МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
КОНСПЕКТ УРОКУ №10
Тема уроку. Портфоліо в професійній діяльності людини Мета:ознайомити учнів з історією портфоліо, його основними функціями й завданнями; дати уявлення про види портфоліо, його структуру; навчити визначати складові частини особистого портфоліо; розширювати уявлення про обрану професію; формувати навички складання особистого портфоліо. План уроку 1. Історія портфоліо. 2. Основні функції й види портфоліо. 3. Технологія створення портфоліо. 1. І сторія портфоліо Портфоліо (від фр. роrter — викладати, формувати, нести й folio — аркуш, сторінка) — досьє, збірка досягнень, фіксація успіхів. Поняття «портфоліо» прийшло із Західної Європи ХV–ХVI ст. В епоху Відродження архітектори надавали замовникам ескізи своїх будівельних проектів в особливій папці, яку і називали «портфоліо». У наш час у сфері бізнесу портфоліо застосовується для показу досягнень фірми, у середовищі фотографів, фотомоделей, дизайнерів — як альбом з фотографіями, для представників інших професій — це папка особистих досягнень за професією. Ідея використання портфоліо у сфері освіти виникла в США в середині 80-х рр. ХХ ст. До початку XXI ст. ідея стала популярною в усьому світі. 20 років тому портфоліо існувало лише в паперово -папковому варіанті. Сьогодні до нього додалися сучасні варіанти: електронне портфоліо й електронне онлайн портфоліо (Е-портфоліо). Е-портфоліо — це ефективний, швидкий, зручний, надійний, хоча й не завжди дешевий варіант портфоліо. Такий вид портфоліо зараз дуже популярний у США та Європі. Слід зазначити, що в економічно розвинених країнах сьогодні сформована нова концепція зайнятості. Вона передбачає, крім традиційних форм зайнятості, все більше поширення нових форм праці (неповної або часткової зайнятості; роботи вдома; участі в соціальних, добровільних видах діяльності), а також передбачається винесення частини діяльності за межі країни (робота глобальними комп’ютерними мережами, подальша інтернаціоналізація й глобалізація ринку праці та робочої сили тощо). Такі види працевлаштування просто неможливі без електронних портфоліо. Важливе значення має прийняття країнами — членами ЄС «Європейського язикового портфоліо» у рамках Європейського року мов (2001). Портфоліо виступає як інструмент мотивації молодих людей до вивчення іноземних мов. Крім цього, розроблені уніфіковані рекомендації з розробки і впровадження електронного портфоліо — «Європейського портфоліо-резюме», визнаного на всій території ЄС. Це цікаво Портфоліо у формі проекту часто використовується в школах США у формі випускного проекту, що передбачає дослідницький проект, конкретний продукт діяльності, усну презентацію. У Данії виконання міждисциплінарного проекту портфоліо офіційно замінило випускні іспити. 2. Основні функції й види портфоліо Основний зміст портфоліо полягає в тому, щоб показати все, на що здатен професіонал на практиці. Портфоліо — це спланована заздалегідь, індивідуальна добірка професійних досягнень, досьє досягнень людини. Це своєрідна самопрезентація. Функції й цілі портфоліо: 1. Дозволяє простежити всі етапи розвитку професійної діяльності конкретної людини. 2. Дозволяє виробити певну систему, що найбільш повно характеризує людину, яка рекомендується, дозволяючи тим самим дати не тільки характеристику досягнутому, але й побачити перспективу розвитку (засіб кар’єрного зростання). 3. Демонструє власні досягнення й зусилля в професійній діяльності (засіб самопрезентації). 4. Дозволяє іншим коротко вивчити шляхи досягнення подібних результатів. 5. Є формою цілеспрямованої систематичної й безперервної самооцінки й корекції результатів і досягнень (моніторинг і оцінювання індивідуального прогресу). 6. Є засобом мотивації й стимулювання творчої активності (засіб саморозвитку й самовдосконалення). Залежно від призначення портфоліо розрізняють різні види портфоліо: • портфоліо досягнень (найбільший акцент зроблено на документи, що підтверджують успіхи в діяльності); • тематичний портфоліо (найбільший акцент зроблено на виконання творчих робіт в одній або декількох сферах діяльності); • презентаційний портфоліо (створюється для презентації при працевлаштуванні, вступі до навчальних закладів); • комплексний портфоліо (містить у собі елементи перелічених вище видів портфоліо). 3. Технологія створення портфоліо Хоча поняття портфоліо досить молоде, але людство вже виробило для нього певні поняття й правила. Варто зазначити, що вони вкрай хиткі, розпливчасті й сугубо індивідуальні. Стисло про основні правила створення портфоліо можна зазначити в такий спосіб: 1. Інформація має виходити не від третьої особи, а від себе особисто. Тобто ви презентуєте себе (або підприємство розповідає про себе), а не сторонні висловлюють свою думку. 2. Інформація від ваших колег, друзів, відгуки не просто є бажаними — вони обов’язково мають бути включені в портфоліо. 3. Якщо діяльність пов’язана з навчанням або виробництвом, обов’язково необхідно показати досягнення ваших учнів або успіхи підприємств, які використовують вашу продукцію. Завдання. Вивчіть картку «Структура портфоліо». Картка «Структура портфоліо» • Титульний аркуш. • Творча візитка автора. • Професійне кредо. • Показники професійного рівня і творчого зростання. • Цілі, завдання індивідуальної професійної діяльності. • Матеріали з досвіду роботи. • Плановані перспективи кар’єрного зростання. 2. Виберіть певну професію і внесіть корективи в структуру портфоліо, пов’язані з особливостями професії. Робота за дидактичними картками (індивідуально) Завдання. Визначте структуру портфоліо фахівців даних професій.
Читайте також:
|
||||||||
|