МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ФізкультхвилинкаIV. Робота над вивченням нового матеріалу. - Сьогодні ми повторимо правила і виконаємо вправи , які допоможуть вам узагальнити й систематизувати знання про дієслово та його майбутній час. Ви вчитиметесь міркувати , використовувати свої знання на практиці, колективно працювати, допомагати товаришам.
1. Вибіркове списування. ( Вправа 110 ) - Розгорніть підручник на сторінці 59 і погляньте на вправу 110. Давайте прочитаємо текст. ( Читання ланцюжком ) - Знайдіть дієслова майбутнього часу.( Дасть, прийде, заграє, застигне, припадуть, зупиниться, слухатиме ) - На яку дію вони вказують ? ( Майбутню ) - А зараз випишіть з тексту дієслова майбутнього часу. ( учні записують дієслова на дошці і запитання до них. Наприклад : Дасть ( що зробить ? ) ) - Молодці ! Ви правильно виконали вправу і цим принесли ще 1 пазл ! 2. Розгляд таблиці змінювання дієслів майбутнього часу. - А зараз погляньте на таблицю, дієслова майбутнього часу змінюються за числами та особами.( Вчитель пояснює змінювання дієслів на таблиці ) - Зверніть увагу на особові займенники та питання - Назвіть особові займенники у таблиці . 3. Опрацювання правила про змінювання дієслів майбутнього часу. ( ст. 60 ) - А зараз ми з вами проведемо гру, яка називається “Наш не наш час”. ( 1 ряд –минулий час, 2 ряд – теперішній час, 3 ряд – майбутній час. Вчитель читає вірш, а учні коли почують дієслово їхнього часу плескають у долоні ) Весна Радісно засвітило весняне сонечко. По дорогах біжать веселі струмки. Лід на річці посинів. Набубнявіють на деревах бруньки. Діти вішають шпаківні,бо з теплих країв прилетять птахи. Всі радісно всміхаються, бо прийшла весна.
- Молодці ! За те, що ви були уважними отримуєте ще 1 пазл !
4. Порівняльний аналіз особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. ( ст.. 60 Впр.112 ) (Читання вірша ) - Знайдіть дієслова і визначте їх час. - Випишіть дієслова майбутнього часу в один стовпчик, а теперішнього в інший і позначте закінчення. Майбутній час :Теперішній час : НазносимЗносим НазносимоЗносимо ЗбудуємоБудуємо ЗробимоРобимо - Позначте закінчення і порівняйте. Який висновок можна зробити ? ( Дієслова майбутнього часу, які відповідають на питання що зробить ? що зроблю? що зробили? що зробимо? та ін.., мають такі самі особові закінчення, як і дієслова теперішнього часу. ) - Правильно ! Ось і наш п’ятий пазл ! - Так правильно і щоб добре це запам’ятати давайте прочитаємо правила на ст.. 60. 5. Опрацювання правила на ст. 60-61. Ми і вчились, і трудились, І напевно, вже втомились, Тож давайте для розрядки, Зробим кілька вправ зарядки. Раз! – підняли руки вгору. Два! – нагнулися додолу. Три! – повернулись вправо, вліво. На Чотири! – враз присіли. Похитали головою, Встали, тупнули ногою. Пальчиками повертіли І за парти тихо сіли. 6. Вправа 113. - Погляньте на вправу 113, прочитайте що потрібно зробити у цій вправі. Отже, ви повинні поставити дієслова в усіх особових формах майбутнього часу, користуючись табличкою на ст. 59. 1 ряд- слово “переписувати”, 2 ряд – “вишивати”, 3 ряд – “відїжджати”. ( Один учень з кожного ряду читає виконане завдання ) 1 ряд – слово “переписувати” . (Однина) Переписую,буду переписувати, переписуватиму, перепишеш, будеш переписувати, переписуватимеш, перепише, буде переписувати, переписуватиме; ( Множина ) Перепишемо, будемо переписувати, переписуватимемо, перепишете, будете переписувати, переписуватимете, перепишуть, будуть переписувати, переписуватимуть; 2 ряд – слово “вишивати”. ( Однина ) Вишию, буду вишивати, вишиватиму, вишиєш, будеш вишивати, вишиватимеш, вишиє, буде вишивати, вишиватиме; ( Множина ) Вишиємо, будемо вишивати, вишиватимемо, вишеєте, будете вишивати, вишиватимете, вишиють, будуть вишивати, вишиватимуть; 3 ряд – слово “відїжджати”. ( Однина ) Відїду, буду відїжджати, відїжджатиму, відїдеш, будеш відїжджати, відїжджатимеш, відїде, буде відїжджати, відїджатиме; ( Множина ) Відїдемо, будемо відїжджати, відїжджатимемо, відїдете, будете відїжджати, відїжджатимете, відїдуть, будуть відїжджати, відїжджатимуть.
Запитання вчителя : - Як змінюються дієслова майбутнього часу ? ( За числами та особами ) - За допомогою чого визначаємо особу та число дієслова ? ( ( Займенника, питання та закінчення ) - Якщо форма майбутнього часу виражається двома словами, то змінюється……. тільки закінчення допоміжного дієслова бути . Наведи приклад з дієсловом читати. - Назви займенники 1, 2, 3 особи множини . ( 1 – ми, 2 – ви, 3 – вони ) - Назви займенники першої, другої та третьої особи однини . ( 1 – я, 2 – ти, 3 – він, вона , воно ) - На які питання відповідає перша особа однини ? ( що зроблю ? що буду робити ? що робитиму ? ) - Ви добре попрацювали і тому отримуєте останній пазл !
|
||||||||
|