Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Слухання музики.

Вступне слово вчителя.

УРОК 13.

Висновок.

Вч. Сьогодні ми познайомилися з вами з сучасною музикою російської естради.

ТЕМА :Витоки української естрадної пісні .

 

Мета уроку :

Навчальні :інтерпретація образного змісту музичних творів ;

- засвоєння закріплення понять аранжування.

Виховні:Виховувати інтерес та любов до музики.

Розвиваючі:Розвиток вокально – хорових навичок.

Наочні посібники:Г, М. Макаренко «Музичне мистецт-

во» 8 клас, портрет А. Солов’яненка , Н. Матвієнко , Тріо «Мареничів»

Музичний матеріал :Укр. нар. пісня «Там де Ятрань круто в’ється» у вик. А. Солов”яненка , «Веснянка» у вик. Н. Матвієнко, «Ой у гаю при Дунаю» у вик. Тріо «Мареничів»

Т. Н. З :магнітофон.

 

ХІД УРОКУ :

 

І. Організація учнів до уроку .

Музичне вітання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Українська пісня… Як багато вона важить в історичному, громадянському, інтимно-побутовому житті україня протягом віків! У ній – його минуле та сучасне, його погляди, його світобачення й психологія. У ній найновіше відкривається душа українського народу.

 

IV. Актуалізація опорних знань.

-Які жанри української пісні ви знаєте?

-Яке місце посідають народні пісні у творчості

українських композиторів?

 

V.Вивчення нового матеріалу.

Українська пісня в сі часи була різножанровою, про що свідчать літописи. Так, у «Повісті минулих літ» неодноразово згадується про народні обрядові ігри, пісні й танці. У давнину наші пращури під час різних свят виконували родинні, обрядові, жниварські пісні, веснянки, колядки та щедрівки. У XVI-XVII ст. (час розквіту українського героїчного епосу) звучать історичні пісні, у яких оспівано героїзм козацтва, його сміливі походи, лицарську честь, життя і побут. Минають віки, змінюються покоління, а народна пісня залишається.

Народна пісня стала невід’ємною часткою життя кожної людини. Пісенна творчість українського народу, що складалася і збагачувалася протягом століть, є справжнім золотим фондом української музичної культури. Народна пісня – «це народна історія, жива, яскрава, сповнена барв, істини, історія, яка розкриває все життя народу», - писав М.В.Гогооль. Жанровий діапазон української пісні є дуже широким. Значне місце посідають ліричні пісні: крім особистої лірики тут можна знайти прекрасні зразки ліричних пісень соціального змісту і пісні, у яких виражається любов до рідного краю, до його чудової природи.

 

Серед найкращих ліричних пісень нашого народу – «Там, де Ятрань круто в’ється », що полюбилася слухачам у виконанні Анатолія Солов’яненка.

 

Слухання української народної пісні «Там, де Ятрань круто в’ється» у виконанні А.Солов’яненка

 

Цей виконавець відомий не лише на Батьківщині. «Українським соловейком» називали Анатолія Борисрвича Солов’яненказа межами Батьківщині. У репертуарі видатного тенора – відомі оперні партії, з якими він виступав на сценах театрів усього світу. Але саме у виконанні народних пісень співак розкривається особливо яскраво й глибоко, адже в цих піснях – його справжнє коріння. Задушевність, щирість почуття, емоційна схвильованість притаманні виконавській манері Анатолія Солов’яненка. У тому, як він пропускає крізь себе ці почуття і як уміє передати їх зміст слухачеві, напевно, прихований один із головніших секретів його успіху.

Відома оперна співачка Марія Максакова писала: «Слухаючи Солов’яненка я була вражена свободою й широтою звучання його чудового, чаруйочого за тембром голосу, який у верхньому регістрі практично не знає меж».

 

Усім, хто любить та цінує справжнє мистецтво, відоме ім’я неперевершеної виконавиці українських народних пісень, народної артистки України Ніни Матвієнко. Талант Ніни Матвієнко розкрився і в театральній, і в кінематографічній галузях. Вона брала участь у телевиставах, художніх фільмах, радіовиставах. Вона також озвучила декілька науково-популярних, хронікально-документальних кінофільмів, теле- та радіопрограм. 1988 року було знято перший відео кліп за її участю – «Русалчин тиждень».

У її репертуарі є безліч народних пісень, серед яких обрядові, ліричні, грайливо-гумористичні, пісні-балади та українські пісні культурно-історичної доби XVII-XVIII ст.

Співачка наділена універсальним за тембром та виразністю ніжним чарівним голосом, що проникає у найпотаємніші куточки людської душі.

 

Слухання української народної пісні «Веснянка» у виконанні Ніни Матвієнко.

У літопису української пісенної культури почесне місце посідає творчість Тріо Мареничів. У середині 70-х років ХХ ст. на пісенному Олмпі української естради засяяла нова зірка – сімейне тріо Мареничів, музиканти якого працювали у стилі фолк. У репертуарі тріо (подружжя Валерій та Антоніна Мареничі, а також Світлана Сухорукова, сестра Антоніни) звучали народні українські пісні в сучасних аранжуваннях учасників тріо, а також їх авторські пісні.

Багато пісень, такі, як «Несе Галя воду», «Чом ти не прийшов», «Ой під вишнею», «Ой у гаю при Дунаю», та інші у виконанні музикантів стали народними шлягерами.

Слухання українських народних пісень «Ой у гаю при Дунаю» і «Чом ти не прийшов» у виконанні тріо Мареничів.

Творчість тріо мареничів розкрила нові грані української ліричної естрадної пісні, що сприяло подальшому її розвитку.

 

Провідним жанром у творчості Володимира Івасюка також стала лірична пісня. Незабутні пісні Івасюка – вершина розвитку естрадного жанру в Україні.

З його ім’ям пов’язана ціла епоха в пісенній історії української музики. На запитання «Що тебе привабило в народній пісні?» Володимир Івасюк відповідав: «Усе: і текст, і мелодія. Кожна пісня – це мелодія, перлина. І я не розумію, як можна вважати себе музикантом і не знати українського фольклору. Я мрію стати композитором, і тому визбирую все прекрасне, створене народом. Без народного грунту я ніхто».

Він створив приблизно 100 пісень («Червона рута», «Водограй», «Я піду в далекі гори», «Пісня буде поміж нас» та ін..)найкращі з яких написані його вірші.

«Володимир Івасюк був одержимий піснею. Він був переконаний, що наш світ створений для того, щоб у ньому лунала музика добра, миру, злагоди між людьми», - ці слова належать одній із найкращих виконавиць пісень композитора, Софії Ротару, видатній співачці, лауреату багатьох конкурсів, народній артистці України, Молдовії, виконавиці більше ніж 400 пісень, багато з яких стали класикою української естради.

 

Слухання пісень «Два перстені» та «Пісня буде поміж нас» В.Івасюка у виконанні Софії Ротару.


Читайте також:

  1. ВИДИ ТА ТЕХНІКИ СЛУХАННЯ І ЙОГО РОЛЬ У МІЖОСОБИСТІСНОМУ СПІЛКУВАННІ
  2. Організація навчання дидактичного слухання (аудіювання) і розуміння мовлення
  3. Парламентські слухання з питань молодіжної політики
  4. Розвиток архітектури, живопису, художніх ремесел, музики.
  5. Слухання Бенджамін Бріттен, «Путівник по оркестру для молоді».
  6. Слухання Василь Барвінський, квартет для двох скрипок, альта і віолончелі.
  7. Слухання Вольфганг Амадей Моцарт, опера «Чарівна флейта», арія Цариці Ночі, дует Папагено і Папагени.
  8. Слухання музики
  9. Слухання музики.
  10. Слухання музики.
  11. Слухання музичного твору




Переглядів: 1053

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вступне слово вчителя. | Вступне слово вчителя.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.