Робочий циліндр виключення зчеплення1- корпус, 2- пружина, 3- поршень, 4- манжета, 5- опорне кільце, 6- захиснийчохол, 7- клапан видалення повітря, 8- гумовий ковпачок, 9- штовхач Робочий циліндр кріпиться до картера зчеплення двома болтами. В його корпусі 1 розміщено поршень З з ущільнювальною манжеткою 4. Для видалення повітря із системи є клапан 7, вкручений у робочий циліндр і закритий від забруднення гумовим ковпачком 8. Силою пружності пружини 2 поршень постійно притиснутий до штовхача 9, а штовхач — до зовнішнього кінця вилки виключення зчеплення.
Найчастіше зустрічаються такі несправності зчеплення:неповне виключення(зчеплення «веде»). Ознакою його є утруднене переключення передач, що супроводжується поштовхами зубів синхронізаторів і шестерень коробки передач. При цьому можлива її поломка; неповне виключення (зчеплення пробуксовує). При такій несправності крутний момент від вала двигуна не повністю передається ні ведучі колеса. їз зростанням частоти обертання колінчастого вала при відпущеній педалі зчеплення автомобіль зозсім не рухається з місця або швидкість його збільшується дуже повільно. Він може також рухатися ривками, а у кабіні відчуватиметься запах гару від фрикційних накладок веденого диска;
Несправність
Причина
Неповне виключення зчеплення (зчеплення «веде»)
· Недопустиме збільшення вільного ходу педалі зчеплення.
· Короблення веденого диска
· Нерівності на робочих поверхнях дисків зчеплення або маховика
· Ослаблення заклепок або поломка фрикційних накладок веденого диска
· Заїдання маточини веденого диска на шліцах первинного вала коробки передач
· Поломка пластин, що з'єднують натискний диск з кожухом
· Поломка пластин, що з'єднують упорний фланець з кожухом зчеплення
· Наявність повітря в системі гідропривода
· Витікання рідини з системи гідропривода крізь з'єднання або пошкоджені трубопроводи
· Витікання рідини з головного циліндра або циліндра привода виключення зчеплення Засмічення отвору в кришці бачка, що викликає розрідження в головному циліндрі і підсмоктування повітря у циліндр крізь ущільнення
· Ослаблення заклепок кріплення діафрагмової пружини
· Перекіс натискного диска внаслідок відкривання фіксаторів
· Пошкодження поверхні натискного диска
Неповне включення зчеплення (зчеплення буксує)
· Недостатній вільний хід педалі зчеплення
· Водій під час руху автомобіля тримає ногу на педалі зчеплення, що викликає спрацювання фрикційних накладок і підшипника виключання зчеплення
· Підвищене спрацювання або пригорання фрикційних накладок веденого диска
· Замаслювання фрикційних накладок веденого диска, поверхонь маховика і натискного диска
· Засмічено або перекрито кромкою ущільнювального кільця компенсаційний отвір головного циліндра
· Пошкодження або заїдання привода зчеплення
· Неповне повернення педалі зчеплення через втрату пружності відтяжної пружини
· Неправильне встановлення фрикційних накладок на веденому диску