Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття прав і свобод людини

Еволюція уявлень про права людини в історії людства

Основи сучасного розуміння прав людини закладено в XVII-XVIII ст. у творах видатних просвітників Дж. Локка, Ш Л. Монтеск’є, Ж. Ж Руссо та інших

Природність прав означала належність їх до роду людського.

Невідчуженість прав розумілася як невідривність цих прав від людини, а святенність цих прав тлумачилася як велика шана й повага до прав людини, як найбільша її цінність.

Уперше концепція прав людини дістала система­тичний юридичний виклад у Декларації незалежності 1776 р. Цю Декларацію покладено в основу Конституції США, яка є однією з найдемократичніших із широки­ми громадянськими свободами і правами, що відкрила шлях до прискореного розвитку ринкових відносин. Перші десять поправок до Конституції США, відомі як Білль про права США, розширили перелік законодавчо закріплених прав і свобод.

1789 р у Франції прийнято Декларацію прав людини і громадянина, в якій викладено "природні, невід’ємні та священні права людини і громадянина", про забезпе­чення державою природних і невід’ємних прав людини, забезпечення свободи, власності, безпеки и опору при­гнобленню, про презумпцію невинності тощо.

У статті 4 зафіксовано, що "свобода полягає у мож­ливості робити все, що не шкодить іншому". Вперше за­кріплено принцип взаємовідносин людини й держави в демократичному суспільстві: «Дозволено все що прямо не заборонено законом». Проголошено загальнолюд­ські принципи рівності людей у правах і перед законом ідею народовладдя. Декларація стала попередницею конституцій багатьох європейських держав того часу й мала величезне значення для країн Європи в боротьбі проти абсолютизму и феодалізму.

 

Права и свободи — це обсяг і межі благ, які держава зобов'язувалася гарантувати особі й суспільству. Саме тому чітке їхнє визначення, юридичне закрі­плення і створення умов для реалізації та захисту повинні визначати зміст і спрямованість діяльності держави.

Поняття прав і свобод людини та громадянина нині є найважливішою проблемою внутрішньої та зовніш­ньої політики всіх держав світової співдружності. Саме стан справ у сфері забезпечення прав і свобод людини, їх практичної реалізації є тим критерієм, за яким оціню­ється рівень демократичного розвитку будь якої держа­ви і суспільства в цілому

Права людини — це права, нерозривно пов'язані з існуванням людини, з її можливостями існувати й роз­виватися як особистість.

Свободи людини — це суб'єктивне право особи, яке являє собою способи (форми) її можливої поведінки.

Жодна людина не може бути позбавлена таких мож­ливостей.

Розрізняють природні права людини, тобто пов'язані з самим її існуванням і розвитком. Це насамперед невід'ємні і невідчужувані права людини, які є такими лише тому, що вони дані «юдині від народження формую­чи і підтримуючи в людині почуття власної гідност і Згідно з Конституцією України до цього виду прав належать право на життя {ст 27) право на повагу до гідності людини (ст. 28), право на невтручання в особисте та сімейне життя (ст. 32) тощо.

Є набуті права, що в основному характеризують соціально політичний статус людини і громадянина (ін­ститут громадянства, право па участь у вирішенні дер­жавних справ)

У законодавчих документах, створених у державі та на міжнародному рівні закріплено цілу низку прав лю­дини і громадянина, Основою таких прав є згода тих, на кого вони поширюються.

Права людини — це виявлення загальнолюдської мо­ралі бо право є мистецтвом чинити добро і справедли­вість. Недотримання загальнолюдської моралі спричиняє порушення прав людини і, навпаки порушення прав лю­дини завжди є посяганням па загальнолюдську мораль,

У Загальній декларації прав людини зазначено, що "визнання гідності, яка властива всім членам людської сім і їх рівних і невід ємних прав є основою свободи, справедливості та загального миру".

Сучасне міжнародне співтовариство приділяє значну увагу розвиткові та забезпеченню прав людини. Прийнято цілу низку міжнародних документів з прав людини:

Загальна декларація прав людини (1948 р.),

Європейська конвенція про захист прав і фундамен­тальних свобод людини з Протоколами (1950 р ),

Міжнародний договір про громадянські та політичні права (1966 р),

Міжнародний договір про економічні, соціальні та культурні права (1966 р.),

Підсумковий акт Наради з питань безпеки та співро­бітництва в Європі (1975 р ),

Документ Копенгагенської наради-конференції з людського виміру (1990 р ) тощо.

Таким чином права людини це певні можливості, що ґрунтуються на загальнолюдській моралі та необхідні людині для існування її і розвитку в конкретних істо­ричних умовах Вони мають бути загальними та рівними для всіх.

 


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  6. А/. Поняття про судовий процес.
  7. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  8. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  9. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  10. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  11. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  12. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.




Переглядів: 6989

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Права людини в історії людства | Права людини і права громадянина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.