МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.V Продуктивному старінню сприяють самоактуалізація «Я», переважна орієнтація на творчість або на реалізацію духовно-моральних відносин. V Позитивна та діяльна Я-концепція забезпечує продовження особистісного розвитку та оптимістичний підхід до життя в пізні роки, дозволяє пригальмувати фізичне старіння, вносить більшу духовність і творче осяяння у самоактуалізацію особистості. V Я-концепція збагачена всім тим, що було найбільш значиме в кожний з періодів особистісного становлення. V Умови ефективної інтеграції свого життя: вдале розв'язання індивідом нормативних криз і конфліктів, вироблення їм адаптивних особистісних властивостей, уміння розуміти користь минулих невдач, здатність акумулювати енергетичний потенціал всіх пройдених стадій. V Я-концепцією в старості рухає прагнення інтегрувати своє минуле, сьогодення й майбутнє, зрозуміти зв'язки між подіями власного життя. V Це вибіркова пам'ять особистості, що відбиває події таким чином, щоб не порушити основні особистісні позиції. V Для психотичної особистості характерна «диффузность самоідентичності» (комплекс переживань стосовно своєї неповноцінності та втрати свого Я), або розколота самосвідомість. V У самоактуалізованої особистості розвивається ефективна Я-концепція. V У зв'язку зі зміною ролей, що відбуває в цьому віці, багатьом людям властива «стратегія самоподачі» й «самопрезентації», що позначається на «соціальному складнику» їхнього Я-образа. V Я-образ пов'язаний із забезпеченням розвитку інших особистостей (дітей, учнів, молодших товаришів по службі й т.д.). V Число конкретних самооцінок скорочується, самооцінка здобуває узагальнений характер та у різних ситуаціях проявляється «проекція» цієї загальної самооцінки, тобто має місце її ситуаційна варіація. Особливості самосвідомості в період пізньої зрілості та старості (від 60 років) Онтогенез вчинку (за В.Татенко) v зачаття і народження, самоствердження- розглядаються у контексті індивідуального життя як учинку; охоплюють вік дитинства, підлітковий і юності; передбачають плекання себе як людини; під час цього вчинку ще не діють вимоги творення істини, краси, добра і героїчного; v самовизначення - здійснюється передусім у відриві - повному чи неповному - від батьківської сім'ї, де небезболісно долається дитяче розуміння себе, оскільки у період молодості відбувається цілеспрямоване оволодіння професійними знаннями, уміннями, нормами, які необхідні для реалізації обраного життєвого мотиву; також означає теоретично відповісти собі самому на запитання "хто я є?", "що я хочу?", "що я можу?"; Бажані відповіді: "хто я є?“ - "я-людина", "що я хочу?“ - добро і любов як основа внутрішньої свободи особистості, "що я можу?“ - творити свій життєвий світ і себе в ньому. Читайте також:
|
||||||||
|