Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Слово вчителя.

Робота з атласом.

- Оскільки ми вже з вами з’ясували расовий склад населення та особливості формування сучасного складу населення Південної Америки, то тепер давайте з’ясуємо як розміщене населення на цьому материку.

- Розгляньте карту «Народи та густота населення світу» на ст. 14 атласу і назвіть райони з найбільшою густотою населення.

- Користуючись цією ж картою, назвіть території, де спостерігається найменша густота населення.

- Дійсно, як ми вже побачили населення на материку розміщене нерівномірно. Його більшість зосереджена на узбережжях океанів і в західних районах Анд, де густота населення становить 100 чол./км2. Великі внутрішні території майже безлюдні.

10. Бесіда з учнями.

- Діти, як ви думаєте, з чим пов’язаний такий розподіл населення на материку?

- А як, на вашу думку, впливають природні умови на густоту населення в Південній Америці?

- Чи могли вплинути на густоту населення Південної Америки особливості його заселення?

Отож, дітки, ми з вами познайомилися з населення Південної Америки, з’ясували особливості його розміщення на цьому материку і можна сказати наступне: населення Південної Америки є досить різноманітним, бо його складають представники різних рас (монголоїдної, європеоїдної, негроїдної), а також нащадки змішаних шлюбів. Тож ми як виховані і толерантні люди повинні з великою повагою і шаною ставитися до представників цих рас.

12. Робота з політичною картою Південної Америки.

- А зараз м з вам ознайомимося з політичною картою Південної Америки.

- Розгляньте політичну карту Південної Америки на ст. 31 атласу і назвіть найбільші за площею країни Південної Америки.

- Користуючись цією ж картою, назвіть країни, які не мають виходу до морів і океанів.

- Співставте політичну (ст. 31) та фізичну (ст. 28) карти Південної Америки і назвіть гірські країни цього материка?

- А які країни можна назвати рівнинними?

- Користуючись політичною картою Південної Америки на ст. 31 атласу, назвіть країни, які охоплює басейн Амазонки.



Интернет реклама УБС

- За допомогою цієї ж карти скажіть, столиці яких країн є морськими портами?

13. Розповідь вчителя.

- Добре, діти, ви молодці. А зараз собі запам’ятайте, що більшість країн Південної Америки були колоніями Іспанії і Португалії, а здобули незалежність в основному на початку XIX ст. Оскільки від колоніального гніту вони звільнилися раніше, ніж країни Африки, то рівень розвитку в них вищий. Проте всі вони належать до країн, що розвиваються.

Найбільші за площею держави Південної Америки лежать на рівнинному сході. Це Бразилія, Аргентина, Венесуела. Великі території і різноманітні природні багатства мають Андські країни: Чилі, Перу, Колумбія, Болівія, Еквадор.

14. Прийом «Мандрівка найбільшими країнами Південної Америки».

- А зараз ми з вами спробуємо з’ясувати особливості найбільших країн Південної Америки - Бразилії, Аргентини, Перу - і охарактеризувати їх. Тому я пропоную вам відправитись у «мандрівку» цими країнами, в якій ви будете виконувати роль екскурсоводів.

Тож перша наша зупинка - країна Бразилія.

1. Робота з політичною картою Південної Америки.

- Для того, щоб ми могли помандрувати цією країною, відкрийте політичну карту Південної Америки на ст. 31 атласу і скажіть, чи велику площу займає ця країна?

- Користуючись тією ж картою, назвіть країни з якими межує Бразилія.

- Молодці, а тепер ми можемо відправлятися у подорож Бразилією.

2. Виступ учня, якому було дано випереджаюче завдання (розповідь про природу, населення і визначні міста Бразилії).

- Бразилія - це найбільша за площею і кількістю населення країна Південної Америки, адже її площа становить 8,5 млн. км2 і проживає тут 182 млн. осіб. Столицею Бразилії є місто Бразиліа.

Вона така велика, що межує майже з усіма країнами материка. У минулому Бразилія була колонією Португалії, а нині - найбільш розвинута країна Південної Америки.

Природа величезної країни різноманітна. Це і Амазонія - царина вологого екваторіального лісу, і Бразильське плоскогір’я із саванами і рідколіссям. Ліси Амазонії - джерело цінної сировини: деревини, що використовується деревообробною промисловістю; соку гевеї, з якого виробляють каучук; горіхів - цінних харчових продуктів; лікарських рослин, які використовуються в медицині. Інше багатство-водні ресурси. У світі немає місця з густішою річковою сіткою, ніж басейн Амазонки. Бразильське плоскогір’я - «залізне серце» країни - основний промисловий район, де видобувають руди чорних і кольорових металів. Річки Бразилії багаті на гідроенергію.

2. Перегляд слайдів презентації.

- Дітки, а для того, щоб ви краще собі уявили цю країну та її природу, розгуляйте ці слайди.

(Вчитель демонструє учням слайди презентації № 5, 6, 7).

- Добре, а зараз ми з вами познайомимося з населенням та визначними містами цієї країни.

3. Продовження виступу учня, якому було дано випереджаюче завдання (розповідь про природу, населення і визначні міста Бразилії).

- Більшість населення Бразилії розмовляє португальською мовою і живе у містах. Ріо-де-Жанейро- місто-символ Бразилії, його вважають одним з найкрасивіших у світі. Бразиліа - теперішня столиця, збудована 50 років тому в географічному центрі держави. Сан-Паулу - найбільше промислове місто не тільки Бразилії, а й усієї Південної Америки. У побуті населення відобразились традиції і звичаї португальців, індіанців і негрів. Португальці збагатили нову батьківщину своєю мовою та архітектурою. Від індіанців населення запозичило вміння плести килимки, гамаки, сумки і навіть дахи будинків у селах. З африканською культурою пов’язують свята-карнавали - щорічні масові гуляння в яскравих костюмах, масках, з танцями і вуличною ходою. Ця традиція походить від тих часів, коли негри-раби отримували кілька днів відпочинку після збору врожаю. У Бразилії проживає 300 тис. українців, які зберегли свою мову і традиції.

4. Слово вчителя, перегляд слайдів презентації.

- А зараз для того, щоб краще собі уявити населення і найбільші міста Бразилії перегляньте ці слайди.

(Вчитель демонструє учням слайди № 8, 9, 10, 11).

- Оскільки ми з вами вже познайомилися із природою, населенням, містами, традиціями Бразилії, то давайте тепер поговоримо про розвиток господарства в цій країні.

5. Виступ учня, якому було дано випереджаюче завдання (розповідь про розвиток господарства Бразилії).

- У розвитку господарства Бразилії раніше спостерігалися «цукрова» і «золота» лихоманки, згодом - «кавовий» та «каучуковий» бум. Нині в країні відбувається піднесення промисловості. Поклади корисних копалин сприяють розвитку видобувної галузі, з надр тут їх видобувають понад 50 видів. Країна виплавляє метал, виробляє автомобілі, літаки, трактори, судна, сучасну електроніку.

Бразилія - країна розвинутого сільського господарства. Природні умови (екваторіальний і субтропічний клімат та родючі ґрунти) сприятливі для вирощування різних культур. Деякі з них вирощують для продажу в інші країни. Так, величезні плантації зайняті кавовим деревом і какао. З виробництва кави і какао Бразилія є світовим лідером. Вона також є одним з найбільших у світі постачальників цукру, бананів, сизалю. Для власних потреб вирощують кукурудзу, пшеницю, квасолю тощо. У саванах і степових районах розводять велику рогату худобу та овець.

Бразилія - країна повноводних річок і велика морська держава, тому важливим видом транспорту є водний. Повсюдно, навіть у важкодоступних районах Амазонії, прокладено автошляхи. Бразилія - лідер Південної Америки з розвитку туризму. Щороку тисячі туристів з’їжджаються в Ріо-де-Жанейро на найяскравіший у світі карнавал, коли вулиці міста заповнюються натовпами людей, які співають і танцюють запальний танець самбу.


Читайте також:

  1. Адгезиви на основі латексів у взуттєвій промисловості
  2. Аналіз словосполучення
  3. Аналізоване слово.
  4. Англійський сад - нове слово в європейській парковій культурі.
  5. Безруслового стоку
  6. Будова системи синхронічного словотворення
  7. Варіанти проведення промислової політики для України
  8. Вибір тривалості бюджетного періоду. Типи бюджетів по ступеню тривалості. Поточне і стратегічне бюджетування в промисловості
  9. Види виробничої структури промислового підприємства
  10. Види молочнокислих бактерій, які мають важливе значення для промисловості
  11. Визначення права промислової власності та його основні поняття
  12. Визначте пріоритетні напрями освітньої, наукової і промослової політики України після проголошення її незалежності.




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Слово вчителя. | Слово вчителя.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.