МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Слухання музики.Вступне слово вчителя. УРОК 13. Висновок. Вч. Сьогодні ми познайомилися з вами з сучасною музикою російської естради. ТЕМА :Витоки української естрадної пісні .
Мета уроку : Навчальні :інтерпретація образного змісту музичних творів ; - засвоєння закріплення понять аранжування. Виховні:Виховувати інтерес та любов до музики. Розвиваючі:Розвиток вокально – хорових навичок. Наочні посібники:Г, М. Макаренко «Музичне мистецт- во» 8 клас, портрет А. Солов’яненка , Н. Матвієнко , Тріо «Мареничів» Музичний матеріал :Укр. нар. пісня «Там де Ятрань круто в’ється» у вик. А. Солов”яненка , «Веснянка» у вик. Н. Матвієнко, «Ой у гаю при Дунаю» у вик. Тріо «Мареничів» Т. Н. З :магнітофон.
ХІД УРОКУ :
І. Організація учнів до уроку . Музичне вітання. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Українська пісня… Як багато вона важить в історичному, громадянському, інтимно-побутовому житті україня протягом віків! У ній – його минуле та сучасне, його погляди, його світобачення й психологія. У ній найновіше відкривається душа українського народу.
IV. Актуалізація опорних знань. -Які жанри української пісні ви знаєте? -Яке місце посідають народні пісні у творчості українських композиторів?
V.Вивчення нового матеріалу. Українська пісня в сі часи була різножанровою, про що свідчать літописи. Так, у «Повісті минулих літ» неодноразово згадується про народні обрядові ігри, пісні й танці. У давнину наші пращури під час різних свят виконували родинні, обрядові, жниварські пісні, веснянки, колядки та щедрівки. У XVI-XVII ст. (час розквіту українського героїчного епосу) звучать історичні пісні, у яких оспівано героїзм козацтва, його сміливі походи, лицарську честь, життя і побут. Минають віки, змінюються покоління, а народна пісня залишається. Народна пісня стала невід’ємною часткою життя кожної людини. Пісенна творчість українського народу, що складалася і збагачувалася протягом століть, є справжнім золотим фондом української музичної культури. Народна пісня – «це народна історія, жива, яскрава, сповнена барв, істини, історія, яка розкриває все життя народу», - писав М.В.Гогооль. Жанровий діапазон української пісні є дуже широким. Значне місце посідають ліричні пісні: крім особистої лірики тут можна знайти прекрасні зразки ліричних пісень соціального змісту і пісні, у яких виражається любов до рідного краю, до його чудової природи.
Серед найкращих ліричних пісень нашого народу – «Там, де Ятрань круто в’ється », що полюбилася слухачам у виконанні Анатолія Солов’яненка.
Слухання української народної пісні «Там, де Ятрань круто в’ється» у виконанні А.Солов’яненка
Цей виконавець відомий не лише на Батьківщині. «Українським соловейком» називали Анатолія Борисрвича Солов’яненказа межами Батьківщині. У репертуарі видатного тенора – відомі оперні партії, з якими він виступав на сценах театрів усього світу. Але саме у виконанні народних пісень співак розкривається особливо яскраво й глибоко, адже в цих піснях – його справжнє коріння. Задушевність, щирість почуття, емоційна схвильованість притаманні виконавській манері Анатолія Солов’яненка. У тому, як він пропускає крізь себе ці почуття і як уміє передати їх зміст слухачеві, напевно, прихований один із головніших секретів його успіху. Відома оперна співачка Марія Максакова писала: «Слухаючи Солов’яненка я була вражена свободою й широтою звучання його чудового, чаруйочого за тембром голосу, який у верхньому регістрі практично не знає меж».
Усім, хто любить та цінує справжнє мистецтво, відоме ім’я неперевершеної виконавиці українських народних пісень, народної артистки України Ніни Матвієнко. Талант Ніни Матвієнко розкрився і в театральній, і в кінематографічній галузях. Вона брала участь у телевиставах, художніх фільмах, радіовиставах. Вона також озвучила декілька науково-популярних, хронікально-документальних кінофільмів, теле- та радіопрограм. 1988 року було знято перший відео кліп за її участю – «Русалчин тиждень». У її репертуарі є безліч народних пісень, серед яких обрядові, ліричні, грайливо-гумористичні, пісні-балади та українські пісні культурно-історичної доби XVII-XVIII ст. Співачка наділена універсальним за тембром та виразністю ніжним чарівним голосом, що проникає у найпотаємніші куточки людської душі.
Слухання української народної пісні «Веснянка» у виконанні Ніни Матвієнко. У літопису української пісенної культури почесне місце посідає творчість Тріо Мареничів. У середині 70-х років ХХ ст. на пісенному Олмпі української естради засяяла нова зірка – сімейне тріо Мареничів, музиканти якого працювали у стилі фолк. У репертуарі тріо (подружжя Валерій та Антоніна Мареничі, а також Світлана Сухорукова, сестра Антоніни) звучали народні українські пісні в сучасних аранжуваннях учасників тріо, а також їх авторські пісні. Багато пісень, такі, як «Несе Галя воду», «Чом ти не прийшов», «Ой під вишнею», «Ой у гаю при Дунаю», та інші у виконанні музикантів стали народними шлягерами. Слухання українських народних пісень «Ой у гаю при Дунаю» і «Чом ти не прийшов» у виконанні тріо Мареничів. Творчість тріо мареничів розкрила нові грані української ліричної естрадної пісні, що сприяло подальшому її розвитку.
Провідним жанром у творчості Володимира Івасюка також стала лірична пісня. Незабутні пісні Івасюка – вершина розвитку естрадного жанру в Україні. З його ім’ям пов’язана ціла епоха в пісенній історії української музики. На запитання «Що тебе привабило в народній пісні?» Володимир Івасюк відповідав: «Усе: і текст, і мелодія. Кожна пісня – це мелодія, перлина. І я не розумію, як можна вважати себе музикантом і не знати українського фольклору. Я мрію стати композитором, і тому визбирую все прекрасне, створене народом. Без народного грунту я ніхто». Він створив приблизно 100 пісень («Червона рута», «Водограй», «Я піду в далекі гори», «Пісня буде поміж нас» та ін..)найкращі з яких написані його вірші. «Володимир Івасюк був одержимий піснею. Він був переконаний, що наш світ створений для того, щоб у ньому лунала музика добра, миру, злагоди між людьми», - ці слова належать одній із найкращих виконавиць пісень композитора, Софії Ротару, видатній співачці, лауреату багатьох конкурсів, народній артистці України, Молдовії, виконавиці більше ніж 400 пісень, багато з яких стали класикою української естради.
Слухання пісень «Два перстені» та «Пісня буде поміж нас» В.Івасюка у виконанні Софії Ротару. Читайте також:
|
||||||||
|