Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Урок № 15

Тема: Витинанка як вид художньої роботи з папером. Вирізування симетричних форм із застосуванням однієї або декількох вісей симетрії. «Чарівна ялинка».

Мета: ознайомлювати учнів із поняттями «симетричний малюнок», «витинанка», процесом узагальнення форми; формувати трудові прийоми роботи з ножицями; навчати дітей працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; виховувати спостережливість, акуратність, увагу; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи.

Обладнання: білий папір; простий олівець; ножиці; шматочок дитячого мила.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів:

(Учитель ділить дошку на чотири частини.)

– Уявіть, що на землі немає нічого, крім білого кольору. Згадаймо все те, що буває білим навесні, улітку, восени, узимку. (Усе назване учнями вчитель записує на дошці. Учні класу об’єднуються у чотири групи. Діти описують білий портрет різних пір року.)

– Які думки у вас виникають, коли бачите різні білі квіти: конвалії, ромашки, лілії, проліски?

– Що означає білий колір у житті людей?

– Чому стелі часто фарбують у білий колір?

– Люди яких професій носять одяг білого кольору? Чому?

III. Мотивація навчальної діяльності:

1. Розповідь учителя:

– Заплющимо очі та пофантазуємо. Осінь була довгою-довгою-довгою. Листя давно облетіло, земля вже стомилася від нескінченних холодних дощів, а вітер усе співав за вікном свою тужливу осінню пісню. Дуже сумно було всім у лісі. Темно, голо і мокро.

– Але одного разу вранці на землю впала перша сніжинка, потім ще одна, ще й ще. І пішов перший сніг.

– Це відправила на землю матінка Зима своїх дочок — сніжинок. Наймолодшій вона дала чарівний пензлик із білою зимовою фарбою.

– Подивись, донечко, що із землею дощі та вітри зробили. Немає кому, крім тебе, землю втішити. Умочи чарівний пензлик у зимову фарбу і подаруй усім, кого зустрінеш, чудове зимове вбрання.

– Біла, тендітна, промениста Сніжинка спурхнула з краєчка хмари і полетіла на землю. Яким усе довкола було нудним, сіро- коричнево-чорно-мокрим!

– Скільки ж тут роботи! Мені самій не впоратися,— злякалася Сніжинка.

– Чого ти сумуєш, дурненька?! — розсміявся легкий Морозець. Він сидів на гілці старого дуба і потріскував його гілочками. — Подивись, скільки в тебе сестер-помічниць!

– Озирнулася навколо Сніжинка і побачила, що одна за одною злітають на землю сніжинки, і в кожної у руці чарівний пензлик. Вони посріблили віти дерев тонким інеєм, одягли на кущі пухнасті теплі шапки, вбрали зайців у франтівські білі шубки, укрили всю землю товстою сніговою ковдрою. Яким білим, чистим, легким стало все навколо! Просто диво!

– Зраділа маленька Сніжинка і закружляла в хороводі з легким вітерцем. Повз них пролітали інші сніжинки.

– До міста! (До села!)

– До людей!

– На свято! 

– Співали сніжинки на всі голоси і кликали маленьку Сніжинку із собою. У місті на них чекало дуже багато роботи. Адже потрібно було завалити снігом усі дахи, покрити інеєм усі дерева і розписати памороззю кожне вікно...

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Творче завдання:

– Звісно, самі сніжинки з такою роботою не впораються. Давайте їм допоможемо — виріжемо з білого паперу безліч легких сніжинок і прикрасимо ними вікна нашого класу. Для цього нам знадобиться білий папір, простий олівець, ножиці.

– Візьмемо аркуш білого паперу і виріжемо з нього круг. Зігнемо його по діагоналі, а потім ще декілька разів, як зазначено на схемі.

(Учитель демонструє порядок виконання роботи. Декілька шарів паперу учням буде складно прорізати акуратно.)

– На отриманому трикутнику малюємо рисунок для вирізування. Він не повинен бути занадто складним і не має перетинати лінії згинів.

2. Правила роботи і техніка безпеки

– Робоче місце має бути упорядкованим (олівці, ножиці, папір точно на своєму місці).

– Візерунок спочатку виконуємо олівцем, а потім вирізаємо ножицями.

– Під час роботи не розмахуємо олівцями й ножицями.

– Передаємо ножиці одне одному лише кільцями вперед.

– Після завершення роботи все сміття акуратно прибираємо.

V. Закріплення вивченого матеріалу:

1. Індивідуальна робота за творчим завданням:

Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає індивідуальну допомогу.

Усі дитячі витинанки-сніжинки приклеюють на вікна класу за допомогою мокрого мила.

VI. Підбиття підсумків

– Ми добре попрацювали — зробили чимало білих сніжинок.

– А які ще кольори дарує нам зима?

– Хто змінює своє вбрання взимку, а хто — зберігає?

– Якби у вас був чарівні пензлик і зимова фарба, що б ви розфар-бували у першу чергу?

– Що відчули люди, коли в місті (селі) настала зима?


 




Переглядів: 812

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок № 14 | Урок № 16

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.