Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






КОНСПЕКТ УРОКУ №10

 

Тема уроку. Портфоліо в професійній діяльності людини

Мета:ознайомити учнів з історією портфоліо, його основними функціями й завданнями; дати уявлення про види портфоліо, його структуру; навчити визначати складові частини особистого портфоліо; розширювати уявлення про обрану професію; формувати навички складання особистого портфоліо.

План уроку

1. Історія портфоліо.

2. Основні функції й види портфоліо.

3. Технологія створення портфоліо.

1. І сторія портфоліо

Портфоліо (від фр. роrter — викладати, формувати, нести й folio — аркуш, сторінка) — досьє, збірка досягнень, фіксація успіхів. Поняття «портфоліо» прийшло із Західної Європи ХV–ХVI ст. В епоху Відродження архітектори надавали замовникам ескізи своїх будівельних проектів в особливій папці, яку і називали «портфоліо». У наш час у сфері бізнесу портфоліо застосовується для показу досягнень фірми, у середовищі фотографів, фотомоделей, дизайнерів — як альбом з фотографіями, для представників інших професій — це папка особистих досягнень за професією. Ідея використання портфоліо у сфері освіти виникла в США в середині 80-х рр. ХХ ст. До початку XXI ст. ідея стала популярною в усьому світі. 20 років тому портфоліо існувало лише в паперово -папковому варіанті. Сьогодні до нього додалися сучасні варіанти: електронне портфоліо й електронне онлайн портфоліо (Е-портфоліо). Е-портфоліо — це ефективний, швидкий, зручний, надійний, хоча й не завжди дешевий варіант портфоліо. Такий вид портфоліо зараз дуже популярний у США та Європі.

Слід зазначити, що в економічно розвинених країнах сьогодні сформована нова концепція зайнятості. Вона передбачає, крім традиційних форм зайнятості, все більше поширення нових форм праці (неповної або часткової зайнятості; роботи вдома; участі в соціальних, добровільних видах діяльності), а також передбачається винесення частини діяльності за межі країни (робота глобальними комп’ютерними мережами, подальша інтернаціоналізація й глобалізація ринку праці та робочої сили тощо). Такі види працевлаштування просто неможливі без електронних портфоліо.

Важливе значення має прийняття країнами — членами ЄС «Європейського язикового портфоліо» у рамках Європейського року мов (2001). Портфоліо виступає як інструмент мотивації молодих людей до вивчення іноземних мов. Крім цього, розроблені уніфіковані рекомендації з розробки і впровадження електронного портфоліо — «Європейського портфоліо-резюме», визнаного на всій території ЄС.

Це цікаво

Портфоліо у формі проекту часто використовується в школах США у формі випускного проекту, що передбачає дослідницький проект, конкретний продукт діяльності, усну презентацію. У Данії виконання міждисциплінарного проекту портфоліо офіційно замінило випускні іспити.

2. Основні функції й види портфоліо

Основний зміст портфоліо полягає в тому, щоб показати все, на що здатен професіонал на практиці. Портфоліо — це спланована заздалегідь, індивідуальна добірка професійних досягнень, досьє досягнень людини. Це своєрідна самопрезентація.

Функції й цілі портфоліо:

1. Дозволяє простежити всі етапи розвитку професійної діяльності конкретної людини.

2. Дозволяє виробити певну систему, що найбільш повно характеризує людину, яка рекомендується, дозволяючи тим самим дати не тільки характеристику досягнутому, але й побачити перспективу розвитку (засіб кар’єрного зростання).

3. Демонструє власні досягнення й зусилля в професійній діяльності (засіб самопрезентації).

4. Дозволяє іншим коротко вивчити шляхи досягнення подібних результатів.

5. Є формою цілеспрямованої систематичної й безперервної самооцінки й корекції результатів і досягнень (моніторинг і оцінювання індивідуального прогресу).

6. Є засобом мотивації й стимулювання творчої активності (засіб саморозвитку й самовдосконалення).

Залежно від призначення портфоліо розрізняють різні види портфоліо:

• портфоліо досягнень (найбільший акцент зроблено на документи, що підтверджують успіхи в діяльності);

• тематичний портфоліо (найбільший акцент зроблено на виконання творчих робіт в одній або декількох сферах діяльності);

• презентаційний портфоліо (створюється для презентації при працевлаштуванні, вступі до навчальних закладів);

• комплексний портфоліо (містить у собі елементи перелічених вище видів портфоліо).

3. Технологія створення портфоліо

Хоча поняття портфоліо досить молоде, але людство вже виробило для нього певні поняття й правила. Варто зазначити, що вони вкрай хиткі, розпливчасті й сугубо індивідуальні.

Стисло про основні правила створення портфоліо можна зазначити в такий спосіб:

1. Інформація має виходити не від третьої особи, а від себе особисто. Тобто ви презентуєте себе (або підприємство розповідає про себе), а не сторонні висловлюють свою думку.

2. Інформація від ваших колег, друзів, відгуки не просто є бажаними — вони обов’язково мають бути включені в портфоліо.

3. Якщо діяльність пов’язана з навчанням або виробництвом, обов’язково необхідно показати досягнення ваших учнів або успіхи підприємств, які використовують вашу продукцію.

Завдання. Вивчіть картку «Структура портфоліо».

Картка «Структура портфоліо»

• Титульний аркуш.

• Творча візитка автора.

• Професійне кредо.

• Показники професійного рівня і творчого зростання.

• Цілі, завдання індивідуальної професійної діяльності.

• Матеріали з досвіду роботи.

• Плановані перспективи кар’єрного зростання.

2. Виберіть певну професію і внесіть корективи в структуру портфоліо, пов’язані з особливостями професії.

Робота за дидактичними картками (індивідуально)

Завдання. Визначте структуру портфоліо фахівців даних професій.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. Підсумок уроку
  3. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  4. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  5. VII. Підсумки уроку
  6. VIІ. Підсумок уроку
  7. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  8. Аналіз та оцінка проведеного уроку
  9. Вимоги до проведення сучасного уроку
  10. Вимоги до уроку
  11. ГИСТОЛОГИЯ. КОНСПЕКТ ЛЕКЦИЙ.
  12. Додатковий матеріал до уроку




Переглядів: 1033

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
УРОК 10. | К артка 5 К артка 6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.