Студопедия
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Авто | Автоматизація | Архітектура | Астрономія | Аудит | Біологія | Будівництво | Бухгалтерія | Винахідництво | Виробництво | Військова справа | Генетика | Географія | Геологія | Господарство | Держава | Дім | Екологія | Економетрика | Економіка | Електроніка | Журналістика та ЗМІ | Зв'язок | Іноземні мови | Інформатика | Історія | Комп'ютери | Креслення | Кулінарія | Культура | Лексикологія | Література | Логіка | Маркетинг | Математика | Машинобудування | Медицина | Менеджмент | Метали і Зварювання | Механіка | Мистецтво | Музика | Населення | Освіта | Охорона безпеки життя | Охорона Праці | Педагогіка | Політика | Право | Програмування | Промисловість | Психологія | Радіо | Регилия | Соціологія | Спорт | Стандартизація | Технології | Торгівля | Туризм | Фізика | Фізіологія | Філософія | Фінанси | Хімія | Юриспунденкция

Урок № 6


Дата додавання: 2014-02-24; переглядів: 141| Порушення авторських прав


Тема. Виражальні можливості силуетної форми. Виготовлення силуетних форм за допомогою шаблонів. Правила роботи з ножицями та кольоровим папером. Значення раціонального використання паперу для екології Землі. Овочі та фрукти.

Мета: надавати учням початкові знання про натюрморт; навчати виготовляти силуетні форми за допомогою шаблонів; розкривати поняття «аплікація»; ознайомлювати учнів із техніками паперових аплікацій; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси силуетних форм; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу.

Обладнання: репродукції картин відомих художників, зразки робіт.

Хід уроку

I. Організаційний момент:

II. Актуалізація опорних знань і вмінь:

– Який вид образотворчого мистецтва працює з лініями та силу-етами?

– Які засоби виразності дарує нам графіка?

– Якими матеріалами та інструментами ми користуємося, ство-рюючи лінійне зображення?

– Де у природі ми бачимо лінії та плями?

III. Вивчення нового матеріалу:

1. Слово вчителя:

– Картина, малюнок — це розмова художника з глядачем. Це розповідь художника про те, що йому найбільше запам’яталося, що його схвилювало. А ми відгукуємося на його розповідь своїми почуттями, враженнями, думками. (Учитель пропонує учням розглянути композицію з купою фруктів і з’ясувати, що на ній зображено.)

– Картину, на якій зображують овочі, фрукти, квіти та будь-які інші предмети, художники називають натюрмортом.

– Це слово означає «мертва натура». Малювати натюрморти люблять як художники-початківці, так і відомі майстри.

– Натюрморт може бути навчальною вправою, адже предмети не рухаються, тому можна тривалий час розглядати їх.

– Натюрморт може стати самостійною картиною або складовою сюжету.

– В останньому випадку натюрморт допомагає більше розповісти про тих людей, яких ми бачимо на картині.

2. Організація сприйняття творів мистецтва:

(Учитель демонструє репродукції картин, що зображують натюрморти з фруктів.)



– Цей натюрморт Сезанна вражає симфонічної глибиною і високою майстерністю художника в зображенні звичайних предметні килима, їдальні, скатертини, посуду, фруктів. Один з молодих художників відвідав метра 1898 року, коли той працював над цією картиною, і пізніше згадував про те, як старанно розкладав Сезанн відібрані для композиції предмети: «Спочатку частина столу була прикрита майстерно складеною скатертиною. Потім Сезанн почав розкладати фрукти, добираючи їх у такий спосіб, щоб вони контрастували між собою, і стежачи за проявом додаткових кольорів: зеленого на червоному і жовтого — на синьому. Він багато разів пересував і повертав фрукти, підкладаючи для цього під них монетки в один і два су. Все це Сезанн проробляв неквапливо і акуратно, вочевидь, що це заняття дає йому справжню насолоду».

– Покритий щільним візерунком килим утворює вишуканий задній план, характерний для пізніх натюрмортів Сезанна.

– Глечик з квітковим візерунком по білому фоні водночас перегукується за кольором і зі скатертиною, і з фруктами.

– Біла скатертина є не лише фоном для розкладених на ній предметів, але цікава сама по собі — вона виглядає живою, наче ворушиться, переливається каскадом складок і тіней.

– Фрукти, написані Сезанном, насичені відтінками червоного й жовтогарячого.

IV. Закріплення вивченого матеріалу:

1. Творче завдання:

– Зобразімо і ми овочі та фрукти за допомогою кольорового паперу.

– Ми вже ознайомилися з лінією, контуром і силуетом.

– Згадаймо, які вони і чим між собою різняться?

– Лінія і контур допомогли нам намалювати святковий феєрверк

– Сьогодні ми покличемо на допомогу силует.

– Які матеріали й інструменти знадобляться нам для роботи з кольоровим папером? (Простий олівець, гумка, кольоровий та білий папір, клей ПВА, ємності для клею і води, пензлик для клею, серветки, клейонка, ножиці.)

– Ви, звісно, маєте рацію, проте сьогодні в нас є ще трафарети. Вони вирізані з цупкого картону. За їх допомогою сьогодні ми робитимемо аплікацію з кольорового паперу.

– Розгляньте уважно зразок. З яких елементів складається зображення?

– Ми підготували для аплікації білий аркуш. Як ви гадаєте, навіщо? Ще зробить нашу аплікацію гарнішою.)

2. Пояснення вчителя:

– Під час роботи з аплікацією нам необхідно пам’ятати найголовніше правило: спочатку потрібно приклеїти ті частини зображення, що знаходяться найдалі від нас, а потім накладати елемент за елементом, поступово просуваючись уперед.

– Оберімо колір паперу, з яким ми працюватимемо.

– Із різних відтінків жовтого та зеленого паперу ми зробимо грушу. З оранжевого, світло- і темно-червоного — яблуко. Для стола, на якому лежать наші фрукти, ми оберемо блакитний папір, а для сливи — відтінки фіолетового та бузкового.

3. Порядок виконання роботи:

– Учитель. Спочатку оберіть найтемніший відтінок потрібного кольору. Для груші це — жовто-зелений. Накладіть на нього найбільший з трафаретів груші, міцно притисність та обведіть простим олівцем. Трафарет слід розташувати не посередині, а біля краю аркуша. Коли ми віріжемо зображення, основна частина кольорового паперу залишиться неушкодженою, і ми зможемо використати його іншим разом.

– Виріжте грушу за олівцевим контуром. Намагайтеся робити це дуже старанно.

– Покладіть жовто-зелений папір у теку, адже він нам більше не знадобіться.

– Намалюйте майбутню картинку олівцем. Для лісу і трави відірвіть невеличкі клаптики паперу потрібних кольорів і накладіть їх на свою картинку. Якщо результат вам подобається, можна приклеювати.

– Тепер відірвемо смужечки білого паперу для стовбура і гілочок. Смужечки повинні бути ширшими з одного кінця і вужчими — з іншого. Накладіть їх на картинку і приклейте спочатку стовбур, потім — гілочки. Відірвіть зовсім маленькі шматочки чорного паперу і приклейте їх подекуди до стовбура берізки.

– Дерево уже маємо. Нам слід «одягнути» його в листя. Нарвемо багато дрібних клаптиків оранжевого, світло- і темно-жовтого паперу. Приклеїмо їх до гілочок, накладаючи один на одний, як на справжньому дереві.

– Декілька листиків приклеїмо внизу під деревом, начебто вони вже облетіли.

– Дуже дрібні деталі важко відривати, тому їх можна намалювати фломастером.

V. Підбиття підсумків

1. Перегляд і оцінювання малюнків.

2. Демонстрування дитячих робіт.

3. Бесіда:

– Що нового ви дізналися на уроці?

– Чому навчилися?

– Кому подаруєте свій малюнок.


 




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок № 5 | Урок № 7

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.