Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Аналіз роздрібного товарообігу

План

1. Мета, задачі та інформаційне забезпечення аналізу роздрібного товарообігу.

2. Показники розвитку товарообігу. Методика визначення очікуваного товарообігу підприємства.

3. Послідовність та етапи аналізу товарообігу підприємства.

Література:

Л [5.c.1-30], [6.c.53-58], [8.c.10-21]

Лд [2.c.6-9, 107-116], [3.c.139-143].

 

1. Мета, задачі та інформаційне забезпечення аналізу роздрібного товарообігу

Вивчення існуючих тенденцій і можливостей підприємства щодо реалізації товарів, визначення факторів, які позитивно і негативно впливають на обсяг товарообігу підприємства, досягаються в процесі аналізу обсягу та структури товарообігу підприємства.

Мета аналізу роздрібноготоварообігу – об’єктивна оцінка обсягу реалізації товарів, виявлення тенденцій та резервів розвитку товарообігу для формування оптимального його значення і задоволення потреб населення, які, у зв’язку із розширенням новітніх технологій, постійно зростають. Аналіз роздрібного товарообігу є початковою базою для планування діяльності підприємства і здійснюється з метою вивчення можливостей його збільшення та максимізації прибутку.

Основними задачами аналізу роздрібного товарообігу являється:

- об’єктивна оцінка виконання плану і динаміки роздрібного товарообігу, ритмічності та сезонності реалізації товарів;

- задоволення попиту покупців на окремі види товарів і визначення тенденцій соціально-економічного розвитку торговельного підприємства;

- визначення та кількісний вимір впливу факторів на обсяг роздрібної реалізації товарів (своєчасність постачання товарами, наявність необхідних товарних запасів, вивчення купівельного попиту, удосконалення організаційних форм і форм продажу, підвищення продуктивності праці та оз.);

- вивчення динаміки товарообігу, комплексна оцінка торговельної діяльності підприємства;

- пошук можливостей та резервів росту реалізації товарів, виявлення шляхів підвищення якості обслуговування покупців і ефективності використання ресурсного потенціалу підприємства;

- розробка оптимальних, економічно обґрунтованих управлінських рішень щодо розвитку товарообігу підприємства.

Аналіз роздрібної реалізації товарів здійснюється за наступними напрямками: загальна оцінка стану та структури, аналіз динаміки роздрібної реалізації, факторний аналіз, виявлення тенденцій та прогноз можливостей розвитку обсягів реалізації, узагальнення результатів аналізу, розробка стратегії управління діяльності підприємства.

Для проведення економічного аналізу роздрібного товарообігу необхідне відповідне інформаційне забезпечення і підготовка окремих матеріалів. В аналізі використовуються: дані про соціально-економічні показники району діяльності торговельного підприємства; планові показники (план товарообігу, нормативи товарних запасів поточного зберігання) на даному підприємстві; оперативні матеріали, що характеризують зміни товарообігу; інформація щодо статистичної і бухгалтерської звітності. Здійснення комплексного, всебічного, об’єктивного аналізу стану та динаміки роздрібного товарообігу неможливе без якісного інформаційного забезпечення. Усі джерела інформації, які використовуються в аналізі можна згрупувати у наступні блоки:

- блок нормативно-довідкової інформації (представлений інструктивними матеріалами про різні нормативи – товарообіг на 1 квадратний метр, на душу населення, а також відомості довідкового характеру, необхідні для об’єктивної оцінки динаміки обсягу товарообігу – індекси роздрібних цін на товари та оз.);

- блок планової інформації (міститься у бізнес-плані підприємства або плані економічного розвитку, включає дані про обсяг товарообігу, який планується на перспективу);

- блок фактографічної інформації (дані поточного бухгалтерського обліку, звітна та поза облікова інформація. До облікової інформації відносять дані звітів матеріально-відповідальних осіб, первинні та зведенні бухгалтерські документи, бухгалтерські регістри. Звітна інформація представлена формами: статистичної звітності – форма №3-торг „Звіт про продаж та залишки товарів” (вказується реалізація товарів у розрізі товарних груп); форма №1-ПВ „Звіт про працю” (використовується для зміни впливу трудових чинників на обсяг продажу); фінансова звітність – форма №2 „Звіт про фінансові результати діяльності підприємства”, де вказується обсяг товарообігу у рядку 010 „Дохід від реалізації товарів” та 035 „Чистий дохід від реалізації товарів” (без ПДВ). Позаоблікова інформація міститься в актах перевірок, протоколах зборів, аудиторських висновках і т.п.

Для проведення аналізу недостатньо тільки якісного інформаційного забезпечення. Необхідна система аналітичних показників, які характеризують з різних сторін стан та розвиток товарообігу підприємства.

 

2. Показники розвитку товарообігу. Методика визначення очікуваного товарообігу підприємства

Аналіз роздрібного товарообігу базується, головним чином, на даних бухгалтерської, статистичної і оперативної звітності. Бухгалтерська звітність дозволяє, установити загальний обсяг товарообігу, товарних запасів і надходження товарів по торговельному підприємству. Статистична звітність дає можливість розглянути ці ж показники по окремих товарних групах.

Для аналізу роздрібного товарообігу необхідно засвоїти методику визначення основних економічних показників (таблиця 2.3):

- питома вага окремої групи товарів у загальному товарообігу підприємства , де Т (гр..) – товарообіг окремої товарної групи,

Т (заг.) – загальний обсяг товарообігу підприємства;

- питома вага кварталу в річному товарообігу підприємства

,де Т (І кв.) – товарообіг першого кварталу,

Т (річ.) – товарообіг підприємства за рік;

- товарообіг окремої групи товарів : ;

 

3) товарообіг окремого кварталу або місяця:

, ;

 

Таблиця 2.3. Методика визначення основних економічних показників

№ п/п Найменування показників Алгоритм розрахунку Значення показників
Відсоток виконання плану роздрібного товарообігу Відносний показник, характеризує ступінь виконання плану товарообігу
Абсолютне відхилення від плану товарообігу Абсолютний показник, характеризує збільшення (зменшення) обсягів реалізації товарів
Структура товарообігу, питома вага окремих груп товарів Визначається для аналізу товарообігу за окремими товарними групами
  Товарообіг у напівставних цінах Товарообіг фактичний перерахований із урахуванням росту цін на товари
  Відсоток виконання у напівставних цінах Відносний показник, характеризує ступінь виконання плану товарообігу у напівставних цінах
  Темп приросту товарообігу Відносний показник, показує відсоток приросту (зниження) товарообігу у звітному періоді
    Темп зміни товарообігу Відносний показник, показує приріст або зниження фактичного товарообігу звітного року у порівнянні з фактичними показниками відповідного періоду минулого року)
         

 

- абсолютне відхилення: ,де

Т(факт)товарообіг фактичний, Т (план) – товарообіг плановий;

 

- відсоток виконання плану роздрібного товарообігу у фактичних цінах: ;

- товарообіг у напівставних цінах (у перерахуванні на індекс цін):

, де Іц – індекс цін;

- відсоток виконання плану роздрібного товарообігу у напівставних цінах:

;

- відсоток очікуваного виконання плану роздрібного товарообігу:

, де Точік – товарообіг очікуваний;

- темп приросту товарообігу: ;

- темп зміни товарообігу , де

Тфакт. (звіт.) – фактичний товарообіг звітного року,

Тфакт. (минул.) – фактичний товарообіг минулого року;

 

- коефіцієнт ритмічності визначається відношенням числа місяців, за які виконаний план, до загальної їх кількості.

Аналіз загального обсягу товарообігу починається із встановлення ступеня виконання торговим підприємством річного плану шляхом порівняння очікуваного товарообігу за поточний рік з товарообігом плановим. Встановлення на основі такого порівняння відсотку виконання річного плану є важливим вихідним показником для оцінки роботи підприємства.

У зв’язку з тим, що до прогнозування товарообігу приступають у той час коли звітний рік ще не закінчився і відсутня інформація про фактичний обсяг роздрібного товарообігу за весь період, що аналізується, визначають очікуване виконання плану роздрібного товарообігу, надходження товарів, а також очікувані товарні запаси на кінець аналізує мого періоду.

Під очікуваним товарообігом розуміється найбільш можливий обсяг реалізації товарів до кінця поточного року. Існує декілька способів розрахунку очікуваних показників, вибір яких залежить від конкретних умов. Очікуваний товарообіг визначають як у загальному обсязі, так і, щодо кожної групи товарів.

Приклад 1. Визначити очікуваний товарообіг поточного року, якщо припустити, що до прогнозування роздрібного товарообігу на наступний рік приступили у жовтні місяці, на підставі даних:

- товарообіг плановий на поточний рік складає - 14530,0 тис. грн.

у тому числі: на 9-ть місяців - 11100,0 тис. грн.

на IV квартал - 3430,0 тис. грн.;

- товарообіг фактичний за 9-ть місяців складає - 11700,0 тис. грн.;

- за наявним даними про товарні запаси, очікуваному надходженню товарів і купівельному попиту можна припустити, що відсоток виконання плану товарообігу IV кварталу поточного року буде таким же, як і за 9-ть попередніх місяців.

1) Визначимо відсоток виконання плану товарообігу за 9-ть місяців

2) Визначимо очікуваний товарообіг IV кварталу

3) Визначимо очікуваний товарообіг поточного року

Якщо з даних про товарні запаси, надходження товарів, купівельний попит буде виявлено, що фактичний обсяг товарообігу IV кварталу буде дорівнювати плановому, то очікуваний обсяг товарообігу за рік визначається шляхом додавання до фактичного обсягу товарообігу за 9-ть місяців планового його обсягу четвертого кварталу (наприклад 11700,0 + 3430,0 = 15130,0 тис.грн.)

Очікуваний обсяг товарообігу IV кварталу можна визначити і по сформованій питомій вазі обігу цього кварталу в річному обсязі роздрібного товарообігу за останні 2 -3 роки.

Визначення очікуваного обсягу товарообігу є важливою частиною роботи в прогнозуванні роздрібного товарообігу.

Важливим моментом аналізу товарообігу є вивчення його динаміки. Для чого розраховуються середньорічні темпи товарообігу. Темп росту товарообігу, розрахований на основі порівняння товарообігу в цінах відповідних років, не характеризує повною мірою дійсного росту обсягу товарообігу (росту його фізичного обсягу). Поряд із зіставленням обігу в сформованих цінах необхідно проаналізувати суму товарообігу в порівняних незмінних цінах, використовуючи при цьому індекси цін.

Індекс ціни можна розрахувати, виходячи з обсягів надходження товарів і середніх цін. Для цього необхідно обсяги надходжень кожного товару даної товарної групи в натуральному вираженні за звітний місяць помножити на ціни, по яких товар реалізувався у звітному місяці, а потім ці ж обсяги помножити на ціни, по яких товар продавався в попередньому місяці. Розділивши суму надходжень всіх товарів цієї товарної групи в цінах звітного місяця на суму продажу (товарообігу) у цінах попереднього місяця і помноживши на 100 відсотків, одержимо індекс цін даної групи, який можна використати замість обласних індексів.

 

3. Послідовність та етапи аналізу товарообігу підприємства

Аналіз роздрібного товарообігу слугує передумовою його прогнозування на майбутній період та визначення рентабельності і фінансового стану підприємства. Від повноти та глибини аналізу, від правильності зроблених висновків про роботу залежить точність, економічна обґрунтованість наступних прогнозних розрахунків. Необхідність всебічного аналізу роздрібного товарообігу обумовлюється і тим, що будучи одним з основних показників роботи підприємства, він характеризує обсяги його діяльності. Обсяг продажу товарів впливає майже на всі кількісні та якісні показники діяльності підприємства. Так, збільшення обсягів роздрібного товарообігу сприяє зниженню умов операційних витрат, зростанню прибутку, стійкості фінансового стану підприємства.

Аналіз обсягу і структури товарообігу підприємства передбачає проведення наступної аналітичної роботи (схема 2.3):

I етап - визначення загального обсягу товарообігу підприємства за звітний період та оцінка ступеня виконання плану товарообігу. На цьому етапі аналізу визначають загальний обсяг реалізації товарів та платних послуг у вартісному вимірі, а за деякими товарними групами та видами товарів - також у натуральному вимірі. Оцінка ступеня виконання плану товарообігу здійснюється шляхом оцінки абсолютного та відносного розмірів відхилення у зв'язку з негативним (позитивним) впливом факторів, що не були враховані у процесі планування. Визначення ступеня виконання планів проводиться не тільки для оцінки якості планування, а і з метою оцінки мінливості зовнішнього середовища підприємства та чутливості до його змін обсягу реалізації товарів на даному підприємстві.

 

 
 

 

 


 
 

 


Схема 2.3. Послідовність та етапи аналізу товарообігу підприємства

Приклад 2. Проаналізувати роздрібний товарообіг загального обсягу торговельного підприємства. За результатами аналізу зробити висновок із вказівкою причин відхилення фактичного товарообігу від запланованого та запропонувати заходи щодо збільшення обсягів реалізації товарів.

 

Таблиця 2.4. Аналіз роздрібного товарообігу загального обсягу

 

№ п/п   Квартали Товарообіг, звітний рік Індекс цін, % Товарообіг у напівст. цінах, тис. грн. % виконання у фактичн. цінах % виконання у напівст. цінах
план факт
сума тис. грн. пит. вага % сума тис. грн. пит. вага %
I 485,6 16,0 515,0 16,2 101,9 505,4 106,1 104,1
II 601,2 19,8 693,8 21,9 105,9 655,1 115,4 109,0
III 954,5 31,5 942,2 29,7 102,4 920,1 98,7 96,4
IV 992,0 32,7 1021,5 32,2 107,0 954,7 103,0 96,2
Разом 3033,3 100,0 3172,5 100,0 - 3035,3 104,6 100,1

 

1) Визначимо товарообіг плановий річний

2) Визначимо питому вагу кожного кварталу в річному планованому товарообігу

питома вага щодо інших кварталів визначається аналогічно.

3) Визначимо фактичний товарообіг III кварталу

4) Визначимо питому вагу I, II та IV кварталів у річному фактичному товарообігу

питома вага щодо інших кварталів визначається аналогічно.

5) Визначимо товарообіг кожного кварталу та в цілому по підприємству у напівставних цінах

товарообіг інших кварталів та у цілому визначається аналогічно.

6) Визначимо відсоток виконання товарообігу кожного кварталу та в цілому по підприємству у фактичних цінах

відсоток виконання товарообігу у фактичних цінах щодо інших кварталів визначається аналогічно.

7) Визначимо відсоток виконання товарообігу кожного кварталу та в цілому по підприємству у напівставних цінах

відсоток виконання товарообігу у напівставних цінах щодо інших кварталів визначається аналогічно.

За результатами проведених розрахунків можна зробити висновок, що товарообіг у фактичних цінах в цілому по підприємству перевиконано на 4,6%, що в сумі складає 139,2 тис. грн. (3172,5 – 3033,3). Такий результат отримано за рахунок значного перевиконання товарообігу ІІ кварталу на 15,4% та перевиконання обсягу товарообігу І і ІV кварталів на 6,1% і 3,0% відповідно. Але в ІІІ кварталі товарообіг було недовиконано на 1,3% (98,7 – 100,0), одними із причин недовиконання можуть бути зниження купівельного попиту населення та неритмічна поставка товарів. За рахунок того, що товарообіг I, II і IV кварталів було збільшено, недовиконання товарообігу III кварталу на 1,3% значно не вплинуло на кінцеві результати діяльності підприємства.

Так як у звітному році було підвищення цін на товари, про що свідчить індекс цін, необхідно перерахувати фактичний товарообіг з урахуванням індексу кожного кварталу. Розрахунки показують, що відсотки виконання товарообігу у напівставних цінах значно нижче ніж відсотки виконання товарообігу у фактичних цінах. Це дає право стверджувати, що фактичний товарообіг підприємства підвищувався не тільки за рахунок збільшення фізичного обсягу реалізації товарів, а і за рахунок росту цін на ці товари у звітному періоді. Отже, тільки в І і ІІ кварталах торговельне підприємство збільшило обсяги реалізації товарів на 4,1% і 9,0% відповідно. Товарообіг у фактичних цінах ІV кварталу було збільшено на 3,0% тільки за рахунок росту цін на товари (найвищий індекс ціни 107,0), що призвело до недовиконання цього показника у напівставних цінах на 3,8% (96,2 – 100,0). Таким чином, значне недовиконання товарообігу у напівставних цінах ІІІ і ІV кварталів призвело до отримання цього показника у цілому по підприємству всього у розмірі 100,1 %, що на 4,5% менше загального показника у фактичних цінах (100,1 – 104,6).

Керівництву даного торговельного підприємства у своїй подальшій діяльності необхідно виявити внутрішні резерви щодо збільшення обсягів реалізації товарів, а саме:

- розробити рекламні заходи і, за рахунок ефективної торговельної реклами, додатково залучати більшу кількість покупців;

- більше уваги приділяти вивченню купівельного попиту на товари, що реалізуються, у результаті чого, забезпечити відповідність закуплених товарів купівельному попиту населення;

- удосконалювати форми і методи обслуговування покупців за рахунок впровадження новітніх технологій, надання додаткових послуг населенню та ін.;

- проводити ефективну маркетингову політику з таких питань як: вивчення кон'юнктури ринку, поведінка та мотивація покупців, організація руху товарів і взаємодії з постачальниками та ін.;

- збільшувати обсяги товарообігу у результаті проведення ефективної цінової та нецінової політики.

 

II етап - аналіз динаміки загального обсягу товарообігу протягом певного аналітичного періоду (поквартально, протягом року або за 2 -3 роки).

Для дослідження зміни динаміки обсягу товарообігу підприємства будується спів ставний, динамічний ряд товарообігу. Приведення фактичного товарообігу в спів ставний вид здійснюють за площею торговельної мережі підприємства, тривалістю його роботи, а також за цінами реалізації товарів. Середній індекс зміни цін розраховується підприємством з урахуванням структури товарообігу та інформації про зміну цін реалізації на окремі товари. Використання для коригування індексу інфляції за відповідний період є некоректним у зв’язку з відмінностями в структурі товарообігу окремого торговельного підприємства. На основі побудованого динамічного ряду напівставного товарообігу визначаються абсолютні зміни в обсязі реалізації товарів, а також темпи росту та приросту стосовно попереднього і базового періоду.

III етап - аналіз асортиментної структури товарообігу підприємства.

На цьому етапі аналітичної роботи вивчаються темпи росту та приросту, абсолютна зміна обсягу товарообігу за окремими товарними групами, визначається питома вага окремих товарних груп у загальному обсязі товарообігу. Використання в процесі проведення цієї роботи інформації, наведеної в кон'юнктурних оглядах (дослідженнях ринку відповідних товарів) дає можливість визначити об'єктивні (зміна обсягу та структури попиту, спеціалізації підприємства, обсягів і структури товарної пропозиції, податкового регулювання тощо) та суб'єктивні (недоліки в організації закупівлі та продажу товарів, прорахунки в плануванні, недбалість персоналу тощо) причини зміни асортиментної структури товарообігу підприємства та обсягу реалізації товарів.

IV етап - аналіз складу товарообігу підприємства залежно від статусу кінцевих споживачів, форм і строків розрахунків, характеру товарів, що реалізуються, організаційних форм і методів торгівлі тощо.

Дослідження складу товарообігу підприємства проводиться за звітний період та в динаміці. Передбачає визначення основних закономірностей розвитку окремих видів товарообігу - реалізацію товарів населенню та дрібнооптовим споживачам, з негайною оплатою та в кредит, з оплатою за готівку та по безготівковому розрахунку, нових та уживаних товарів, в стаціонарній торговельній мережі та в пунктах дрібно роздрібної торгівлі тощо.

Для проведення дослідження розраховують та співставляють між собою обсяги реалізації товарів за окремими видами товарообігу, темпами їх росту та приросту, досліджують зміну їх питомої ваги в загальному обсязі товарообігу.

V етап - аналіз обсягів реалізації товарів поквартально і помісячно, дослідження ритмічності роботи і сезонності реалізації товарів та визначення факторів, що їх обумовлюють.

Для проведення цього аналізу розраховують показники, що характеризують ритмічність реалізації товарів (середньоквадратичне відхилення, коефіцієнт варіації). Дослідження цих показників дає можливість встановити ступінь рівномірності продажу товарів по місяцях і кварталах, виявити особливості торгівлі та попиту на товари, що реалізує підприємство. Чим вище значення мають показники, тим неритмічнішим є процес реалізації товарів на даному підприємстві.

VI етап - вивчення факторів, які впливають на обсяг та структуру товарообігу у звітному періоді.

З цією метою дається кількісна оцінка впливу факторів внутрішнього порядку (пов'язаних з товарними ресурсами; з чисельністю працівників, організацією та продуктивністю праці; з використанням основних засобів) та досліджується характер впливу факторів зовнішнього середовища (попит споживачів на товари, пропозиція товарів на ринку, ціни на товари, діяльність конкурентів на споживчому ринку, рівень життя і реальні грошові доходи населення, що обслуговується, соціально-демографічні фактори та ін.).

Кількісна оцінка впливу окремих факторів проводиться методом ланцюгових підстановок та індексним методом на основі моделей зв'язку факторів і обсягу товарообігу підприємства.

VIІ етап – дослідження запасу фінансової стійкості підприємства.

У ході якого визначається можливе падіння обсягу товарообігу (в абсолютному та у відносному вимірі) до досягнення критичної межі «точки беззбитковості діяльності».

Чим більше значення мають поріг безпечності та запас фінансової стійкості підприємства, тим краще здійснюється процес управління обсягом, складом і структурою товарообігу з точки зору забезпечення умов для його самоокупності та самофінансування.

Аналітична робота завершується висновками про підсумки та перспективи росту загального обсягу товарообігу, зміну структури реалізації товарів. Висновки, узагальнення мають найважливіше значення для розробки прогнозу товарообігу. Варто підкреслити, що аналіз товарообігу використовується не тільки для розробки прогнозу, але і як діючий засіб господарського управління, за допомогою якого здійснюється контроль за ходом реалізації товарів та розробляються заходи, щодо забезпечення успішного росту товарообігу.

 

Питання для самоконтролю

 

1. Основна мета аналізу роздрібного товарообігу.

2. Значення аналізу роздрібного товарообігу підприємства.

3. Задачі аналізу роздрібного товарообігу та його інформаційне забезпечення.

4. Очікуваний товарообіг, його сутність та значення для прогнозування роздрібного товарообігу на майбутній період.

5. Методика визначення очікуваного товарообігу.

6. Значення індексу ціни та методика його визначення.

7. Послідовність та етапи аналізу товарообігу підприємства.

8. Показники оцінки роздрібного товарообігу та методика їх визначення.

9. Характеристика кожного етапу аналізу товарообігу.

10. Методичні підходи щодо здійснення аналізу товарообігу.

11.Сутність та значення товарообігу у напівставних цінах.

12.Мета надання кількісної оцінки впливу факторів внутрішнього порядку та дослідження характеру впливу факторів зовнішнього середовища.

13.Значення межі беззбитковості та запасу фінансової стійкості підприємства для забезпечення умов його самоокупності та самофінансування.

14.Основні способи економічного аналізу, які використовуються для кількісного виміру впливу окремих чинників на товарообіг підприємства.

 

 

ЛЕКЦІЯ № 5


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. SWOT-аналіз у туризмі
  4. SWOT-аналіз.
  5. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  6. V. Нюховий аналізатор
  7. АВС (XYZ)-аналіз
  8. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  9. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  10. Альтернативна вартість та її використання у проектному аналізі
  11. Аналіз активів банку
  12. Аналіз альтернативних рішень




Переглядів: 3531

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Товарообіг, його види, склад та значення | Тема: Оптовий товарообіг

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.