МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Впровадження та ефективність наукових досліджень.Ефективність результатів наукових досліджень та її критерії. Науковий результат – це кінцевий підсумок, що завершує наукове дослідження. Він повинен відповідати вимогам наукової новизни, достовірної і практичної значущості. Об’єкт і предмет дослідження Згідно із сучасними вимогами ВАК України формування об’єкта і предмета дослідження не є обов’язковим елементом дисертаційного дослідження. Однак досвід показує, що нечітке уявлення про об’єкт і предмет дослідження зумовлює довільне тлумачення проблеми, стихійність при зборі наукових фактів. Об’єкт дослідження – це процес або явище, що породжують проблемну ситуацію і обрані для вивчення, у разі, коли цю частину об’єктивної реальності обирають темою дослідження, вона стає предметом дослідження. Предмет – це, що міститься в межах об’єкта. Предмет дослідження – це теоретичне відтворення об’єктивної дійсності, тих суттєвих зв’язків та відношень, які підлягають безпосередньому вивченню в даній темі, є головним, визначальним для конкретного дослідження. Об’єкт і предмет дослідження як категорії наукового процесу співвідносяться між собою як загальне і часткове. В об’єкті виділяється та його частина, яка є предметом дослідження. Саме на нього і спрямована основна увага здобувача, саме предмет дослідження визначає тему наукової роботи, яка зазначена на титульному аркуші як її назва. Об’єкт та предмет дослідження обов’язково мають бути новими. Тема, об’єкт і предмет, мета і завдання дослідження перебувають у нерозривному зв’язку, у своїй сукупності вони зумовлюють зміст положень, що виносяться здобувачем на захист, висновків і рекомендацій наукової праці. Тут можна простежити таку закономірність. Якщо для формулювання назви дисертації має велике значення об’єкт дослідження і кінцевий результат, то для визначення мети дослідження, крім того, має значення такий елемент, як шлях досягнення кінцевого результату, про який не йдеться у формулюванні теми. Наукова праця повинна містити наукові результати. Науковий результат – це творчий продукт окремого розділу і наукової праці в цілому. Суть наукового результату повинна бути сформульована в коротких висновках до наукової праці.
Наступним етапом розробки теми є впровадження результатів дослідження у виробництво і визначення їх дійсної економічної ефективності. Впровадження фундаментальних і прикладних наукових досліджень у виробництво здійснюється через розробки, проведені, як правило, у дослідно-конструкторському бюро, проектних організаціях, досвідчених заводах і майстернях. Ефективність наукових досліджень –це зниження затрат на виробництво продукції тієї галузі, де впроваджують закінчені науково-дослідницькі роботи і дослідно-конструкторські розробки (НДР і ДКР).
Основні види ефективності наукових досліджень: Ø економічна ефективність – ріст національного доходу, підйом продуктивності праці, якість продукції, зниження затрат на наукові дослідження; Ø соціально-економічна ефективність – ліквідація тяжкої праці, покращення санітарно-гігієнічних умов праці, очищення навколишнього середовища; Ø укріплення обороноздатності країни; Ø престиж вітчизняної науки. Оцінка народногосподарської необхідності розробки тем визначається розрахунком критерію економічної ефективності.
КЭ = ЭП/ЗП, ЭП – передбачуваний економічний ефект ЗП – витрати на наукове дослідження. Чим > коефіцієнт, тим ефективніша тема і вище її природно-господарська ефективність. У неї вона коливається від 2 до 10 грн. на 1 грн. витрат. Однак критерієм КЭ не враховується об'єм упровадженої продукції, період упровадження, тому більш ефективним є критерій, що обчислюються по формулі:
КЭ = СГ √Т/ ЗО, СГ –вартість продукції за рік після освоєння і впровадження у виробництво Т – тривалість упровадження, в роках ЗО –загальні витрати на виконання наукового дослідження
В останні роки при виборі тем усе частіше застосовувалися методи експертних оцінок. Суть цих методів в тому, що планування теми оцінюють спеціалісти – експерти. Кожному експерту видається оцінювальна бальна шкала, за допомогою якої він установлює бали по темі (таблиця) Результати оброблюються різними методами. Найбільш простий – метод максимального бала – віддається перевага тій темі, яка набирає найбільший сумарний бал. Тема є перспективною, якщо сума балів позитивна. Читайте також:
|
||||||||
|