Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.

V. Осмислення, узагальнення і систематизація нових знань


Репродуктивна бесіда.
1.Які нові відомості про Т.Шевченка ви дізналися?
2.Куди віддав навчатися поета пан Енгельгардт у Петербурзі? (В науку до художника В.Ширяєва)
3.До чого призвело знайомство Т.Шевченка з І.Сошенком? (Стало поштовхом до викупу поета з кріпацтва).
4.Коли і завдяки кому викуплено Т.Шевченка з кріпацтва? (Портрет В.Жуковського, створений К.Брюлловим розіграли в лотерею і на виручені гроші викупили поета з кріпацтва 22.04.1838 р.).
5. Яким твором розпочинався перший «Кобзар» Т.Шевченка? («Думи мої, думи мої...»).
6.Як називається альбом малюнків, створений митцем? («Живописна Україна»).
7.Яка причина арешту поета? (Учасник Кирило-Мефодіївського братства).
8. Скільки часу перебуває Т.Шевченко у казематі? (З 21 квітня по 30 травня 1847 р.)
9. Скільки поетичних творів включає в себе цикл поезій «У казематі»? (13).
10.Куди відправили на заслання Т.Шевченка? (З Петербурга до Оренбурга, а звідти в Орськ).
11. Яка причина звільнення поета? (Смерть царя Миколи І).
12. Де похований Т.Шевченко? (На Чернечій горі в Каневі).

Перегляд фрагментів фільму «Тарас Шевченко» (сценарій і постановка І.Савченка)

Літературно-мистецькі паралелі

1.Опрацювання уривка зі статті І.Франка «Присвята».
2.Бесіда за репродукціями картин І.Їжакевича «Зустріч Тараса Шевченка з Іваном Сошенком у Літньому саду» та Г.Меліхова «Молодий Тарас Шевченко в майстерні Карла Брюллова»

Ідейно-художній аналіз поезії «Думи мої, думи мої...» (1839 р., С-Петербург).
1.Виразне читання твору.
2.Прослуховування аудіозапису.
Тема: зображення нестерпної туги за рідним краєм, бажання бути визнаним на Батьківщині через свої твори.
Ідея: уславлення нескореності, сили духу, який допомагає вижити у важких умовах на чужині.
Жанр: громадянська лірика.
Художні особливості поезії.
Образи-символи: чорний орел (над могилою сторожом літає), ворон (думка, як ворон, літає та кряче), соловейко (серденько соловейком щебече та плаче нишком).

Компаративний аналіз поезій «Думи мої, думи мої...» (1839 р., С-Петербург) та
«Думи мої, думи мої...» ( 1947 р., Орська фортеця).

Думи мої, думи мої,
Ви мої єдині,
Не кидайте хоч ви мене
При лихій годині.
Прилітайте, сизокрилі
Мої голуб’ята,
Із-за Дніпра широкого
У степ погуляти
З киргизами убогими.
Вони вже убогі,
Уже голі... Та на волі
Ще моляться Богу.
Прилітайте ж, мої любі,
Тихими речами
Привітаю вас, як діток,
І заплачу з вами.
Бесіда за репродукцією картини І.Божія «Думи мої, думи мої...»

Прослуховування аудіозапису пісні «Шлях до Тараса»
(слова Ю.Рибчинського, музика О.Осадчого, виконує В.Зінкевич).

Узагальнювальне слово учителя (оцінка діяльності на уроці, обгрунтування виставлених балів, педагогічні рекомендації щодо вдосконалення навчальної роботи, оголошення домашнього завдання).

Домашнє завдання:
1) опрацювати матеріал підручника (стор.107-109);
2) вивчити уривок напам’ять з поезії «Думи мої, думи мої...»;
3) підготувати інформативне повідомлення «Мотиви невольницької лірики Т.Г.Шевченка».

Використана література.
Слоньовська О.В. Українська література: підручн. для 8 кл. загальноосвітн. навч. закл./ О.В. Слоньовська. – К.: Освіта, 2008. – С.107-109.
Чупринін О.О. Українська література. 8 клас. І семестр. – Харків: Вид. група «Основа», 2009. – С.55-60.
Шевченко Т.Г. Кобзар. –К.: Вид. центр «Просвіта», 2003. – С. 37-39, 167.
http://www.youtube.com/watch?v=6x_oORnn13M

 

Надіслано вчителем української мови та літератури Семчук Д.Б. ліцею №3 м.Чернівці

Українська література за 8 клас безкоштовно скачати, плани конспектів уроків, готуємось до школи онлайн

Предмети > Предмети > Українська література > Українська література 8 клас > Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання, арешт, перебування в казематі, заслання > Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання, арешт, перебування в казематі, заслання. Конспект уроку і опорний каркас

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. Підсумок уроку
  3. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  4. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  5. V. Завдання.
  6. VII. Підсумки уроку
  7. VIІ. Підсумок уроку
  8. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  9. Аналіз та оцінка проведеного уроку
  10. Виконайте завдання.
  11. Виконайте завдання.




Переглядів: 1715

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
І. Організаційно-вступна частина. | Вступне слово вчителя.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.