Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Виробничі ресурси та їх обмеженість

МЕТОДИЧНИЙ БЛОК

Для закріплення матеріалу, який стосується виробничих ресурсів та їхньої характеристики, доцільно організувати відповідну роботу учнів в мікро-групах в наступній послідовності:

1. Розділіть клас на групи по 4-6 осіб в кожній.

2. Роздайте кожній групі по одному аркушу паперу із назвою товару чи послуги. Товари і послуги, зазначені на аркушах, повинні бути різноманітними: сільськогосподарські, промислові, побутова техніка, унікальні товари, банківські послуги, побутові послуги, страхові послуги тощо. Наприклад: зошит, картопля, телевізор, зробити зачіску, ананас, проїзд у метро.

3. Дайте завдання кожній групі написати перелік ресурсів, необхідних для виробництва певного товару чи послуги (саме того товару чи саме тієї послуги, яка зазначена на отриманому групою аркуші паперу). Дайте учням 5-10 хвилин на виконання цього завдання. Після завершення виконання запропонуйте групам вивісити свої аркуші з переліком ресурсів на дошці. Попросіть по одному представнику від кожної групи, щоб вони прозвітували класу про результати роботи. Обговоріть кожен звіт.

4. Під час обговорення необхідно звернути увагу на наступні моменти:

- для кожного виробництва необхідні всі чотири види ресурсів; всі ресурси поділяються на чотири групи (природні, капітальні, трудові ресурси і підприємницькі здібності);

- гроші, що так необхідні для початку виробництва, у самому процесі виробництва безпосередньої участі не беруть. Вони модифікуються в 4 види ресурсів; потрібні для того, щоб залучити у виробництво всі ресурси; але самі по собі гроші нічого не виробляють, а тому гроші не відносять до виробничих ресурсів;

- для будь-якого виробництва (сільськогосподарського, промислового, надання послуг) необхідні такі природні ресурси, як земля, вода, повітря, сонячне світло тощо;

- для виробництва деяких товарів (наприклад, вирощування бананів) ресурсом, що визначає можливості виробництва, є кліматичні умови.

5. Запропонуйте кожній групі виділити, в наведеному нею переліку, абсолютно і відносно обмежені ресурси.

6. Попросіть учнів показати різницю між природними ресурсами і проміжними товарами.

При характеристиці такого ресурсу як підприємницькі здібності варто заслухати заздалегідь підготовлені учнями 3-4 невеликі повідомлення на тему “Видатні підприємці минулого та сучасності”.

Проаналізуйте в класі, як забезпеченість країни ресурсами впливає на рівень життя її населення. Зверніть увагу учнів на той факт, що, скажімо, Україна має багаті природні ресурси, але рівень життя наших співвітчизників набагато нижчий, ніж у населення Японії – країни, яка майже не має власних природних ресурсів.

Розгляд проблеми обмеженості ресурсів доцільно провести в класі за допомогою економічної гри “Геологічна дилема”.

Економічна гра: «Геологічна дилема»

© Національна Рада з економічної освіти (НРЕО), Нью-Йорк, США. Використано за дозволом НРЕО. Тільки для використання у класі. Передрук або копіювання без письмового дозволу НРЕО заборонено.


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  3. Аналіз комплексних статей витрат: витрат на утримання та експлуатацію устаткуван­ня, цехові, загальногосподарські, поза виробничі витрати.
  4. Антропогенний вплив – це будь-який вплив, що здійснює людина на навколишнє середовище та його ресурси.
  5. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  6. Біологічні ресурси
  7. Біологічні ресурси
  8. Виробничі аварії на підприємствах харчової промисловості
  9. Виробничі бюджети
  10. Виробничі відносини, їх суть, система і структура
  11. ВИРОБНИЧІ ЗАПАСИ
  12. Виробничі засоби: основні та оборотні, їх характеристика і відмінні ознаки.




Переглядів: 851

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Методика проведення гри

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.