Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.

V Ідею соціальної детермінації самосвідомості запропонував французький психолог П. Жане та розвивали І.С. Кон, Ч. Кулі, Д. Мід, І.І. Чеснокова, Т. Шибутані, та інші.

V Формування самосвідомості та її базисного компонента Я-концепції неможливе без соціуму.

Зовнішні фактори формування Я-концепції

V несприятлива роль виявляється в неадекватній адаптації особистості до себе й соціального середовища, що може негативно позначитись на її взаємодії з іншими людьми та спричинити формування оманливої Я-концепції.

V сприятлива роль захисних механізмів - збереження, посилення та збагачення аспектів самосвідомості, що забезпечує процес адекватної адаптації особистості до фруструвальних ситуацій.

V Я-концепція у процесі свого функціонування та формування постійно використовує захисні механізми, тобто кожного разу, коли людина описує свою особистість і дає оцінку своїм психічним і фізичним якостям, вона одночасно здійснює певний психологічний захист, застосовуючи, як правило, механізми раціоналізації, проекції та їх результати.

V Психологічний захист особистості на рівні свідомості забезпечує контроль актуалізованими ситуативними Я-образами, а на підсвідомому рівні забезпечує контроль стійка, стабільна Я-концепція.

Основна характеристика захисних механізмів

V Отже, захисні механізми не тільки обслуговують Я-концепцію, а й можуть стати її структурно-функціональними компонентами.

V Так, наприклад, переживання почуття сорому може бути сильним фрустратором особистості. У таких ситуаціях часто використовується механізм формування зворотної реакції, що дозволяє фрустрованій особистості демонструвати штучну самовпевненість, яка в наслідок систематичного використання може стати адаптивною стратегією.

Особливості функціонування захисних механізми Я-образів

v а) якщо особистість піддається фрустраційному впливу тоді, коли вона має чіткий актуалізований Я-образ, то долучення в активність інших структур особистості відбувається швидко і захисні механізми негайно активізуються;

v б) фрустрація особистості, як правило, зумовлює формування чіткого Я-образу, оскільки особистість перебуває у проблемній ситуації;

v в) психологічний захист частково відбувається під контролем Я-образу, тобто усвідомлюється. (А.А. Налчаджан)

Механізм впливу зовнішніх факторів на становлення особистості

v Самосвідомість особистості формується під час соціалізації за допомогою процесу інтеріоризації,

v Механізми ідентифікація та відчуження у своїй діалектичній взаємодії сприяють оволодінню соціальними нормами, установками, суспільно-значимими цінностями та формуванням системи особистісних змістів, що визначають індивідуальні ціннісні орієнтації й особистісне регулювання поведінкою


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  4. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. IV. План навчального процесу.
  7. Iзобаричний процес
  8. Iзотермiчний процес
  9. Iзохоричний процес
  10. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.




Переглядів: 1684

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V Ідентифікація, раціоналізація, проекція, інтроекція, агресія, зворотна реакція та їх комплекси. | Гіпоопіка. Батьківське нехтування та неприйняття дитини може призвести до формування у неї комплексу неповноцінності через відчуття дитини себе небажаною.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.