Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Театр як вид мистецтва.

Роль та місце різних видів мистецтва (візуальне, театр, музика, кіно) у житті людей.

Змістова лінія 5. Екранні види мистецтва

Змістова лінія 4. Театральне мистецтво

Основні особливості театрального мистецтва та їх взаємодія з іншими видами мистецтв. Сприймання театральної вистави.   Засвоєння основної термінології, знайомство зі специфікою образної мови театрального мистецтва.   Формування елементарних навичок акторської майстерності у практичній творчій діяльності.   Висловлювання оціночних суджень щодо театральної вистави. Формування і розвиток цілісного театрального мислення. Знати елементи образної мови театру (жест, міміка, рухи, мовлення), виражальних засобів у створенні художнього образу; мати уявлення про різні види театрального спектаклю (ляльковий театр, вертеп, театр казок, фольклорно-етнографічний, театр опери та балету, театр драми і комедії).   Єдність драматичної дії, художнього слова, пантоміми, хореографії, живопису, музики.   Відтворювати образ театрального персонажу елементами пантоміми, мімічної виразності, жестами; художньо оформлювати спектакль (добирати костюми, декорації, музичний супровід); включатися у колективну творчу діяльність.   Вміти емоційно сприймати образний зміст спектаклю, висловлювати свої враження в процесі сприймання театрального мистецтва.

 

Особливості та специфічні риси кіномистецтва і мистецтва телебачення. Основні види та жанри екранних видів мистецтва.

Театр - це вид мистецтва, в якому образне відтворення дійсності відбувається у формі драматичної дії, сценічної гри, що здійснюється акторами перед глядачами. Театр займає особливе місце серед інших форм мистецтва, бо належить до так званих синтетичних видів мистецтва, тобто об'єднує у собі різні види мистецтва. Основа театру - драматургія. Жанри драматургії: трагедія, комедія, драма. Елементи процесу створення вистави: режисерський задум, сценографія, музика, костюми, грим, освітлення, реквізит, бутафорія, декорації.
Існують різні форми театрального мистецтва: театр драматичний, музичний, ляльковий. Надзвичайно важливим є вплив на формування театру як виду мистецтва національних традицій і психологічних особливостей буття народу. Загальновідомо, що театр Китаю, Індії, Японії з особливим ритуалом використання масок, гримом, системою символів дуже відрізняється від європейського театру. (Вікіпедія)

«Театр» у перекладі з давньогрецької — видо­вище. Актори показують якусь історію (п'єсу), а глядачі спостерігають за їхньою грою. П'єса актор глядач, об'єднані грою: ось формула театру.

Гра, як відомо, є природним станом людини. Граючися, діти вчаться жити. Дорослі вигадують собі інші ігри — різ­ні свята, ритуали, жарти. Гра, таким чином, постає як спо­сіб існування, шлях до пізнання і окраса життя людини. Гра — основний елемент мистецтва театру, який через неї стає певною формою суспільної свідомості.

У театрі відбувається відтворення життя у формах са­мого життя. Вираз цей умовний, оскільки сценічна гра є лише імітацією форм життя, а не їх прямим відтворенням до дрібниць, інакше довелося б насправді вбивати, спати, вішатися на підмостках. Водночас цей вираз, попри всю умовність, є досить точним, оскільки гра на сцені наслідує життя в його основних формах. Насамперед це стосується відтворення людини. Адже характер особистості розкрива­ється в театрі саме так, як і в реальній дійсності — через систему вчинків, емоційні стани, процес мислення тощо.

Як і кожне мистецтво, театр спирається на художній образ, образне перетворення світу своїми специфічними за­собами. Зазначимо, що специфічність театральної мови по­лягає передусім у тому, що вона синтетична, тобто театр це синтез різних мистецтв. Як першооснову він включає в себе літературу у вигляді п'єси — художнього тексту, при­значеного не стільки для читання, скільки для виконання (розігрування) на сцені. Драматургія — особливий рід літе­ратури. Вона обов'язково має розвинутий конфлікт, драма­тичну дію (ряд вчинків героїв і важливих подій їхнього життя) і діалогічну форму тексту. Йдеться про те, що спіл­кування персонажів, як і в житті, відбувається в основному через розмови між ними та намагання вплинути одне на одного. Крім того, театр як мистецтво видовищне, зорове, спи­рається також на мистецтво образотворче. Організація про­стору сцени підвладна загальним законам живописної ком­позиції. Тривимірність простору примушує враховувати і особливості скульптури. У ляльковому театрі, де головною дійовою особою є не жива людина, а її муляж, скульптура набуває домінуючого значення. Колористична гама декора­цій та костюмів теж відіграє чималу роль у глядацькому сприйнятті. Освітлення сцени допомагає створити емоційні ефекти. Віднедавна декорація на сцені перестала бути ли­ше тлом для дії акторів, стала самостійним образним вираз­ником конфлікту, основної думки п'єси, збагачуючи таким чином образ вистави в цілому. Це і називається сценогра­фією.

Чимало значить для театру музика. У таких його різно­видах, як опера, балет, оперета, мюзікл, вона стає основним засобом сценічної мови. Тут і конфлікт, і характери, і ат­мосфера людських стосунків виражаються передусім музи­кою, мовою співу чи танцю, а то й одночасно і вокалом, і пластикою, і звучанням інструментів. Суттєво те, що і дра­матичний театр підвладний музиці. Існує чимало вистав, які мають музичне оформлення: звуковий фон, супровід пауз, вступ до дії, пісні чи танцювальну музику, музичні антрак­ти. Водночас навіть ті вистави, в яких немає жодної музич­ної фрази, будуються за законами темпу, ритму, контра­пункту, інтонації та іншими суто музичними особливостями. Набула поширення і специфічна форма музично-драматич ного театру, притаманна, зокрема, українській театральній культурі.

У синтез мистецтв, об'єднаних театром, входять також дизайн, моделювання одягу, перукарська майстерність, макіяж, спорт (акробатика, фехтування, гімнастика тощо), народно-декоративні промисли і т. ін.

 


Читайте також:

  1. АНГЛІЙСЬКИЙ ТЕАТР ЕПОХИ РЕНЕСАНСУ
  2. Архітектура Грецького театру
  3. Види театру. Види театрального спектаклю.
  4. Генеза і соціальна сутність мистецтва.
  5. Допрофесійний український театр
  6. Зазначений порядок досить детально визначає здійснення дер­жавної реєстрації прав на твори науки, літератури і мистецтва.
  7. Запорізький обласний театр юного глядача
  8. Золота» та «срібна» доба українського театру.
  9. Золота» та «срібна» доба українського театру.
  10. Іслам як підґрунтя морально-естетичної специфіки арабо-мусульманського мистецтва.
  11. Історичні закономірності розвитку мистецтва.
  12. КІНОТЕАТРИ




Переглядів: 14070

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Освіта і цивілізаційні виклики сучасності: Болонський процесс. | Специфіка театрального мистецтва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.