Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПЛАН УРОКУ

Клас

 

ТЕМА Поняття миттєвого повідомлення. Обмін миттєвими повідомленнями: принципи функціонування служби, огляд популярних програм.
МЕТА розглянути принципи роботи програм обміну миттєвими повідомленнями; пояснити настроювання параметрів облікового запису в програмі обміну миттєвими повідомленнями; навчитизапускати на виконання та завершувати роботу з програмою обміну миттєвими повідомленнями, знаходити співрозмовників і запрошувати їх до мережі обміну миттєвими повідомленнями, керувати списками контактів; формуватиінформаційну культуру, етикет спілкування; виховувати інформайційно-освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.
ОБЛАДНАННЯ ТА ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ скріншоти, схеми, картки, роздатковий матеріал до практичної роботи, операційна система WINDOWS,веб-браузерINTERNET EXPLORER, програма для обміну миттєвими повідомленнямиSkype
ТИП УРОКУ засвоєння нових знань
БАЗОВІ ПОНЯТТЯ ТА ТЕРМІНИ миттєве повідомлення, програми обміну миттєвими повідомленнями, ICQ, Trillian, Windows Messenger, Skype
  1. Організаційний етап.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
  4. Сприймання і усвідомлення нового навчального матеріалу.
  5. Робота учнів над вправами по застосуванню знань.

5.1. Практична робота.

5.2. Релаксація.

  1. Підсумок уроку.
  2. Домашнє завдання.

ХІД УРОКУ

 

1. Організаційний етап.

Привітання.

Фіксація відсутніх учнів.

Перевірка готовності учнів до уроку.

Перевірка готовності до уроку кабінету.

Перевірка наявності обладнання до уроку.

2. Актуалізація опорних знань.

 

Методичний прийом «Диктант для шпигуна».

Клас об’єднано в 3 групи. Текст диктанту поділений на три частини. Аркуш із текстом прикріплено на дошці. Кожний із членів команди стає «шпигуном». Він читає його, запам’ятовує, повертається до команди і диктує їм свою частину. Перемагає та група, яка закінчить роботу першою і не припустить помилок (або найменше помилок).

 

Текст диктанту для 1 групи Текст диктанту для 2 групи Текст диктанту для 3 групи
Система обміну миттєвими повідомленнями дозволяє користувачам Інтернету спілкуватися в реальному часі. Для запобігання загальної плутанини люди об’єднуються в канали, що підтримують різні теми обговорення. Будь-які символи, що виведені через програму обміну миттєвими повідомленнями, з’являються на екранах усіх інших учасників вашого каналу. Вас ніхто не чує, але вас можуть прочитати. Різноманітні групи бачать ваші думки. Якщо цікаво – відповідають, якщо ні, то в кращому випадку мовчать. В іншому… Саме так починаються «війни» та «наїзди» в межах Інтернету.

 

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

 

Уявімо собі ситуацію, коли потрібно поспілкуватися в Інтернеті зі своїм знайомим, що мешкає в іншій країні. Як це реалізувати? Перше, що спадає на думку, – скористатися електронною поштою, однак цей засіб не завжди оперативний, оскільки доставляння повідомлення може тривати кілька годин, і не відомо, чи відразу адресат відповість на нього. Більш прийнятий спосіб – чат, але він те недосконалий: потрібно заздалегідь домовитися про час і місце зустрічі.

Багато в чому через вади згаданих способів спілкування і було створено ще одну послугу Інтернету – службу обміну миттєвими повідомленнями.

 

4. Сприймання і усвідомлення нового навчального матеріалу.

Поняття миттєвого повідомлення.

Принципи функціонування служби обміну миттєвими повідомленнями

 

Миттєве повідомлення – повідомлення, яке передається відразу після його створення з великою швидкістю процес в реальному часі.

 

Ідея служби обміну миттєвими повідомленнями полягає в тому, що користувачу надають певний унікальний номер, який, за аналогією з телефонним номером, ідентифікує його особу (іноді для цього використовують також адресу електронної пошти). Отримавши номер, користувач за допомогою спеціальної програми підключається до мережі служби передавання повідомлень. Сервер служби фіксує номер користувача, і сигнал про підключення буде автоматично надіслано іншим користувачам, які заздалегідь занесли цю людину до свого списку контактів. Отже, про появу в мережі користувачів, унесених до списку контактів, одразу стає відомо у програмі, і кожен знає, чи під'єднано його співрозмовника до мережі й чи готовий він спілкуватися.

Першою загальнодоступною службою передавання миттєвих повідомлень стала ICQ (вимова цієї абревіатури співзвучна зі словами І Seek You, тобто «я шукаю тебе»). Її поява 1996 року стала своєрідним поштовхом до створення інших служб передавання миттєвих повідомлень, таких як Jabber, Yahoo! Messenger, .NET Messenger тощо. При цьому кожна з них мала власний протокол обміну повідомленнями, що часто змушувало користувачів застосовувати відразу кілька програм. Було зроблено спроби створити уніфікований протокол, проте жоден із запропонованих варіантів не задовольнив основних постачальників служб передавання миттєвих повідомлень. Така ситуація спричинила появу програм (Trillian, Miranda, IM2 Messenger), що підтримують кілька протоколів.

Огляд популярних програм для роботи з обміну миттєвими повідомленнями

 

Програми миттєвого обміну повідомленнями (англ. Instant messenger, IM) — це програми для обміну повідомленнями через Інтернет в режимі реального часу за допомогою служби миттєвих повідомлень. Програми використовують для передачі текстових повідомлень, різних файлів, зображень, звуків, музики, відео, тощо. Також за допомогою них можна вести відеоконференції, спільно грати у онлайн-ігри, малювати, працювати.

 

Назва програми Коротка характеристика Вікно програми
ICQ Служба ICQ (http://www.icq.com/) — безперечний лідер у сфері інтерактивного спілкування. Сьогодні її використовують понад 180 млн. людей у майже 250 країнах світу. Не меншою популярністю користується й сама програма ICQ, хоча чимало користувачів для доступу до ICQ використовують програми інших розробників. Популярності цієї програми сприяють також достатньо зручний інтерфейс і широкі функціональні можливості. Програма ICQ й раніше давала змогу обмінюватися текстовими повідомленнями та файлами. Тепер же за її допомогою можна передавати аудіо- та відеоінформацію, грати в ігри для одного чи кількох користувачів тощо. Користувача ICQ можна знайти не лише за його номером, адресою електронної пошти чи іменем, але й за особистими даними. За допомогою цієї програми можна також організувати спілкування відразу з кількома користувачами, причому всі учасники будуть бачити повідомлення один одного, як у справжньому чаті.
Trillian Інтерфейс програми Trillian багато в чому схожий з інтерфейсом ICQ. Це не має дивувати, оскільки принцип роботи служб обміну повідомленнями однаковий. Пошук співрозмовників в обох програмах також організовано аналогічно. Однак, позаяк програма Trillian дає змогу працювати з кількома мережами, то є й певні відмінності, про які варто згадати. Зокрема, слід звернути увагу на невелику панель із піктограмами у вигляді різнобарвних кульок (або різних піктограм), кожна з яких символізує мережу передавання миттєвих повідомлень: зелена кулька (або квітка) — ICQ, жовта — AIM, фіолетова — MSN, червона — Yahoo! тощо. Такі самі позначки мають імена користувачів у списку контактів. Для змінення зовнішнього вигляду вікна програми можна ско­ристатись обкладинками-скінами, що є на сайті Trillian (http://www.ceruleanstudios.com/).
Windows Messenger Програма Windows Live Messenger корпорації Microsoft надає користувачам служби .NET Messenger Service всі необхідні засоби та можливості для спілкування в мережі Інтернет — відобміну миттєвими повідомленнями, організації голосових і відеоконференцій у режимі реального часу до надання віддаленої допомоги й спільного доступу до застосунків. Для використання цієї служби на комп'ютері має бути встановлена операційна система Windows XP. У програмі Windows Live Messenger користувач може: · створювати та редагувати список найчастіше вживаних контактів; · дозволяти чи забороняти вносити своє ім'я до списку контактів інших користувачів; · надсилати своїм співрозмовникам текстові повідомлення, зображення, музику й інші файли; · вести «живе» голосове або відеоспілкування, використовуючи підключені до комп'ютера мікрофон, динаміки чи камеру; · відстежувати стан перебування своїх контактів у мережі та їх доступність, а також контролювати доступ інших користувачів до відомостей про своє підключення; · надавати іншим користувачам доступ до програм, встановлених на своєму комп'ютері; · спільно використовувати дошку (Whiteboard) із віртуальними ручками, ластиками й іншими засобами; · використовувати засіб «Віддалений помічник» для залучення сторонньої допомоги або надання її іншим. Для користування засобом Windows Messenger, окрім самої програми, потрібно мати цифровий паспорт Microsoft .NET. Для його одержання слід зареєструватися за допомогою відповідного посилання у вікні Windows Messenger: увести свою адресу електронної пошти та пароль для служби перевірки автентичності .NET Passport.
Skype Хоча мережа Skype функціонує не так давно, вона швидко стала потужним конкурентом для давніших систем обміну миттєвими повідомленнями. Її популярності сприяє низка особливостей, зокрема безкоштовні голосові та відеоконференції. Користувачі цієї мережі обмінюються текстовими повідомленнями, роблять телефонні та відеовиклики через свій комп'ютер, використовуючи програмне забезпечення Skype та Інтернет. Основа системи — безкоштовна комунікація між клієнтами мережі Skype, однак вони можуть також зв'язуватися з користувачами стаціонарного та мобільного телефонного зв'язку. Програмне забезпечення Skype доступне безкоштовно і може бути завантажене з веб-вузла компанії http://www.skype.com/.

5. Робота учнів над вправами по застосуванню знань.

Інструктаж з техніки безпеки.


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. Підсумок уроку
  3. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  4. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  5. VII. Підсумки уроку
  6. VIІ. Підсумок уроку
  7. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  8. Аналіз та оцінка проведеного уроку
  9. Вимоги до проведення сучасного уроку
  10. Вимоги до уроку
  11. Додатковий матеріал до уроку
  12. Додаток №1 до уроку 19




Переглядів: 1079

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Інтерфейс редактора VBA

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.