Студопедия
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




| Авто | Автоматизація | Архітектура | Астрономія | Аудит | Біологія | Будівництво | Бухгалтерія | Винахідництво | Виробництво | Військова справа | Генетика | Географія | Геологія | Господарство | Держава | Дім | Екологія | Економетрика | Економіка | Електроніка | Журналістика та ЗМІ | Зв'язок | Іноземні мови | Інформатика | Історія | Комп'ютери | Креслення | Кулінарія | Культура | Лексикологія | Література | Логіка | Маркетинг | Математика | Машинобудування | Медицина | Менеджмент | Метали і Зварювання | Механіка | Мистецтво | Музика | Населення | Освіта | Охорона безпеки життя | Охорона Праці | Педагогіка | Політика | Право | Програмування | Промисловість | Психологія | Радіо | Регилия | Соціологія | Спорт | Стандартизація | Технології | Торгівля | Туризм | Фізика | Фізіологія | Філософія | Фінанси | Хімія | Юриспунденкция |

Урок № 31


Дата додавання: 2014-02-24; переглядів: 119| Порушення авторських прав


Тема: Розширення уявлень про декоративне прикрашання форм геометричними елементами. Поєднання силуетної форми та декору. «Прикрашаємо торт».

Мета: ознайомлювати учнів з основними поняттями «декоративний малюнок», «елемент», «орнамент»; навчати розташовувати якнайкраще елементи для створення лінійного візерунка; засвоювати основи створення декоративної композиції; закріплювати навички роботи в техніці аплікації; почати ознайомлювати з силуетними формами, декором, рослинними і геометричними орнаментами, процесом узагальнення форми; навчати міркувати; навчати дітей працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів спостережливість, акурат¬ність, увагу.

Обладнання: фотографії творів різних видів декоративно-прикладного мистецтва; ТЗН; матеріали для демонстрації послідовності та техніки виконання роботи; матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; лінійка.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

– Назвіть матеріали й інструменти, що знадобляться для створення лінійного малюнка.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Слово вчителя

– Люди завжди намагалися прикрасити все навкруги. Вони оздоблюють візерунками предмети побуту, житло, середовище, у якому мешкають.

– Оздоблюванням предметів займається окремий вид мистецтва — так зване декоративне мистецтво.

– Отже, декоративне мистецтво — це вид образотворчого мистецтва, твори якого є узорами або предметами художнього оформлення, основне призначення цих узорів і предметів — прикрашання.

– Слово «декоративний» походить від латинського слова сіекого — прикрашаю.

– Декоративне мистецтво виникло в період первіснообщинного ладу, в кам’яну добу, коли люди лише починали створювати форми предметів побуту і узори. Першим прикрасам вони надавали магічного значення.

– Декоративне мистецтво розвинулося там, де були для нього відповідні умови, а саме де був потрібний матеріал: глина, дерево, камінь. Для розвитку декоративного мистецтва необхідний також певний рівень розвитку суспільства: адже щоб виплести з лози виріб, потрібно її заготовити, тобто потрібні відповідні матеріали й інструменти.



– Відповідно до матеріалів та їх обробки розвинулися різні види ДПМ: вишивка, кераміка, різьба по дереву, карбування, лозоплетіння та ін.

– Озирніться навколо. Наш одяг, предмети навколо нас дуже красиві. Вони різняться не лише формою, розміром і кольором. Вони оздоблені різними малюнками. Якщо малюнки або їх частини-елементи повторюються, художники називають їх орнаментами. (Учитель пропонує знайти малюнки на одязі й предметах у класі та виокремити з них орнаменти.)

– Розгляньте уважно малюнки.

– Де ви бачите орнаменти? (Учні розглядають фотографії: оздоблені меблі, одяг, предмети побуту, посуд.)

– Погляньте на орнамент і назвіть, з яких частин він складається. (Квадрат, коло, ромб.)

– Усі елементи повторюються у певному порядку, чергуючись між собою.

– Погляньте на малюнок і знайдіть поміж смужок ті, що складають орнамент, і ті, у яких є помилка. (Учні повинні знайти малюнки, у яких порядок чергування елементів порушений.)

– Орнамент може складатися з елементів рослин (квіти, ягоди, листя, стебла), і тоді його називають рослинним, а може складатися з ліній, квадратів, кружечків, трикутників. Такий орнамент називають геометричним. (Учитель малює на дошці початок орнаменту з трьох елементів і пропонує учням продовжити його. Учні знаходять і виправляють допущені помилки. Вправу слід повторити 3—5 разів.)

(Учитель пропонує учням розглянути зображення фрагменту вовняного килима.)

– Цей килим зіткали у Криму татарські майстрині. Він оздоблений геометричним орнаментом.

– 3 яких елементів складається цей орнамент? (Лінії, трикутники, квадрати.)

– Які кольори використовували ткалі для свого килима?

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Пояснення до творчого завдання

– Створіть візерунок для торта. Ми можемо прикрасити як бічні його поверхні, так і верхній шар.

2. Правила роботи і техніка безпеки

– Кожний елемент має знаходитися точно на своєму місці.

– Відстань між елементами має бути однаковою.

– Під час роботи не розмахуємо олівцями.

– Необхідно стежити, щоб олівці не падали на підлогу (вони б’ються, як посуд, тільки всередині, а не зовні).

– Робоче місце тримаємо в чистоті.

3. Індивідуальна робота за творчим завданням

Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає учням індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

1. Обговорення учнівських робіт

2. Бесіда:

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Які емоції викликав урок?

– Кому подаруєте роботу?

3. Прибирання робочих місць.


 




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок № 30 | Урок № 32

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.