Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ви маєте готуватись до виступу згідно плану

РЕЗЮМЕ

Неможливо поліпшити пам'ять всебічно

Що робити у випадку повного провалу

Як запам’ятати тези (їх послідовність) виступу

 

Основне: потрібно розуміти, що для того, щоб щось відновити в пам’яті, маємо підштовхнути пошуковий механізм відповідним асоціативним образом.

Технічні засоби (ММК), нотатки, картинки тощо. Існує простий спосіб пов’язання основних тез виступу. Для цього виділяються ключові слова та вибудовується з них на перший погляд алогічне речення. «Корова курила сигару і боднула Наполеона, а дім згорів з усіма святинями» (ключові слова виступу: корова, сигара, Наполеон, дім, святині).

 

 

На жаль, бувають випадки, коли у самий відповідальний момент відбувається блокування пам’яті. Що робити? Головне не робити великих пауз. Понад 15 секунд це вже багато і наближає вас до краху. Аби уникнути цього рекомендується наступне:

- спробуйте звернутись до аудиторії з запитанням (наприклад: «Чи добре мене чути в кінці залу?» або «Я хочу поцікавитись, чи всі розуміють вислів «соціологічні коливання?» тощо); саме так зробив один відомий сенатор США, коли втратив вагомий приклад. 20 секунд спілкування з групою йому стало досить для того, аби знайти втрачений цінний факт в пам’яті;

- якщо пам'ять продовжує підводити і не видає потрібний елемент продовження виступу, спробуйте продовжувати промову, спираючись на логічний ланцюг: наступні речення як продовження висвітлення ключових слів попередніх (наприклад: теза про ініціативу закінчується словом «враження», саме з цього слова можна продовжити виступ, далі речення закінчується словом «передбачення». Продовжуючи словами Соломана про те, що народ, який не вміє передбачати приречений на вимирання, ви вміло виграєте ще декілька цінних секунд для пошуку тієї тези, яка була вами завчасно підготовлена.

 

 

Навіть тоді, коли ви змогли вивчити великий маток з Шекспіра, це лише привід для того, аби продовжувати вивчення інших значних відривків класики. Таке вміння досить часто експлуатують актори, яким доводиться вчити великі текстові масиви для освоєння тієї чи іншої ролі.

Але це не головний спосіб застосування пам’яті. Маємо пам’ятати, що людська пам'ять – це великий асоціативний механізм. Завжди намагайтесь приєднувати нові факти для запам’ятовування з тими, які вже давно укорінені в вашій пам’яті. Це стосується дат, цифрових фактів, статистики, назв тощо.

 

 

1. Ми використовуємо лише 10% можливостей нашої пам’яті.

2. Існує три доступних способи запам’ятовування: враження, повторення та асоціації.

Потрібно: 1) зосередитись; 2) уважно спостерігати; 3) отримати враження; 4) зорове уявлення;

3. Для того, щоб запам’ятати об’єкт потрібно зібрати якомога більше фактів про нього. Не лінуйтесь!

4. Запам’ятовувати прізвища досить складно, але існують деякі способи зробити цей процес цікавим та ефективним.

5. Для запам’ятовування дат, асоціюйте їх з добре відомими вам датами.

6. Щоб запам’ятати послідовність питань, що мають бути висвітленими, вибудуйте логічний асоціативний ланцюг, який би постійно нагадував вам про те, що за чим.

7. Для уникнення конфузу через прикрий провал в пам’яті, використовуйте прийом, який зводиться до продовження наступної тези з використанням останнього слова попередньої.

Навіть якщо ви досить досвідчений оратор, до промов (публічних виступів) потрібно готуватись. Що це означає?

Мораль: «Якщо знання не впорядковані, тоді чим більше знань – тим більше плутанини.» (Герберт Спенсер). Перш ніж розпочати будівництво будинку, розумна людина розробляє проект будівництва. Чи можна виступати без плану (порядку, що за чим) виступу? Ні, не можна.

Публічний виступ – це подорож до мети по заданому маршруту.

Маємо пам’ятати слова Наполеона: «Мистецтво ведення війни – це наука, в якій вдається лиш те, що було розрахованим та обдуманим.»

Які поради до планування виступів?

З досвіду доктора Рассела Х. Конвела (автор твору «Алмазні землі»):

1. Викладайте факти.

2. Аргументуйте на базі поданих вище фактів.

3. Призивайте до дії.

Або такі тези плану:

1. Розкажіть про певний недолік.

2. Покажіть як його виправити.

3. Зверніться за співпрацею до публіки.

Або ще такий спосіб:

1. Ось стан, який потрібно виправити.

2. Для цього потрібно зробити наступне…

3. Ось причини, чому ви маєте приєднатись до групи вирішення проблеми.

Ось ще одна лаконічна схема виступу:

1. Заволодіти увагою.

2. Визвати почуття довіри.

3. Викласти факти, пояснити плюси вашої пропозиції.

4. Викласти мотиви, які мотивують людей для дії.

 

План виступу має бути сформовано з нотаток, які розміщені на окремих папірцях, але це не означає, що потрібно їх використовувати під час виступу. З нотаток має бути зробленим пасьянс, який чітко буде вмонтовано в вашу пам'ять.


Читайте також:

  1. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  2. Алгоритм відшукання оптимального плану.
  3. Алгоритм знаходження оптимального плану
  4. Алгоритм знаходження початкового опорного плану
  5. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  6. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  7. Аналіз факторів і причин відхилень від плану введення виробничих потужностей і основних фондів
  8. Архітектурно- планувальні заходи по поліпшенню стану міського середовища .Аналіз циклу життя споруди
  9. Бар’єри стратегічного планування та заходи щодо їх подолання
  10. Бізнес-план як один із головних інструментів редакційного планування
  11. Бізнес-планування
  12. Бізнес-планування інвестиційного проекту. Розробка планів фінансового проекту




Переглядів: 1037

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Чому Лінкольн читав вголос | Чому фермери вважали Лінкольна ледарем?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.