Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

· робота з таблицею „Лексика української мови”

Роздавальний матеріал

А зараз давайте подивимось на таблицю „Лексика української мови” і дізнаємося, на які групи вона поділяється. Сьогодні нас цікавить перший стовбчик. Катю, прочитай, будь ласка, назву першої колонки /За походженням/

90 % української мови складає власне українська мова, що успадкована з попередніх етапів розвитку мови. Ця лексика визначає національну своєрідність, неповторність української мови.

 

· робота з текстом (Впр. 381, ст. 166): опрацювання тексту, словникова робота, питання за текстом

Ілюстрації

– Скажіть, будь ласка, а чи знаєте ви, що таке гончарство? /традиційне ремесло, виробництво глиняного посуду/

– Подивіться на ілюстрації. Чи знаєте ви, що це за вироби? Яке їх призначення?

Так, це посуд. Але подивіться, який він гарний на вигляд. Все через те, що ще з давніх-давен посуд слугував людині не тільки за потребою, а й цінувався, як велика коштовність. Тому майстри-гончарі з таким натхненням виробляли з глини миски, кухлі, горщики, макітри й куманці.

А чи легка ця справа? Давайте дізнаємось про це у підручнику. Розгорніть сторінку 166, Впр. 381.

 

 

– Як виготовляють гончарні вироби?

– Що за предмет зображено на малюнку? Опишіть його? Як ви гадаєте, яке його призначення?

– Зверніть увагу на слова у рамці. Запам’ятайте їх.

· робота за підручником: теоретичний матеріал (Впр. 385, с. 168); Впр. 386 (письмово) за варіантами: I – 2-7, II – 8-13

Ми вже з вами дізналися, що власне українська лексика складає майже 90 % її словникового складу. Інші 10 % відсотків складає запозичена лексика, тобто та, що перейшла в українську мову з інших світових мов:

– Чи були ви цього році у музеї? Були. Але наврядчи ви знали, що слово музей запозичено в українську із грецької мови.

Зараз ми з вами навчаємося у класах, а коли ви підете в університет, то будете навчатися у аудиторіях. Ці слова латинського походження. Також ви знаєте, що основний закон нашої країни – це конституція. І це слово також запозичене із латинської. Якщо дуже хочеться їсти, а часу обмаль, ми готуємо бутерброд, але чи замислюємося ми, що це слова має німецьке походження? З англійської в українську запозичено слово футбол. А якщо ми співаємо соло, то повині знати, що це слово прийшло к нам з італійської.

 

– Якщо я вас спитаю, хто таки поліглот, чи зможете ви дати чітке визначення? /людина, що знає багато мов/

З української літератури ми з вами знаємо письменницю, що була поліглотом. Згадайте, хто це? /Леся Українка/.

Скажіть, а що ми будемо робити, коли не можемо з’ясувати значення слова?

Правильно, ми звернемося до тлумачного словника.

Визначення, що містить слово, називають його лексичним значенням.

 

– А як ви важаєте, чому слова потрапляють з однієї мови в іншу?

Розгорніть підручник на сторінці 168-ій, Впр. № 385. Максиме, прошу.

 

запис правила у зошит (запозичені слова – це... )

· робота зі словниками (тлумачний словник, словник іншомовних слів)

 

– А зараз давайте виконаємо вправу № 386. Аню, прочитай завдання, будь ласка.

– Вправу виконуємо за варіантами: I – з другого по сьоме речення, II варіант – з восьмого по тринадцяте.

Перевірка вправи: 2 – телеграма 3 – діалог 4 – диригент (рос. дирижёр) 5 – тунель 6 – метро 7 – портьєра   8 – поліглот 9 – сквер 10 – експрес 11 – прем’єра 12 – антракт 13 – колекція  

 

· творча робота (заміна запозичених слів власне українськими відповідниками)

Письмово. Роздавальний матеріал/ усно (згідно з часом)

Чемпіон, антракт, фініш, ілюстрація, дистанція, інформація, спектакль.

Перевірка вправи:

Чемпіон – переможець, фініш – кінець, ілюстрація – малюнок, дистанція – відстань, інформація – повідомлення, спектакль – вистава.

 

· словниковий диктакт

1 учень на дошці, інші – в зошитах

Дефект, гігант, узбіччя, директор, алея, приміщення, тонна, подвір’я, оптимізм, рація, варіант, далечінь.

Перевірка вправи.

 


Читайте також:

  1. III. Повторення вивченого матеріалу.
  2. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  6. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  7. IV. План навчального процесу.
  8. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  9. IV. Подання нового матеріалу
  10. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  11. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.




Переглядів: 1735

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку | IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.