МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Механізм та процес реалізації стратегій підприємства
Для ефективної реалізації стратегій у підприємстві повинен бути створений і функціонувати відповідний механізм їх реалізації. Під механізмом реалізації стратегій підприємства слід розуміти систему методів, важелів, інструментів, форм організації дій з реалізації стратегій, за допомогою яких здійснюється безпосередня реалізація стратегій і досягається вплив на стратегічний потенціал підприємства, а також на сукупність і рівень проведення стратегічних змін. Іншими словами, механізм реалізації стратегій – це взаємозалежна система основних елементів, що регулюють процес розробки і реалізації управлінських рішень, передбачених змістом стратегічного набору підприємства, а також процес реалізації стратегічних змін. Ефективний механізм реалізації стратегій повинен формуватися на основі концепції 5С і складатися з п’яти елементів: стратегічний набір, стратегічний клімат, стратегічний потенціал, стратегічні зміни, стратег-лідер. Між цими елементами існують як прямі, так і зворотні зв’язки (рис. 6.2).
Рис. 6.2 – Зв’язки між елементами „5С” реалізації стратегій Стратегічний набір визначає зміст стратегічних і тактичних планів підприємства, у яких знаходить своє відображення запланована частина стратегій, а також зміст змін, які слід внести у стратегічний потенціал підприємства для ефективної реалізації стратегій. Однак в ході реалізації стратегій здійснюється також і ряд стратегічних змін у відповідь на несподівані зміни умов діяльності підприємства, зокрема, змін, що відбуваються у стратегічному кліматі. Сукупний вплив стратегічного клімату і стратегічного потенціалу підприємства визначає його стратегічну позицію, від якої залежать умови реалізації стратегій. Підприємство повинно пристосовуватися до змін стратегічного клімату, а в процесі реалізації стратегій воно вносить відповідні зміни до стратегічного потенціалу. Реалізацією стратегій займається стратег, який в ідеалі виступає лідером її реалізації. Керівник-стратег здійснює розробку стратегічного набору, відстежує зміни у стратегічному кліматі і вносить зміни до стратегічного потенціалу. Особистість стратега визначає, які саме тактичні прийоми і засоби будуть використовуватися при проведенні стратегічних змін. У процесі реалізації стратегій можна виділити чотири етапи: 1 етап. Підготовка до реалізації стратегій. На цьому етапі здійснюються підготовчі дії: призначається керівник стратегії, здійснюються зміни 1 рівня у стратегічному потенціалі щодо приведення організаційної структури та організаційної культури у відповідність з обраними стратегіями, проводиться робота щодо профілактики опору стратегічним змінам. 2 етап. Планування реалізації стратегій. На цьому етапі розробляються стратегічні і тактичні плани, проекти, програми здійснення стратегічних змін, розподіляються ресурси та відповідальність у розрізі конкретних стратегічних та тактичних заходів, визначаються терміни їх здійснення і показники, за якими буде оцінюватися ступінь виконання тих або інших заходів. 3 етап. Виконання стратегічних планів і проведення стратегічних змін. На цьому етапі виконуються заходи, визначені у стратегічних і тактичних планах підприємства, проводяться відповідні зміни, а також здійснюються адекватні зміни при змінах в умовах діяльності підприємства. 4 етап. Контроль реалізації стратегій. На цьому етапі визначається ефективність реалізації стратегій, формується система заходів щодо її підвищення. Процес реалізації стратегій є циклічним і безперервним.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|