МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Мистецтво аргументації. Техніка і тактика аргументування. Мовні засоби переконування.Підшлункова залоза. Ендокринна частина – панкреатичні острівці (острівці Лангерганса). β – клітини – синтезують інсулін; L – клітини – глюкагон. Інсулін: · підвищує проникливість клітинних мембран для глюкози, знижує рівень глюкози в крові, стимулює синтез глікогену в печінці і м’язах і знижує утворення глюкози із амінокислот; · стимулює синтез білка із амінокислот і транспортує їх із крові у клітину; · посилює утворення жирних кислот із продуктів вуглеводного обміну і накопичення резервів жиру. Глюкагон – антагоніст інсуліну, збільшує розщеплення глікогену в печінці до глюкози, рівень глюкози підвищується ; стимулює розщеплення жиру в жировій тканині. Регуляція виділення гормонів в підшлунковій залозі залежить від рівня глюкози в крові (3,33 – 5,55 ммоль/л). При її підвищенні (гіперглікемія) збільшується секреція інсуліну, при гіпоглікемії – знижується виділення інсуліну. Збудження симпатичної нервової системи призводить до гіперглікемії, парасимпатичної нервової системи – гіпоглікемії.
Аргумент Аргумент (у перекладі з латинської доказ) — це наступне положення (мовні висловлювання чи текст), яке стосується тези й обґрунтовує її чи переконливо доводить істинність тези. Аргументи бувають прямі (безпосередні) і непрямі (опосередковані), в ролі яких можуть виступати аксіоми, точки зору та думки авторитетних людей. Розрізняють два типи аргументації: логічну й аналогійну. Основою логічної аргументації є силогістика (гр. 8у11о£І8пко8 — дедуктивний), започаткована ще в логіці Арістотеля. В античній риториці силогізми (дедуктивні умовисновки) уявлялись як єдність двох суджень з проміжним: якщо А є В, а В є С, то А є С; А є меншим терміном і суб'єктом, С є більшим терміном і предикатом, В є середнім терміном і залишається за межами висновку. Розрізняють чотири фігури силогізму залежно від положення середнього терміна для того, щоб гарантувати коректну побудову умовисновку: АєВ АєВ АєС АєВ ВєС СєВ АєВ СєА умовисновок АєС СєА СєВ СєВ. Відношення між термінами у силогізмах можуть бути таких типів: ● Будь-який,,, є... (загальностверджувальне судження). ● Ні один... не є (загальнозаперечне судження). ● Деякий... є (частково стверджувальне судження). ● Ніякий... не є (частково заперечне судження). Кожна з фігур може вживатися в чотирьох видах, отже, можна побудувати 64 комбінації суджень, з яких, як пишуть ритори (Є. Клюєв), лише 19 гарантують коректні висновки-докази. Наприклад: Молоді є веселими. Студенти є молодими. Висновок: Студенти є веселими і т. ін. Проте реально в промовах і дискусіях силогізм не завжди розгортається, його посилання випускаються, і доказ ніби сам собою розуміється. Такі усічені судження Арістотель називав ентимемами. Вони характерні для живого, практичного мислення. На противагу ентимемам в античній риториці користувалися і соритом (гр. 8бго8 — купа, куча). Арістотель називав сорит чималим ланцюжком суджень з випущеними посиланнями (посилками). Майстерності аргументації можна досягти, якщо оволодіти силогістикою і знати фундаментальні закони логіки. Читайте також:
|
||||||||
|