МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||
Урок № 18Тематичне тестування (тема: Дієприкметник). Створення діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з характеристикою людей (із вживанням дієприкметників) Мета:з’ясувати рівень засвоєння учнями знань про дієприкметник як особливу форму дієслова та вмінь визначати граматичні ознаки дієприкметника, доречно вживати дієприкметники в мовленні; формувати комунікативні вміння, зокрема вміння створювати й підтримувати діалог; розвивати логічне мислення, пам’ять, формувати навички самостійної роботи; навички застосовувати теоретичні знання на практиці. Тип уроку:урок перевірки й обліку здобутих знань, умінь і навичок..
Хід уроку І. Повідомлення мети і завдань уроку. ІІ. Перевірка рівня засвоєних мовних знань та вмінь. * Пояснення способів проведення перевірки знань та вмінь (інструктаж до проведення тестування). * Проведення тестування. * Відповіді вчителя на запитання учнів (після того, як тестові завдання виконано). ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (зразки) 1. Дієприкметник - це а) особлива форма дієслова; б) особлива форма прикметника; в) самостійна частина мови. Дібрати й записати приклад дієприкметника, поставити до нього питання (напр.: який? сказаний) 2. Дієприкметники бувають: а) перехідні й неперехідні; б) активні й пасивні; в) доконані й недоконані. Скласти (пригадати) й записати речення з дієприкметником (напр.: Прийде вечір зажурений, синій.. (В.Сосюра.) Біля ставу тремтить поріділе золото верб. (М.Стельмах.) Я сідаю на горбик зігрітий, щоб ключі журавлині зустріти. (П.Воронько.) Нетямі руки не туди пришиті. (Нар.творч.) 3. Дієприкметниковим зворотом називається: а) дієприкметник разом із означуваним словом; б) дієприкметник із граматичною основою речення; в) дієприкметник із залежними від нього словами. Скласти (пригадати) й записати речення з дієприкметниковим зворотом (напр.: Листя, сповнене привіту, буде з вітром шепотіти. (В.Сосюра.) Стоїш ти, Полтаво, огорнена в славу. (М.Рильський.) Ще не забули ми і не забудем плач, почутий уночі із Бабиного яру. (Д.Павличко.) Зворот підкреслити. 4. Дієприкметниковий зворот виділяється комами: а) завжди; б) якщо стоїть після означуваного слова; в) якщо стоїть перед означуваним словом. Скласти (пригадати) й записати речення з дієприкметниковим зворотом, що не виділяється комами (напр.: Над туманами вкритою рікою мовчать бори. (В.Сосюра.) І все чіткіш темніють в полі дощем карбовані путі. (М.Стельмах.) Там хмари і соком набряклі осики попадали в ставу блакитний казан. (Л.Первомайський.) 5. НН пишеться у словах: а) освітлений, упорядкований, принесений; б) незліченний, несказанний, незрівнянний; в) довгожданий, шалений, несподіваний. Прикметник дієприкметникового походження з нн ввести до самостійно складеного речення (напр.: Я бачу в зорях тих ясних великі сонця незчисленні. (В.Самійленко.) І мислі, і часу закони невблаганні неси в будучину, на плетиво доріг. (А.Малишко.) Непогасенне сяйво ідеалу. (Д.Павличко.) 6. Окремо з не дієприкметник пишеться в реченні а) Затьмила зір несплакана сльоза. (Т.Майданович.); б) Не покриті важкою млою, спіють зорі понад Сулою. (А.Малишко.); в) Мене і досі ніжно зігріває забуте сонце тих країв незнаних. (О.Башкирова.). Дієприкметник, що пишеться з не разом, ввести до самостійно складеного речення (напр.: Я незлічені версти після того пробрів. (В.Швець.) За мить, незгаяну в справдешнім світі, я проміняю наймиліші сни. (М.Самійленко.) Посварилися за шкуру непійманої білки. (Нар.творч.) ІІІ. Робота над складанням діалогів. * Інструктаж учителя щодо складання діалогів та критеріїв їхнього оцінювання. * Виконання ситуативних вправ. * Використавши деякі з поданих у рамці словосполучень, скласти й попарно розіграти діалоги, що могли б відбутися: o між двома семикласниками після першого уроку історії (мови, літератури), проведеного новим учителем (або студентом-практикантом);
o між двома друзями, які обговорюють прихід до їхнього класу новачка;
o між двома подругами, які щойно відвідали концерт улюбленого співака.
ІV. Підбиття підсумків уроку. V. Домашнє завдання.Повторити п. п. 4-9; вправа 125.
|
|||||||||||
|