Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вступне слово вчителя.

А клас

Клас

Клас

Словникова робота.

Клас.

Клас

Тема: Скульптурні техніки та матеріали

Мета. Дати учням поняття про скульптуру як вид мистецтва, її види і відмінність від живопису; познайомити учнів із поняттями «пам'ятник», «меморіальний ансамбль», «скульптурний портрет», «статуетка»; закріпити початкові навички основних видів ліплення; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу і виховувати екологічну культуру.

Обладнання: дошка для ліплення, пластилін, стеки, простий олівець, матеріали для відтиску.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Пояснення нового матеріалу.

- Скульптура - це тривимірний твір мистецтва - об'ємний, а не плоский, як картина. Якщо картина завжди висить на стіні, то скульптуру можна поставити на відкритому просторі, щоб глядачі могли обійти її з усіх боків і розглянути під різними кутами. До скульптури можна доторкнутися, і відчути її текстуру і форму.

З'явилася перша скульптура дуже давно. Це були фігурки тварин, призначені для чаклунства, і зображення богів. Служила скульптура і пам'ятником померлим.

Дуже часто ми можемо бачити пам'ятники відомим людям, статуї впливових городян і меморіальні ансамблі у пам'ять про війни. Такі зображення називають монументальною скульптурою, і звичайно вона буває дуже великих розмірів.

Станкова скульптура встановлюється, як правило, у закритих приміщеннях. Найчастіше це портрет людини і зображення тварин. Виконують станкову скульптуру найчастіше з мармуру і бронзи, рідше з дерева.

Часто скульптуру використовують для прикрашення. І називають таку скульптуру декоративною. Декоративну скульптуру можна зустріти майже в кожній оселі. Вона може бути іграшкою і прекрасним подарунком.

Маленьку скульптуру, призначену для прикрашення будинку, називають статуеткою. Матеріалом для скульптури може бути все, що подобається її автору, у тому числі пластмаса, скло, цегла, бетон і навіть лід і пісок. Але найпоширенішими і довговічними, звичайно, є дерево, глина, камінь і метал.

Скульптури з дерева відрізняються одна від одної кольором і фактурою. Адже художники -скульптори використовують для своїх робіт різні види дерев: дуб, волоський горіх, тис, вишню, червоне і чорне дерево. Але навіть найміцніше дерево недовговічне. Воно гниє, його їсть шашіль. Тому до нас і дійшло так мало скульптур з дерева.

Глиняні скульптури теж можуть мати різний колір. Він залежить від того, з якої глини скульптуру зроблено: білої, червонясто - коричневої, синювато -чорної.

Найміцніший і найбільш довговічний з матеріалів - це звичайно камінь. Обробляти граніт дуже важко, зате його можна пополірувати до дзеркального блиску. Мармур - найулюбленіший матеріал скульпторів. Поверхня відполірованого мармуру відрізняється незвичайною красою. А деякі сорти мармуру дуже схожі за кольором на людську шкіру та ідеально підходять для портретних зображень.

Якщо скульптура починається з грудки безформної глини або м'якого воску, скульптор додає шматочок матеріалу, з'єднує їх разом, збільшуючи розмір зображення крок за кроком. Такий методстворення скульптури називають ліпленням. І ви користуєтесь саме ліпленням, коли працюєте з пластиліном.

IV. Закріплення матеріалу.

- Сьогодні ми з вами будемо ліпити фігурки тварин. І допоможе нам в цьому не зовсім звичайний художник.

Йому завжди позують Слони, коти й левиці, Статечнії жирафи І гамірні синиці. Став аркушем акваріум? Оце вже дійсно хист! Спитаємо в художника, Бо він - анімаліст.

- Художники - анімалісти зображають тварин: звірів, птахів, риб, комах.

- Але перш ніж ми приступимо до ліплення, давайте згадаємо основні правила роботи з

пластиліном.

V. Правила роботи і техніка безпеки:

- робоча поверхня повинна бути закрита клейонкою або газетою - пластилін може забруднити її;

- усі роботи потрібно виконувати тільки на дошці для ліплення;

- зі стеками необхідно поводитися дуже обережно, не пустувати і не розмахувати ними;

- після роботи необхідно вимити руки з милом (пластилін залишає жирні плями) і вичистити нігті.

Учитель нагадує учням основні прийоми ліплення, учні повторюють типи рухів.

Розкочування, скочування.

Сплющування, защипування, прищипування.

VI. Підведення підсумків уроку.

Обговорення виконаних робіт.

 

Тема: Малювання композиції «Веселі зимові ігри дітей»

Мета. Вчити учнів передавати простір засобами кольору, активно спостерігати навколишній світ і твори мистецтва; поглиблювати знання про пропорції фігури людини в русі, особливості будови фігур дорослих і дітей; прищеплювати любов до природи.

Обладнання. Таблиці, фотографії, слайди, дитячі роботи із зображенням розваг дітей взимку, репродукції творів живопису — П. Левченка "Село взимку. Глухомань", С. Шишка "Парк взимку", І. Похитонова "Зимові сутінки на Україні".

Хід уроку

I. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку.

II. Робота над темою уроку.

— До нас на урок завітала Зима. (До класу входить дівчинка в костюмі Зими. Вона посипає

клас виготовленими з паперу сніжинками.) Зима. Сніг пухнастий стелиться, Настав зимовий час. Я зима-хурделиця Прийшла до вас у клас. Хто любить мій сніжок пухнастий? Узори на вікні?

Хто любить санок біг стрімкий В зимові ясні дні? Діти. Ми любим, Зимонько, тебе, Твій іній І льодок, І сніг пухнастий на гілках, Санчата і каток. Зима. Чи любите мене за те,

Що я щіпаю щічки? Діти, Ні!

Зима. Чи любите мене за те, Що я морожу ручки? Діти. Ні!

Зима. За що ви любите мене? Діти. За новорічний маскарад, За ковзанки і сніжки. За все ми любимо тебе, Лиш не морозь нам ніжки. Зима. А тепер спробуйте розгадати кросворд. Якщо зробите це правильно, то у виділених клітинках по вертикалі прочитаєте, як називається час, коли не потрібно робити уроків.

1. Розгадування кросворду.

1 .Всіх до себе припрошую

На блискучу спину. Хто умійко — покатаю. Хто невмійко — кину.

2. У зимову веселу пору Ми кращі друзі дітвори. Вивозять діти нас нагору, А ми веземо їх згори.

3. Я падаю на ваші хати,

Я білий, білий, волохатий, Я прилипаю вам до ніг І називаюсь просто...

4. Прозорий, як скло, та не вставиш у вікно.

5. Дід Мороз несе мішок,

В нього теплий кожушок.

Ой, ти діду-дідусю,

Зігрій нашу Ганнусю.

Розв'яжи мерщій мішок, Дай Ганнусі кожушок, Надінь валянки на ніжки, Хай вона пограє в ...

6. Росте вона додолу головою, Росте вона холодною зимою, А тільки сонечко засяє — Вона заплаче й помирає.

7. Дві дощечки, дві сестри несуть мене із гори.

8. Хто наткав полотна Аж від лісу до вікна?

І сміється, задається:

— От така ширина!

Відповіді. І. Ковзанка. 2. Сани. 3. Сніг. 4. Лід. 5. Сніжки. 6. Бурулька.

7. Лижі. 8. Зима.

(У виділених клітинках слово "канікули".)

Зима. Молодці, добре впорались із завданням. Чи знаєте ви вірші про рухливі розваги взимку?

2. Декламування учнями віршів Т. Коломієць "Ліпим бабу снігову".

8. Гринька "На ковзанці" та О. Бабія "Взимку".

Дівчинка. На засніженім ставу

Між очеретами

Ліпим бабу снігову —

Хай гуляє з нами.

Одягаєм капелюх

З пір'ям гусаковим,

Розфарбовуєм кожух

Квасом буряковим.

Ніс ладнаєм з буряка —

Ось вона у нас яка!

У руках — стара мітла,

Із вуглинок очі,

Тільки ніг, щоб не втекла,

їй ліпить не хочем.

Хлопчик. Хоч мороз в село приніс

Іній волохатий,

Та не мерзне в мене ніс,

Не біжу до хати.

На санчатах — із горбка

Мчуся чимскоріше!

Скрізь малеча гомінка —

Крик аж вуха ріже.

Біле поле і луги,

Пада сніг — пороша,

Скільки глянеш навкруги —

Ковзанка хороша!

Дівчинка. Мороз скрипить, а білий сніг

Засипав слід усіх доріг;

А хто лінивий — в хаті спить,

Хто жвавий, той на сніг біжить.

Галюся й Гриць, що люблять гру,

Санки вже тягнугь на гору

І кличуть всіх: "Гей — гей, не ждіть!

А санкуватись з нами йдіть!"

Санкуються весело враз,

Бо ж треба навіть в зимний час

Для сил й здоров'я діточок —

Повітря, руху, саночок.

3. Перегляд демонстраційного матеріалу.

4. Бесіда про традиційні українські зимові ігри та забави.

— Однією з найпоширеніших колись зимових забав дітей в Україні було ковзання нащудлах (дерев'яних ковзанах) по льоду. їх робили з дерев'яних дощечок, підбитих знизудротом, а до взуття прив'язували шнурком. Діти, які не мали щудлів, ковзалися просто в чобітках.

У наш час діти катаються переважно на заводських, ковзанах, а ще — дуже часто влаштовують хокейні Ігри. Як випаде сніг, люблять грати у сніжки. Діляться на два гурти і воюють, аж "курява" іде.

Колись узимку хлопці робили на льоду карусель. Вибирали серед озера місце, де був чистийта гладенький лід, прорубували ополонку, вставляли туди жердину і залишали на ніч, щобизамерзло. Наступного дня викочували старе колесо, настромляли його на жердину, а до самого колесаприв'язували довгу палицю з причепленими санками. У спиці вкладиші дрючки і крутили. Кількахлопців крутять колесо, а решта сідають на санки і катаються. "Карусель" була однією знайулюбленіших зимових дитячих ігор.

5. Поетапне зображення фігури людини.

— Щоб навчитись правильно малювати людину, потрібно спочатку провести вісь постаті.

Для цього позначте зверху і знизу на аркуші паперу дві рисочки. Це буде висота лінії. Тепер намалюємо між цими двома позначками вертикальну лінію. Рівненько поділіть її на два відрізки. Кожен відрізок розділіть двома рисочками на три рівні частини. Маємо уже шість частин (у постаті підлітка вміщується шість розмірів голови). Верхня частина визначає висоту голови з шиєю. Намалюємо коліна, поділивши на дві рівні частини довжину ніг. Визначимо довжину рук і місце ліктів. Запам'ятайте: коли ви поділите висоту не на рівні відрізки, то й постать побудуєте неправильно. Дуже важливо дотримуватися рівного поділу висоти постаті на 6 частин.

Ми зобразили лінійну схему постаті (скелет). Почнемо малювати зовнішні форми людини,деталізуючи малюнок.

6. Практична діяльність учнів.

Симетрія — властивість предмета, малюнка, за якою одна половина є дзеркальним.відображенням іншої.

8. Розгадування кросворду "Зимові розваги".

По горизонталі:

1.3 чого діти ліплять сніжки?

2.Сигнал про початок спортивних змагань.

3.Зимовий спортивний майданчик.

4.Спортивне знаряддя для гри в хокей.

5.Прив'яжемо — підуть, відв'яжемо — залишаються.

По вертикалі:

1 .Снігова споруда.

2.У зимову веселу пору

Ми кращі друзі дітвори,

Вивозять діти нас на гору,

А ми веземо їх згори.

3. Пора року, коли діти люблять ліпити снігову бабу.

Відповіді. По горизонталі. 1. Сніг. 2. Старт. 3. Каток. 4. Шайба. 5. Лижі.

По вертикалі. 1. Гірка. 2. Сани. 3. Зима.

III. Підсумок уроку.

Виставка, перегляд та аналіз малюнків

Тема. Форма й орнаментація предметів побуту.

Мета: 1. Поглибити знання учнів про взаємозв'язок форми та змісту в образотворчому мистецтві;

закріпити поняття «декор», «орнамент» як засоби наповнення й збагачення форми; удосконалити

навички декорування об'ємних предметів.

2. Розвивати образне, асоціативне мислення, пам'ять, фантазію.

3. Виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу; акуратність під час виконання роботи,інтерес до створюваного витвору; активізувати творчу ініціативу учнів.

Обладнання: матеріали гуаш, акварель, пензлі, стаканчик..

Тип уроку:поглиблення теми.

Хід уроку

I. Організація класу

II. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Колись, дуже давно, людина виліпила з глини горщик. Це був один із предметів побуту, які її оточували. Але людина прагнула оточити себе не лише корисними, а й красивими речами. Що ж необхідно було зробити для того, щоб прикрасити предмети?

III. Оголошення теми уроку

Сьогодні ви ознайомитеся з особливостями декорування побутової кераміки й зумієте перетворити звичайну скляну посудину у витвір мистецтва.

IV. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя. У ході розповіді вчитель демонструє відповідні вироби.

Що, на вашу думку, необхідно було робити людині, щоб прикрасити звичайний глиняний горщик?

(Варіанти відповідей учнів.)

Щоб горщик став кращим, людина прикрасила його хвилястими лініями. Цей нехитрий візерунок став одним із перших зразків декоративної творчості. Називають його «бігунець» і вважають символом вічності, любові.

У X ст. до н. є. у Давній Греції сформувався певний стиль —геометрика, що одержав свою назву від своєрідних орнаментів, які зазвичай прикрашали керамічні вироби.

Вази з геометричним орнаментом створювалися в багатьох найбільших грецьких містах, і в кожному центрі місцеві майстри віддавали перевагу певним формам ваз і темам їхнього розпису. Так,аттичні вази вирізнялися суворими силуетами. Найпопулярнішим типом посуду була амфора(овальна ємність у вигляді глечика з двома ручками . Ці смуги заповнювалися меандром — орнаментом у вигляді нескінченної вигнутої або кривої лінії із завитками. На розписі ваз були представлені усі види простого й складного меандру, який відтоді став улюбленим грецьким орнаментом.

В VII ст. до н. є. на посудинах з'явилися сюжетні сцени. У цих розписах, в основному, представлені дві головні теми: оплакування померлих і внесення тіла до місця поховання (амфори ставили на могилах жінок, кратери —над могилами чоловіків). Надто стилізовані, схематичні малюнки не дають можливості розрізнити стать зображених людей, помітні тільки фігурки дорослих і дітей та тварин. Згодом грецька амфора стала предметом побуту й започаткувала основи декорування ваз, горщиків, об'ємних форм по всьому світу. Декорують, прикрашають об'ємні форми по-різному, але на всіх використовують стилізо вані природні форми. Одні предмети побуту розписують спеціальними фарбами (петриківський розпис — Дніпропетровська обл.,Івано-Франківська обл., Львівська обл., гжель — Росія). Другі покривають предмети спеціальною глазур'ю (Харківська обл., Донецька обл.). Треті створюють рельєф на поверхні об'ємної форми (Пол тавська обл.).

V. Практична робота

Прикрашання скляної посудини.

Сьогодні ви зможете перетворити повсякденний предмет у декоративний предмет побуту.

Дану роботу можна виконати різними способами (на розсуд

учителя).

VI. Завершення уроку

Підбиття підсумків, демонстрація дитячих робіт.

Тема уроку: Природно - ландшафтний вплив на організацію простору в культурне середовище людини. Ландшафтна архітектура

Мета: ознайомлювати учнів із ландшафтною архітектурою як видом візуального мистецтва; надавати знання про стилі ландшафтних парків; ознайомлювати учнів із виражальними засобами різних стилів ландшафтної архітектури; збагачувати та закріплювати вміння дітей сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості ландшафтно-архітектурних стилів; закріплювати навички зображення ландшафтних об'єктів, передавати свій настрій та враження; розвивати дрібну моторику руки; виховувати в учнів почуття прекрасного, естетичне сприйняття навколишнього світу; розуміння та дбайливе ставлення до пам'яток архітектури; любов до національної історико-архітектурної спадщини.

Обладнання: зображення пам'яток ландшафтної архітектури різних епох та робіт відомих вітчизняних архітекторів; навчальні роботи з методичного фонду; фотозображення.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий та кольорові олівці; гумка; гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Основні поняття: «ландшафтна архітектура», «ландшафтний дизайн».

Тип: комбінований урок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда

Під час бесіди вчитель пропонує учням охарактеризувати пейзаж як жанр образотворчого мистецтва; виражальні можливості цього жанру; згадати вже знайомі учням види композиції та композиційні прийоми.

III. Вивчення нового матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

 

Пояснення вчителя

Термін «ландшафтна архітектура» вперше з'явився завдяки шотландцеві Гілбертові Лаїнгу Мізону, який так назвав свою книгу, видану в Лондоні 1828 року: «Ландшафтна архітектура і видатні художники Італії».

У книзі розповідалося про типи архітектури, наведені у пейзажному живописі. Отже, саме пейзажний живопис став «батьком» ландшафтної архітектурияк одного з видів візуальних мистецтв. Із давніх часів сади були традиційною формою організації навколишнього простору за допомогою зелених насаджень.

Особливої популярності вони набули при дворах правителів і вельмож країн Сходу (наприклад, одне з чудес світу — сади Семіраміди).

Далі садівництвояк мистецтво розповсюдилося практично скрізь. При цьому тривалий час важливу роль відігравала утилітарність садівництва (споживання фруктів і селекція фруктових дерев), пізніше більшого значення набула декоративність квітів.

Ані фруктові дерева, ані квіти не мають настільки широкого поширення в сучасному ландшафтному дизайні, особливо в його сучасній урбаністичній формі. Ландшафтний дизайн — поняття власне XX ст. Термін виник в Західній Європі в густо населених та індустріально розвинених країнах: Великій Британії, Німеччині, демасова індустріалізація і зростання передмість швидко призвели до тиску на навколишнє середовище. (Учитель розповідає про етапи створення ландшафтного парку, елементи ландшафтного дизайну.) Сьогодні склалися такі основні типи парків:

- терасні (із розташуванням ділянок на різних рівнях, зі сходами і каскадами);

- регулярні французькі (із боскетами, алеями, партерами і водоймищами геометрично правильних форм);

- пейзажні англійські (живописна композиція на зразок природного ландшафту — із галявинами);

- мініатюрні сади (у давньоримських перистилях, іспано-мавританських дворах; японські сади — символічні композиції з води, рослин і каміння).

Ландшафтна архітектура — це архітектура відкритих просторів, галузь містобудування, мета якої — формування сприятливого зовнішнього середовища для життєдіяльності та відпочинку населення в містах, приміських зонах, сільській місцевості з урахуванням функціональних, естетичних і техніко-економічних вимог.

Ландшафтний дизайн (від англ. design, що в перекладі означає як сам малюнок, креслення або проект, так і процес проектування) — є частиною поняття «Ландшафтна архітектура».

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Творче завдання

Слово вчителя Намалюйте будь-який об'єкт ландшафтного парку, що має історичне значення та є пам'яткою архітектури певного стилю та часу.

Пояснення до творчого завдання

Ваш малюнок має відображати ваші враження та почуття. Спочатку виконайте швидкий начерк, використовуючи фото- або відеоматеріали, що запропоновані вчителем. Потім створіть ескіз майбутньої композиції. Матеріал та техніку виконання малюнка обирайте таким чином, щоб вони найточніше передавали ваш задум.

Індивідуальна робота за творчим завданням

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Під час оцінювання учнівських робіт необхідно враховувати, наскільки правильно учні відтворили форми, силуети і композицію обраного об'єкта, дотрималися пропорцій та художнього стилю певної епохи. Найвищої оцінки заслуговують ті малюнки, що передають настрій.

VI. Домашнє завдання

Удома учням пропонується завершити малюнок, додаючи деталі, що відповідають композиційному задуму.

 

Тема. Райдужна птиця (рельєф і конррельєф). Виражальні можливості силуетної форми.

Мета: Поглиблювати звання дітей про рельєфні зображення. Формувати вміння вдало розташовувати композицію на площині. Розвивати образне мислення, художні здібності дітей. Виховувати любов до природи, прищеплювати старанність та охайність. Формувати соціальну компетентність

Обладнання: Пластилін, картон, стеки, ілюстрації із зображенням птахів, дощечки, фотознімки із зображенням рельєфів.

Тип уроку - комбінований

Хід уроку

- Сьогодні на уроці ми знову побуваємо в майстерні скульптора. Ви вже довідались на

попередньому уроці, що таке скульптура. (Об'ємне зображення предметів)

II. Оголошення теми і мети уроку.

1. Демонстрація фотознімків із зображенням рельєфів.

- Твори, які ви бачите на знімках, можна також назвати скульптурними. Це зразки

рельєфної культури.

Рельєф - опукле скульптурне зображення на площині. Опукле - значить має округлу, вигнуту назовні поверхню. Розрізняють рельєф низький (барельєф) і такий, у якому зображення виступає над площиною фона більш, як на половину його об'єму (горельєф).

2. Читання вірша.

Пугач хвалиться пінгвіну:

- Півень дав мені пірїну.

Причеплю, причепурюся.

Потім паві покажуся.

О. Кононенко

- Чим так приваблює павич пугача? (Яскравим кольоровим пір'ям, гордою

поставою.)

- Відгадайте загадку про птаха, якого ми будемо ліпити з пластиліну.

Загадка

Що за птах стоїть в лозі

На оранжевій йозі?

В голубім безхмарнім небі

Майорить червоний гребінь.

Відчайдух і забіяка,

Як же звуть такого птаха? (Півень)

Л. Левченко

- Як називається скульптурне зображення півника, яке ви бачите на малюнку?

(Рельєфне.)

Зображення птаха виконано в реальній формі чи стилізованій? Стилізація - переважання у творі мистецтва умовних форм над реалістичною передачею дійсності.


Читайте також:

  1. Адгезиви на основі латексів у взуттєвій промисловості
  2. Аналіз словосполучення
  3. Аналізоване слово.
  4. Англійський сад - нове слово в європейській парковій культурі.
  5. Безруслового стоку
  6. Будова системи синхронічного словотворення
  7. Варіанти проведення промислової політики для України
  8. Вибір тривалості бюджетного періоду. Типи бюджетів по ступеню тривалості. Поточне і стратегічне бюджетування в промисловості
  9. Види виробничої структури промислового підприємства
  10. Види молочнокислих бактерій, які мають важливе значення для промисловості
  11. Визначення права промислової власності та його основні поняття
  12. Визначте пріоритетні напрями освітньої, наукової і промослової політики України після проголошення її незалежності.




Переглядів: 1301

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Чехословаччина у 1945-1989 рр. | Відповіді до самостійної роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.