Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття, сутність організаційних структур управління.

 

У менеджменті, як і в будь-якій сфері діяльності, існує розподіл праці.

Організаційна структура управління - це форма розділення труда що зачіпляє певні функції управління за відповідними структурами, підрозділами апарату управління.

Організаційна структура управління значною мірою визначає результативність взаємодії підрозділі і ефективність функціонування системи, що управляє, в цілому. Тому вона винна будується з таким розрахунком, щоб забезпечувати досягнення мети організацій з найменшими витратами трудових, матеріальних і фінансових ресурсів.

Формування організаційних структур управління повинне бути направлене на концентрацію однорідних видів управлінської діяльності, ліквідацію багатоступеневості і усунення зайвих ланок управління. При проектуванні організаційних структур управління враховуються такі принципи, як відповідність організаційної структури змісту діяльності об'єкту управління, здібність до трансформації, оперативність в передачі дії, що управляє, оптимізація рівнів управління, збалансованість має рацію і повноважень, рівномірність навантаження на всі ланки управління і зв'язаність (узгодженість) діяльності всіх підрозділів організації.

Організаційна структура управління - сукупність взаємозалеж­них управлінських органів і ланок, що забезпечують здійснення цілей і функцій управління. Організаційна структура управління залежить від особливостей об'єкта управління, цілей і функцій управління. Еле­ментами структури управління є працівники і органи управління.

Працівник управління - це людина, що виконує певну частину функцій управління. Оскільки обов'язки працівників різні, вводиться поняття посада. Посада характеризується переліком обов'язків, прав і повноважень, вимог до знань і кваліфікації працівника.

Управлінські працівники діляться на 3 категорії: - керівники;

- фахівці;

- службовці.

До категорії керівників відносяться керівники лінійних і функ­ціональних підрозділів, а також їхні заступники. Фахівці •• товаро­знавець, економіст, бухгалтер, маркетолог і ін. Службовці здійсню­ють інформаційне, технічне обслуговування процесу управління.

Органи управління по вертикалі створюють скалярні ланцюги, які складаються з рівнів ієрархії. По горизонталі органи управління створюють ланки управління.

Між рівнями і ланками управління здійснюються відносини як вертикальні, так і горизонтальні. Вертикальні відносини - відносини підпорядкування і керівництва, тобто відносини між рівнями управ­ління. Горизонтальні відносини - відносини кооперації рівноправних елементів між ланками на одному рівні управління.

Вертикальні відносини можуть бути лінійними, що припускає обов'язкове підпорядкування по всіх питаннях управління. Функціо­нальні відносини між рівнями управління означають підпорядку­вання по певних питаннях управління.

При формуванні апарату управління разом з принципами проектування організаційних структур управління повинно повною мірою зважати на специфіку діяльності підрозділу організації, їх сопідлеглисть і взаємозв'язок, що виражається у виборі типу організаційної структури управління для кожної організації. Розрізняють наступні типи організаційних структур управління: лінійну, функціональну, комбіновану (лінійно-штабну і систему обмеженого функціоналізму), систему управління за проектом і матричну систему управління.

Рішення про організаційну структуру ухвалюється керівником вищої ланки, а проектування структури базується на стратегічних планах організації.

Кажучи про структуру організації і структуру управління його, слід пам'ятати, що немає якої-небудь ідеальної структури. Умови роботи організацій різні, і ефективно діюча структура в одній організації абсолютно може не підходити для іншої. Структура управління пов'язана з ключовими підставами організації – її цілями, механізмом функціонування, людьми, культурою корпорації, стратегією в даний період.

Стратегія не залишається незмінною протягом всього часу існування організації. Тому і організаційна структура зазнає зміни, а менеджера всіх рівнів приділяють величезна увага формуванню структур, оцінці їх відповідності вирішуваним цілям і завданням.

 

 

 


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  3. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  4. VІ. План та організаційна структура заняття
  5. VІ. Структурно-логічні схеми
  6. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  7. Адаптивні організаційні структури управління.
  8. Адміністративне право і державне управління.
  9. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  10. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  11. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  12. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття




Переглядів: 1408

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація як функція менеджменту | Види організаційних структур управління.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.