Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Етичні норми й цінності науки

Наукова організація праці в дослідницькій діяльності

Особливості творчої праці дослідника

Тема 6. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАЦІ В НАУКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

 

1. Особливості творчої праці дослідника

2. Наукова організація праці в дослідницькій діяльності

3. Етичні норми й цінності науки

 

 

 

Особливості творчої праці дослідника:

— імовірнісний характер результатів (тому необхідна наполегливість);

— унікальність (нема змоги застосовувати типові методи);

— складність і комплексність;

— масштабність і трудомісткість;

— необхідність перевірки практикою.

Принципи організації праці дослідника:

— наступність (залежить від попереднього стану науки);

— колективний характер праці (розподіл завдань; різні типи працівників);

— динамічність (плани можуть змінюватися в ході дослідження);

— мобільність (працівники повинні бути готові до зміни завдань, функцій, цілей тощо);

— самоорганізація (зосередженість, уважність, аналітичність мислення; щоденне нормування праці: 8-10 с. тексту в день, 3-5 табл. в день, 70-80 с. реферування);

— творчий підхід.

 

 

Наукова організація праці (НОП) в дослідницькій діяльності — це система заходів, спрямованих на удосконалення методів і умов інтелектуальної праці, збереження здоров’я працівників на основі новітніх досягнень науки і техніки, що забезпечують найбільшу ефективність за найменших витрат розумової праці.

Елементи НОП:

— розподіл і організація трудових процесів;

— організація робочих місць;

— забезпечення сприятливих умов праці;

— нормування й матеріальне стимулювання;

— розвиток творчих здібностей працівників.

Працездатність найвища в такі години дня: 10-13, 16-19, 20-22).

Через кожні 1,0-1,5 год потрібно робити перерву на 10 хв, а через кожні 3-4 год — перерву на 1 год.

Повинен бути режим дня, харчування, відпочинку. Роботу слід припиняти за 1-2 год до сну.

Місце праці (вимоги до стола, стільця, книжкової шафи, порядку розташування літератури, освітлення, провітрювання, тощо).

Температура: 18-20 градусів.

Особливі вимоги — до роботи за комп’ютером (є затверджені норми охорони праці).

Порушення цих вимого можуть призводити до захворювань хребта, втрати зору тощо, тобто до професійних захворювань.

 

 

Етичні норми наукової діяльності (порушення — плагіат).

Норми:

— безкорисний пошук та доведення істини (Арістотель: «Платон мені товариш, проте істина дорожча»; незалежність від винагороди);

— отримані знання повинні бути нові й обґрунтовані;

— отримані знання не повинні залежати від статусу дослідника;

— отримані знання повинні ставати загальним надбанням;

— скептицизм (вчений, який спирається на неправильні дані інших вчених, не звільняється від моральної відповідальності за їх неправильне використання; здорова недовіра до авторитетів; відмова від своїх поглядів при виявлені їх хибності; наполегливе відстоювання істини).

Біблійний пророк Еклезіаст: «У великій мудрості — велика печаль; хто помножує пізнання, той помножує скорботу». Нп: роботи А. Ейнштейна, що привели до створення атомної бомби4 роботи акад. Сахарова, що створив водневу бомбу.

Сцієнтизм — віра в силу науки. Антисцієнтизм — страх перед наукою.

Ніхто не може спинити науковий розвиток суспільства. Знання відкривають людині можливість керувати природою.

Якщо вчений бачить, що його винаходи чи відкриття можуть принести шкоду, він обов’язково повинен попередити про це суспільство і вказати шляхи подолання цієї шкоди.

 


 


Читайте також:

  1. V. Етичні правила психологічних досліджень
  2. АГД як галузь економічної науки
  3. Адміністративно-правові норми
  4. Адміністративно-правові норми поділяють на види за різними критеріями.
  5. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  6. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  7. Арифметичні оператори
  8. Арифметичні операції
  9. Арифметичні операції в різних системах числення
  10. Арифметичні операції над цілими числами
  11. Арифметичні цикли. Оператор циклу For – Next
  12. Артефакти культури. Знання, цінності і регулятиви як три основних види смислів культури.




Переглядів: 1010

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 5. ОФОРМЛЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ | ОПИТУВАЛЬНИК

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.