Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






В плануванні й організації наукових досліджень в економіці використовуються програмно-цільові методи.

Основні комплексні програми економічних досліджень

Ø соціально-економічні,спрямовані на вирішення проблем розвитку, зміцнення й удосконалення матеріально-технічної бази; розвитку ринкової економіки, соціально-економічних факторів; підвищення матеріального та культурного рівня життя людей;

Ø науково-технічні,пов’язані з вирішенням фундаментальних проблем у різних сферах науки, вивченням можливостей практичного використання результатів досліджень, забезпеченням упровадження кращих з них в серійне виробництво;

Ø виробничо-технічні,розроблювальні для вирішення великих проблем розвитку й удосконалення виробництва, підвищення його технічного рівня й економічної ефективності, розширення номенклатури та поліпшення якості продукції;

Ø регіональні,призначені для усунення територіальних розходжень у рівнях соціально-економічного розвитку між регіонами, освоєння нових територій, а також спрямовані на формування і розвиток великих народногосподарських територіально-виробничих комплексів;

Ø екологічні,що забезпечують розробку і здійснення заходів для раціонального природокористування, проведення найважливіших природоохоронних заходів.

Вони дозволяють сконцентрувати на визначеному напрямку значні народногосподарські ресурси, забезпечити їх високоефективне, цільове використання. При цьому влаштовується пріоритетність тих цілей дослідження, для досягнення яких розробляється комплексна програма, враховуються техніко-економічні обґрунтування планових та дослідницьких програм.

Світовий досвід показує, що темпи розвитку тієї чи іншої держави багато в чому залежать від правильності вибору пріоритетного фінансування і підтримки розвитку науки.

У структурі науки в ХХІ столітті різко зростає роль теоретичних і фундаментальних наук, які створюють нові знання, збагачують суспільство новими підходами, даними, технологіями, оперативними знаннями для застосування їх у виробництві.

Фундаментальні науки мають розвиватись випереджальними темпами, створюючи теоретичну базу для прикладних наук.

Для сучасної науки характерний такий цикл:

(Цикл сучасної науки)

фундаментальні прикладні розробки впровадження

 

Будь-яке наукове дослідження від творчого задуму до остаточного оформлення наукової праці здійснюється індивідуально. І тому послідовність написання наукової роботи може бути різною. Це залежить від теми дослідження та індивідуальних особливостей науковця.

Однак можна виявити і деякі загальні методологічні підходи до його проведення, які відбивають хід і послідовність процесу роботи над науковим дослідженням. Тому дослідник повинен ще на початку дослідження мати уявлення про систему підготовки тексту наукової праці, яка включає ряд взаємопов’язаних підсистем:

Ø формулювання теми, мети і завдань дослідження;

Ø накопичення наукової інформації, проведення теоретичного та експериментального дослідження;

Ø формулювання висновків і рекомендацій.

Науково - дослідна робота виконується у визначеній послідовності, тобто весь хід наукового дослідження можна приблизно зобразити у вигляді відповідної логічної схеми:

Загальна схема наукового дослідження

Перший етап включає: визначення проблеми, вибір теми, обґрунтування її актуальності та визначення рівня її розробленості; вибір об’єкта, предмета, визначення мети і завдань дослідження.

Другий етап передбачає накопичення необхідної наукової інформації, пошук літературних та інших джерел з теми дослідження, їх вивчення та аналіз; уточнення напрямів дослідження під кутом зору його мети.

Ø Складається бібліографічний список вітчизняної і закордонної літератури, науково-технічних звітів по темі;

Ø Складаються анотації літературних джерел, уточнюються явища, процеси, предмети, що повинно охопити конкретне дослідження.

Третій етап включає відпрацювання гіпотези та теоретичних передумов дослідження, визначення наукового завдання.

Четвертий етап – це вибір методів дослідження, які становлять інструментарій для добування фактичного матеріалу і виступають необхідною умовою досягнення поставленої мети.

Вибір методів (методики проведення дослідження)

Ø теоретичні дослідження – метою яких є вивчення сутності предмета;

Ø експериментальні дослідження: перед організацією експериментальних досліджень розробляються завдання, вибираються методики і програма експерименту. Його ефективність залежить від вибору засобів вимірів.

П’ятий етап – включає обробку, аналіз та опис результатів експериментального дослідження, яке проводилося згідно з розробленою програмою і методикою.

Опис процесу дослідження.

Після розробки методик дослідження складається робочий план, у якому вказується об’єм експериментальних робіт, методи техніки, трудомісткість і терміни.

Шостий етап – написання тексту наукової роботи, оформлення вступу та формування висновків, опис використаних джерел і створення додатків.

Сьомий етап – передбачає обговорення результатів наукового дослідження на засіданні кафедри; попередній розгляд наукової праці в спеціалізованій вченій раді, яка дає попередню оцінку теоретичної і практичної значущості наукової праці і колективний відгук.

Восьмий етап – підготовка автореферату дисертації.

Дев’ятий етап – підготовка до захисту і захист дисертаційного дослідження.

 


Читайте також:

  1. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  2. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  3. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  4. V. Етичні правила психологічних досліджень
  5. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  6. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  7. Аксіоматизація знань та причинні зв'язки у методології наукових досліджень
  8. Акти з охорони праці в організації.
  9. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  10. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  11. Аналіз останніх досліджень та публікацій.
  12. Аналіз сильних та слабких сторін організації




Переглядів: 1043

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання №1. Сутність та основні етапи організації дослідницької роботи | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.