Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПРОФІЛЬ ПОЛЬОТУ

ОСНОВНІ ТОЧКИ МАРШРУТУ.

ППМ

ЦІЛЬ

 

ВПМ

 

ВПЗМ

 

КПМ

 

ППМ

ППМ

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

ВПМ ППМ ЦІЛЬ ВПЗМ ППМ ППМ КПМ

3. ОСНОВНІ КЕРІВНІ ДОКУМЕНТИ, НАВЧАЛЬНА ЛІТЕРАТУРА ТА ПОСІБНИКИ З ПОВІТРЯНОЇ НАВІГАЦІЇ.

Перелік основних документів, що регламентують організацію, проведення й забезпечення польотів зазначений у Настанові по виконанню польотів авіації Збройних Сил України (НВП-99) с. 3-5.

Першим пунктом записаний Повітряний Кодекс України. Повітряний Кодекс це закон, що регламентує діяльність усіх міністерств і відомств, зв'язаних із використанням повітряного простору України, будівництвом аеродромів і літальних апаратів, перевезенням пасажирів і вантажів.

На основі Повітряного Кодексу розроблене «Положення про використання повітряного простору України» й «інструкція із застосування даного положення».

Відповідно до зазначених документів розроблені «Основні правила польотів у повітряному просторі України» (ОПП-93). Вони визначають загальний порядок, організацію, виконання, забезпечення польотів і керування повітряним рухом та гарантують безпеку польотів.

Основні правила польотів обов'язкові для виконання всіма міністерствами, державними комітетами, відомствами, установами, підприємствами й організаціями України, що мають повітряні судна.

Інші настанови, інструкції, посібники і документи, всіх відомств по організації, виконанню, забезпеченню польотів і керуванню повітряним рухом повинні відповідати ОПП.

Наступним по важливості документом є Настанова по виконанню польотів авіації Збройних Сил України. Усі інші документи, що розроблені у ПС України і регламентують організацію та проведення польотів, повинні відповідати йому.

Настанова по штурманській службі авіації Збройних Сил України розроблено з урахуванням Основних правил польотів у повітряному просторі України й Настанові по виконанню польотів авіації Збройних Сил України. Воно визначає обов'язки і права посадових осіб, штурманську підготовку літного складу й осіб, зв'язаних із забезпеченням польотів, штурманське забезпечення бойових дій (польотів), забезпечення безпеки польотів у штурманському відношенні.

Відповідно до керівних документів розроблені підручники і навчальні посібники з повітряної навігації. Основний підручник, що рекомендується для вивчення Основ навігації у Харківському університеті ПС, - «Применение геотехнических средств воздушной навигации» під рід. Романовського А.П., Матвєєва Ю.А., Ремяннікова Е.П. надрукований у 1992 р.. Це самий останній підручник, випущений у СРСР. Для підготовки до занять можна використовувати підручник 1972 року «Самолётовождение. Часть 1. Геотехнические средства самолётовождения и их применение» під рід. Молоканова Г.Ф. Питання, що відносяться до Основ навігації, відбиті в підручнику в повному обсязі. Крім названих підручників у навчальній бібліотеці маються підручники «Самолётовождение» для курсантів винищувальної й винищувально-бомбардувальної авіації під рід. Тімофєєва В.Д. – 1977 р. і «Вертолётовождение» для курсантів вертолітників. Але найбільш доступний для кожного з вас є підручник «Самолётовождение» авторів Чёрного и Кораблина які існують у интернеті і періодично оновлюються.

По кожній темі на кафедрі розроблені навчальні посібники, у яких більш повно, чим у підручниках, роз'ясняються питання основ навігації.

 

4. ПРИЗНАЧЕННЯ Й ПОБУДОВА НАВІГАЦІЙНОЇ ЛІНІЙКИ НЛ-10

 

Навігаційна рахункова лінійка НЛ-10м призначена для виконання штурманських розрахунків на землі й у польоті при рішенні завдань повітряної навігації і бойового застосування. НЛ-10м забезпечує визначення швидкості, висоти, відстаней на карті, курсу, кута зносу, шляхової швидкості. За допомогою лінійки спрощується рішення задач по зведенню чисел у квадрат і витягу квадратних коренів із них, рішення комбінованих задач, у яких відбувається множення і розподіл як чисел, так і тригонометричних функцій кутів.

Навігаційна лінійка побудована по типі логарифмічних лінійок. Як відомо, основні властивості логарифмів полягають у наступному:

1. Логарифм добутку двох чисел дорівнює сумі логарифмів чисел:

Lg ab = lg a + lg b

2. Логарифм частки двох чисел дорівнює різниці логарифмів діленого і дільника:

Lg a/b = lg a – lg b

3. Логарифм ступеня дорівнює логарифму підстави, помноженому на показник ступеня:

Lg a2 = 2 lg a

 

Lg lg a

Ці властивості дозволяють більш складні математичні дії з числами – множення й розподіл, витяг кореня й зведення у квадрат – замінити простими діями з їхніми логарифмами – додаванням і вирахуванням відрізків шкал, на яких нанесені у визначеному масштабі значення логарифма чисел.

ab

 

a

 

               
           
                         

b

 

Додавання й вирахування шкал можна представити у вигляді рішення пропорцій, тобто відносини однієї шкали до іншої

 

a c

b d

 

де з чотирьох значень одне невідомо, причому кожне може бути натуральним числом або функцією (sin, tg, Ö ,…)...

Відому формулу з трьох елементів S = v · t можна представити, як пропорцію з чотирьох елементів:

 

S км V км/год.

1

2 t год. 1

 

Виразивши всі значення в єдиній системі мір, кілометрах і годинах, по шкалі “1” НЛ-10 можна визначити значення швидкості (км/год.) і відстані (км), а по шкалі “2” – час .

Для перекладу км/год. у км/хв. необхідно V розділити на 60.

Тоді у пропорції з'являється четвертий елемент

S км V км/година

1

2 t хв. D (60)

Цифра 60 на лінійці, позначена трикутним індексом (Δ ).

 

Для перекладу години в секунди використовується круглий індекс, що відповідає 3600 ( ).

Для рішення тригонометричних функцій використовується той же принцип пропорцій.

 

Наприклад, вираз a = b sin aможна записати або

sin a sin 90o

3

5

a b

Знаючи значення двох сторін прямокутного трикутника, можна знайти значення кута або по куті й одній стороні можна обчислити значення іншої сторони.

 

Приклад:

Дано: швидкість (V) – 800 км/год, час (t) – 20 секунд. Розрахувати на НЛ-10 пройдений шлях (S). Якщо час, даний у секундах, то для перекладу км/год. у км/сек. необхідно швидкість розділити на 3600 (у 1 годині – 3600 сек.). На НЛ-10 проти швидкості необхідно поставити круглий (червоний) індекс, що відповідає діленню шкали 36. Розділивши швидкість на 36, а не на 3600 ми свідомо внесли помилку, що перевищує результат у 100 разів. Для того, щоб знайти істинне значення в кілометрах, необхідно отриманий результат розділити на 100.

х = 440 : 100 = 4,4 V(800) Sкм= х : 100 V (км/год.)

       
   
 
 

 


t (сек.) (36) t (сек) (36)

Відповідь: S = 4,4 км

Для перекладу кілометрів у метри необхідно результат у кілометрах помножити на 1000, тобто 440 : 100 х 1000 = 440 х 10

 

Sм = х × 10 V (км/год.)

 
 

 


t (сек.)

 

Розробив: викладач кафедри № 803 О.Г. ПОЛИГАЛОВ

 


Харківський університет Повітряних Сил

імені Івана Кожедуба

 


Читайте також:

  1. Вивчення географії на профільному рівні здійснюється за підручником «Географія», 10 клас, авт. Т.Гільберг, Л.Паламарчук, В.Безуглий.
  2. Виробничий профіль (місія) організації
  3. Контрольні повноваження парламенту України реалізуються також і через його профільні комітети, зокрема Комітет ВР України з питань фінансів і банківської діяльності.
  4. Організація профільного навчання з географії
  5. План і поздовжній профіль
  6. Поздовжній профіль.
  7. Поперечний профіль
  8. Поперечний профіль
  9. Принципи нанесення проектної лінії на поздовжній профіль
  10. Профіль лопаток робочого колеса
  11. Профільне пресування та шприцювання




Переглядів: 1335

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні завдання повітряної навігації. | ВИМІРЮВАННЯ ЧАСУ АСТРОНОМІЧНИМИ МЕТОДАМИ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.