МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поезія останніх літ.а) Поема "Неофіти" (1857 р.) - перший твір, написаний у Нижньому Новгороді, після заслання, присвячений акторові Михайлу Щепкіну, який приїхав зустрітися з Шевченком. Це алегорична поема, "нібито з римської історії", спрямована в Шевченкову сучасність. Слово "неофіт" означає новонавернений. Тут йдеться про римських першохристиян, про кривавого тирана Нерона (в якому легко вгадується Микола 1), про страшну розправу з тими, хто хоче принести народові Господнє слово і справжню віру. Новим є в поемі образ матері Алкіда, котра також багато страждає, як матері інших творів Шевченка, та після загибелі сина продовжує його справу. І помолилась в перший раз За нас розп'ятому. І спас Тебе розп'ятий син Марії. І ти слова його живії В живую душу прийняла. І на торжища і в чертоги Живого істинного Бога Ти слово правди понесла. б)Гнівна сатира на "фельдфебеля-царя" і його сатрапів уривку з поеми "Юродивий", яка повністю не дійшла до пащі) часів. Уславлення "споборникін святої волі" - нової сили, з'явилась у суспільстві. в) Роздуми про майбутнєє, його шляхи. - Конкретна кпртина трудового людського щастя в поезії "Co ("На панщині пшеницю жала..."). Натруджена молода мати, яка жа. на панському полі, на хвильку заснула над немовлям, kot] "сповитеє лежало у холодочку під снопом". Їй наснилась ідилічі сцена синового майбутнього: І сниться їй той син Іван І уродливий і багатий, Уже засватаний, жонатий -На вольній, бачиться, бо й сам Уже не панській, а на волі; І на своїм веселім полі Удвох собі пшеницю жнуть, А діточки обід несуть. В уявленні юної кріплчки шастя пов'язане перш за все з волею, з вільною працею на власному полі, з матеріальним достатком сім'ї.; - Мрія про оновлення землі й людей в "подражанії" пророку Ісайї (вірш "Ісаія. Глава 35"). Використовуючи мотиви й образи Святого письма, Шевченко малюс узагальнену картину людського благоденства. Земля розквітне і за плодоносить. Радуйся, ниво неполитая! Радуйся, земле, не повитая квітчастим злаком! Розпустись, Рожевим крином процвіти! Складні, вишукані епітети: "золототканий, хитрошитий", "вбогодухі", "довготерпеливі" - підкреслюють значущість теми; біблійні образи - земля процвіте, "мов Іордапові святиє луги зелені, береги"; вирази зі Святого письма - "воздає злодіям за злая", "честь Кармілова і слава Ліванова"; синонімічна тавтологія - "дебрь-пустиия" надають поезії звучання пророцтва. Воля Божа змінить життя поневолених, покривджених: І спочинуть невольничі Утомлені руки, І коліна одпочинуть кайданами куті! Се Бог судить, визволяє Довготерпеливих Читайте також:
|
||||||||
|