МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||
III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу· робота з таблицею „Лексика української мови” Роздавальний матеріал А зараз давайте подивимось на таблицю „Лексика української мови” і дізнаємося, на які групи вона поділяється. Сьогодні нас цікавить перший стовбчик. Катю, прочитай, будь ласка, назву першої колонки /За походженням/
90 % української мови складає власне українська мова, що успадкована з попередніх етапів розвитку мови. Ця лексика визначає національну своєрідність, неповторність української мови.
· робота з текстом (Впр. 381, ст. 166): опрацювання тексту, словникова робота, питання за текстом Ілюстрації
– Скажіть, будь ласка, а чи знаєте ви, що таке гончарство? /традиційне ремесло, виробництво глиняного посуду/ – Подивіться на ілюстрації. Чи знаєте ви, що це за вироби? Яке їх призначення? Так, це посуд. Але подивіться, який він гарний на вигляд. Все через те, що ще з давніх-давен посуд слугував людині не тільки за потребою, а й цінувався, як велика коштовність. Тому майстри-гончарі з таким натхненням виробляли з глини миски, кухлі, горщики, макітри й куманці. А чи легка ця справа? Давайте дізнаємось про це у підручнику. Розгорніть сторінку 166, Впр. 381.
– Як виготовляють гончарні вироби? – Що за предмет зображено на малюнку? Опишіть його? Як ви гадаєте, яке його призначення? – Зверніть увагу на слова у рамці. Запам’ятайте їх. · робота за підручником: теоретичний матеріал (Впр. 385, с. 168); Впр. 386 (письмово) за варіантами: I – 2-7, II – 8-13 Ми вже з вами дізналися, що власне українська лексика складає майже 90 % її словникового складу. Інші 10 % відсотків складає запозичена лексика, тобто та, що перейшла в українську мову з інших світових мов: – Чи були ви цього році у музеї? Були. Але наврядчи ви знали, що слово музей запозичено в українську із грецької мови. Зараз ми з вами навчаємося у класах, а коли ви підете в університет, то будете навчатися у аудиторіях. Ці слова латинського походження. Також ви знаєте, що основний закон нашої країни – це конституція. І це слово також запозичене із латинської. Якщо дуже хочеться їсти, а часу обмаль, ми готуємо бутерброд, але чи замислюємося ми, що це слова має німецьке походження? З англійської в українську запозичено слово футбол. А якщо ми співаємо соло, то повині знати, що це слово прийшло к нам з італійської.
– Якщо я вас спитаю, хто таки поліглот, чи зможете ви дати чітке визначення? /людина, що знає багато мов/ З української літератури ми з вами знаємо письменницю, що була поліглотом. Згадайте, хто це? /Леся Українка/. Скажіть, а що ми будемо робити, коли не можемо з’ясувати значення слова? Правильно, ми звернемося до тлумачного словника. Визначення, що містить слово, називають його лексичним значенням.
– А як ви важаєте, чому слова потрапляють з однієї мови в іншу? Розгорніть підручник на сторінці 168-ій, Впр. № 385. Максиме, прошу.
запис правила у зошит (запозичені слова – це... ) · робота зі словниками (тлумачний словник, словник іншомовних слів)
– А зараз давайте виконаємо вправу № 386. Аню, прочитай завдання, будь ласка. – Вправу виконуємо за варіантами: I – з другого по сьоме речення, II варіант – з восьмого по тринадцяте.
· творча робота (заміна запозичених слів власне українськими відповідниками) Письмово. Роздавальний матеріал/ усно (згідно з часом) Чемпіон, антракт, фініш, ілюстрація, дистанція, інформація, спектакль. Перевірка вправи: Чемпіон – переможець, фініш – кінець, ілюстрація – малюнок, дистанція – відстань, інформація – повідомлення, спектакль – вистава.
· словниковий диктакт 1 учень на дошці, інші – в зошитах Дефект, гігант, узбіччя, директор, алея, приміщення, тонна, подвір’я, оптимізм, рація, варіант, далечінь. Перевірка вправи.
Читайте також:
|
||||||||||
|