри, як і більшість американців, мали обмаль музичних інструментів, тому голос залишався основним засобом музичного вираження. Пісні – трудові та жартівливі, сумні та бадьорі – лунали звідусіль.

Одним із головних витоків джазу стали спірічуелси і блюзи.

 

Спірічуелс(у перекладі з англ. «духовний») – жанр духовних співів чорних американців.

 

Він виник приблизно у 17 ст. на основі протестантського хоралу. Багатоголосся, гармонії та мелодії, запозичені з європейської музичної традиції, поєднуються спірічуелсі із виразними засобами і прийомами афро-американської музики. Поетичний зміст пов'язаний із біблійними текстами, а також із повсякденним життям чорних американців. Спірічуелс виконують хором без інструментального супроводу, із плесканням у долоні й танцювальними рухами співаків. До середини 19 ст. цей жанр залишався тільки частиною афро-американського фольклору. Згодом він увійшов до репертуару професійних музикантів.

Найкращою виконавицею спірічуелсів визнано афро-американську співачку Махалію Джексон.Вона народилася в Новому Орлеані, штат Луїзіана (США). Батько великого сімейства працював портовим вантажником вдень і перукарем увечері. Але щонеділі він ставав проповідником, особливо шанованою людиною в негритянській общині. Батько зумів передати Махалії почуття гідності й упевненості у собі, а його недільні проповіді зміцнили її дух.

З раннього дитинства Махалія насолоджувалася церковною хоровою музикою в церкві, до якої належала її сім’я. Махалія почала співати в ранньому віці. У 4 роки вона вже співала в молодіжному хорі церкви . Унікальний вокальний стиль М.Джексон повністю сформувався вже у підлітковому віці, об’єднуючи глибоке звучання, динамічний ритм і виразне блюзове фразування. Поворотним моментом у житті Махалії був переїзд до Чикаго, через декілька місяців після якого махалія стала солісткою хору у баптиській церкві.

Початок 1930-х років був розквітом музики спірічуелс у США.

У 1937 року вона зустріла професора Томаса А.Дорсей – автора багатьох пісень. Він став її наставником і видавцем, написав понад 400 пісень, які Джексон допомогла її популяризувати. Саме в цей час вона присягнулася співати тільки духовну музику.

Співачка брала участь у зйомках декількох фільмів. Махалія Джексон була найвидатнішою співачкою спірічуелсів в Америці.

З надзвичайною виразністю та пристрастю виконує співачка старовинну молитву, сповнену і глибокої скорботи, і віри в те, що Бог укаже шлях у краще майбутнє.

 

Послухайте «Молитва» у виконанні М.Джексон.

· Чим відрізняються спірічуелси від православної церковної музики?

 

Слухання «The Prayer» («Молитва») у виконанні М.Джексон.

Блюз є невичерпним джерелом натхнення джазових музикантів усього світу.

 

Блюз –(у перекл. з англ. – «меланхолія, журба») – світська лірична пісня афроамериканців, зазвичай сумного елегійного змісту. У 1880 – ті рр., роки свого виникнення, блюзову пісню зазвичай виконували під акомпанемент гітари або гармоніки.

 

Блюз – це пісня, що бере початок безпосередньо із самого серця, безмежно щира й відверта. Виражати блюзом турботи і радості, розповідати ним про життя і кохання стало глибоко вкоріненим звичаєм негритянського населення. Іноді веселі й шумні, частіше сентиментальні, але завжди позначені стражданням блюзи стали тогочасним негритянським фольклором.

Тематика блюзів є надзвичайно різноманітною. У них зображено життя знедоленого народу: непосильна праця, утрачена людська гідність, розлука і страждання. За веселими ритмами приховується трагедія всього афро-американського народу.

Одним із найвпливовіших і найважливіших музикантів в історії джазу був Луї Армстронг.

Р. Гоффен, автор однієї з перших книг про джаз, писав: «Армстронг не просто «король джазу», він душа цієї музики… Він являє собою той рівень, який у джазовій музиці дорівнює всьому. Він – єдиний безперечний геній, якого має американська музика».

Великий афро-американський джазовий музикант Луї Армстронг – вокаліст, композитор, творець і керівник джазових оркестрів і ансамблів, кіноактор, автор пісень. Він створив віртуозний імпровізаційний виконавський стиль гри на трубі, якому властиве вільне трактування мелодій.

Імовірно, йому судилося стати джазовим музикантом: адже він народився в Новому Орлеані, на батьківщині американського джазу. Дитинство його минуло в одному з бідних кварталів міста, де панували свої закони, що не завжди збігалися з офіційними. Армстронг заробляв на життя за допомогою музики. Такий шлях здолали практично всі негритянські джазисти. Спочатку він грав у складі духових оркестрів у барах і на річкових пароплавах, що плавали по Міссісіпі, у спортивних залах, на танцях і святах.

У 1917 року Армстронг уже сам керував одним із джаз-бендів. Його доля змінилася, коли він зустрів свого першого наставника Джо Олівера. У 1922 році він запросив Амстронга другим корнетистом до свого оркестру у Чикаго.

Тут Луї вперше почав грати на трубі. Вважають, що саме Армстронг розробив особливу манеру виконання – спів «скетом»: різновид джазового співу, коли мелодію імпровізують, дбо неї додають безглуздий набір слів; тут спів стає своєрідним додатковим інструментом. Але головним в Амстронга було – яскраво емоційна манера виконання, що супроводжувалася білосніжною посмішкою.

Коротке слово «джаз» у всьому світі асоціюється з Луї Армстронгом.

Неперевершене звучання «West End Blues» («Блюз Західної околиці») у виконанні Луї Армстронга залишається в пам’яті любителів джазової музики.

«Блюз еаповнює мене з голови до п’ят , я сумний сьогодні, я сповнений тривожних передчуттів, коли я йду на Західну околицю, де на мене чекає так багато страждань», - так співається у цьому блюзі.

Послухайте «West End Blues» («Блюз Західної околиці») у виконанні Луї Армстронга.

· Чи збігається у вашому уявленні зміст тексту та характер музики?

 

Слухання «West End Blues» («Блюз Західної околиці») у виконанні Луї Армстронга

 

У творчості багатьох сучасних українських музикантів джаз набуває свого розвитку. Серед різноманітних напрямків в українській музиці поширений етно-джаз – поєднання джазових гармоній та ритмів із українським фольклором.

Розучування пісні «Вчора» Дж. Ленона, П. Маккартні.

Вч. Минулого уроку ми вже слухали та виконували одну з пісень легендарного ліверпульського квартету «Бітлз» — пісню («Хай буде так»). На цей раз ми вивчимо і виконаємо разом ще одну з найвідоміших пі­сень, написаних Джоном Ленноном і Полом Маккартні, — («Вчора»).

Чим вона відрізняється від джазової музики, що звучала на цьому уроці?

Розучування пісні .

 


Читайте також:

  1. Адгезиви на основі латексів у взуттєвій промисловості
  2. Аналіз словосполучення
  3. Аналізоване слово.
  4. Англійський сад - нове слово в європейській парковій культурі.
  5. Безруслового стоку
  6. Будова системи синхронічного словотворення
  7. Варіанти проведення промислової політики для України
  8. Вибір тривалості бюджетного періоду. Типи бюджетів по ступеню тривалості. Поточне і стратегічне бюджетування в промисловості
  9. Види виробничої структури промислового підприємства
  10. Види молочнокислих бактерій, які мають важливе значення для промисловості
  11. Визначення права промислової власності та його основні поняття
  12. Визначте пріоритетні напрями освітньої, наукової і промослової політики України після проголошення її незалежності.




Переглядів: 995

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
УРОК 8. | Вступне слово вчителя.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.