Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Японія у 1945-1996 рр.

Японія

ПЛАН

Країни Азії. Японія і Китай. Індія і Індокитай.

ТЕМА № 33

  1. Економічне “диво” Японії.
  2. “Культурна революція” і реформи Ден-Сяопіна.
  3. Індія – лідер країн ІІІ світу.
  4. Героічна боротьба народів Індокитаю за незалежність.

Література:

 

Піля Другої світової війни у Японії був введений окупаційни режим, який здійснювали США. Верховна влада в країні перейшла до американської окупаційної армії, головнокомандувачем якої був генерал Д.Макартур.

Засади повоєнної політики союзних держав щодо Японії були визначені Постдамською декларацією 1945 р.: викорінення мілітаризму; встановлення демкократичного ладу; суд над головними воєнними злочинцями.

 

1945 р.
¨ На Московській нараді міністрів закордоннхи справ СРСР, США, Великобританії прийняте рішення про утворення Далекосхідної комісії та Союзної ради щодо Японії, які повинні були проводити політику, визначену Потсдамською конференцією 1945 р. ¨ Далекосхідна комісія, Союзна рада розробили демократичні реформи для Японії. У процесі роботи цих оргіназацій виявилися суперечності між СРСР та США і Великобританією з питань повоєєного розвитку Японії. ¨ Створені Соціалістична, Ліберальна, Прогресивна (з 1947 р. - Демократична) партії.  
1946 р.
¨ Прийнята ноа, демократична конституція Японії. ¨ Згідно з конституцією монархія зберігалась, але статус монарх змінювався, він втрачав політичну владу. Вищим законодавчим органом влади виголошувався парламент, що обирав уряд. ¨ Ст. 9 конституції виголошувала відмову Японії від застосовування збройної сили і створення озброєнь. ¨ Відбулися вибори у паламент. Більшість голосів здобула ліберальна партія. Уряд Японії очолив її лідер С.Йосида. ¨ Розпочав роботу Токійський трибунал (1946-1948 рр.), що засудив головних японських воєнних злочинців. ¨ Проведена аграрна реформа. ¨ Проведена часткова демонополізація економіки. ¨ Проведена реформа освіти. Створені профспілки.  
1948 р.
¨ Темпи розвитку економіки були низькими. ¨ Американський уряд розробив план стабілізації економіки Японії. ¨ Макартур вимагав від японського уряду негайного виконання плану стабілізації економіки, який передбачав розширення сфери іноземних інвестицій; повернення Японії 850 заводів, інших підприємств, вилучених у рахунок репарацій, роширення прав монополій, зменшення витрат на соціальну сферу тощо.  
1950 р.
¨ Окупаційна влада посилилась і зміцнила контроль над внутрішньполітичним становищем країни, зміцнила поліцію. ¨ Почалось економічне зростання. ¨ Створена Генеральна рада профспілок.  
1951 р.
¨ Японія підписалал Сан-Франциський мирний договір. ¨ США надавали Японії воєнні замовлення і кредити, що викликало економічний підйом. ¨ Японія підписала договір безпеки з США.  
1952 р.
¨ Окупаційна влада у відповідності до Сан-Франциського договору передала всю повноту влади японському уряду. Окупаційні війська не були виведені з Японії. ¨ Розпочався масовий рух за виведення американських військ, за заборону атомної зброї, проти переозроєння Японії.
1954 р.
¨ США надали Японії фактично безвідплатний кредит не переозброєння. ¨ Прем’єр-міністр С.Йосида пішов у відставку. ¨ Уряд очолив І.Хатаяма – лідер Демократичної партії. ¨ Уряд виголосив курс на послаблення залежності Японії від США.  
1956 р.
¨ Відновлені дипломатичні відносини з СРСР, Польщею, Чехословаччиною, Болгарією, Румунією. ¨ Японія прийнята до ООН. ¨ Створено традицію весняних та осінніх наступів трудящих за соціально-економічні права. ¨ Продовжується економічне зростання. ¨ Кабінет І.Хатаями пішов у відставку. Новий уряд поклав край політиці послаблення залежності ві США.  
1960 і наступні роки
¨ Продовжується швидке зростання економіки, технічне переозброєння, створення нових сучасних галузей виробництва. ¨ Японія і США уклали договір, що замінив договір безпеки 1951 р., цей договір автоматино продовжується (останній раз у 1989 р.). ¨ Договір 1960 р. зміцнив воєнний союз Японії та США. Проти довору виступили: частина депутатів парламенту, ліві партії, Рада профспілок. Уряд Кісі, що підписав договір, змушений був піти у відставку.  
1973 і наступні роки
¨ В Японії розпочалась всеохоплююча економічна криза. ¨ Загострилась внутрішньополітична обстановка. ¨ Японія виголосила доктрину багатополюсної дипломатії. ¨ Продовжувались антивоєнні виступи. У 1976 р. опозиція домоглася прийняття рішення про те, що асигнування на оборону не повинні перевищувати 1 % валового національного продукту. ¨ Острови Рюкю з головним островом Окінава повернуті Японії з-під управління США (1972 р.). ¨ Відбувається подальший розвиток японської економіки, з’являються нові галузі і виробництва, розвивається біотехнологія.  
Кінець 80-х – 1996 рр.
¨ Знижувався авторитет ЛДП , з неї виходить частина членів, лівих партій. ¨ Утворилась значна кількіть нових партій, політичних рухів. ¨ ЛДП об’єднанлась у коалацію з СПЯ. ¨ Прем’єр-міністром став лідер СПЯ – Т.Мурояма, соціалісти отримали в уряді 5 посад з 20. ¨ Обрання соціаліста Муроями на посаду японського прем’єра викликало розгубленість у західних союзників Японії, невдоволення частини населення. ¨ Однак Мурояма продовжив курс ліберал-демократів. ¨ У 1996 р. уряд знову очолив ЛДП – Р.Хасімото.

 

У повоєнний період Японія перетворилась на економічно розвинуту, демократичну країну. Вона лишається союзником США, зміцнює звязки з НАТО. Зона впливу Японії - Північно-Східна і Південно-Західна Азія. Країнам АСЄАН Японія надає фінансову допомогу, політичну підтримку. У 90-ті роки розширилось співробітництво з Китаєм. Японія починає відігравати ве більш помітну роль на світовой арені.

 


Читайте також:

  1. Японія на першому етапі Другої світової війни.
  2. Японія під час Тихоокеанської війни.
  3. Японія після Першої світової війни.




Переглядів: 1176

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розпад колоніальної системи | ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.