МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||
Елементарні частинки|частки| і їх електромагнітне поле – особливий вид матеріїКороткі відомості про будову|споруду| матерії Електричне поле ЦИФРОВОЇ ТЕХНІКИ ОСНОВИ ЕЛЕКТРОНІКИ, АВТОМАТИКИ ТА УДК 621.37 В 28 ББК 32.84 О д е с а ОСНОВИ ЕЛЕКТРОНІКИ, АВТОМАТИКИ ТА ЦИФРОВОЇ ТЕХНІКИ МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЦИФРОВОЇ ТЕХНІКИ ОСНОВИ ЕЛЕКТРОНІКИ, АВТОМАТИКИ ТА
ОДЕСЬКИЙ державний екологічний університет
Конспект лекцій
Друкується за рішенням Вченої ради Одеського державного екологічного університету ( протокол №________ від ___.___.200__ р.).
Основи автоматики, електроніки та цифрової техніки: Конспект лекцій. -Одеса: Вид-во “ ”, 2008. - 173 с.
В конспекті лекцій викладені теоретичні відомості про електричні ланцюги постійного і змінного струму, принципи роботи асинхронних та синхронних машин, напівпровідникових приладів, підсилювачів та логічних схем. Конспект лекцій використовується для денної та заочної форми навчання.
Одеський державний екологічний університет, 200___
Навчальне видання
Конспект лекцій
Підп. до друку Формат Папір Умовн. друк. арк. Тираж Зам. №
Надруковано з готового оригінал-макета –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Одеський державний екологічний університет 65016, Одеса, вул.Львівська, 15
Фізичну основу електротехніки складають електричні і магнітні явища. Зміст|вміст| же електротехніки як галузі науки полягає в технічному використанні цих явищ. Перш ніж приступити до розгляду основ електротехніки|, коротко зупинимося|зупинятимемося| на деяких відомостях про будову|споруду| матерії, без яких не можна правильно зрозуміти суть|сутність| і можливість|спроможність| використання електричних і магнітних явищ.
До структури атомів і молекул речовини входять різного роду елементарні частинки|частки|. Деякі з них мають електричний заряд. Для вивчення основ електротехніки досить ознайомитися з|із| основними властивостями електронів і протонів. Протони - частинки, що маіють позитивний електричний заряд. Вони входять до складу атомного ядра, електричний заряд якого в цілому також позитивний. Займаючи|позичати| незначну частку|долю| об'єму|обсягу|, ядро містить|утримує| практично всю масу атома. Навколо|навкруг| ядра розташовуються|перебувають| електрони – частинки |частки| з|із| негативним|заперечним| електричним зарядом (рис. 1.1). Електрони обертаються навколо|навкруг| власної осі і навколо ядра по замкнутих орбітах. Кількість електронів в атомах різних хімічних елементів неоднакова. Наприклад, атом найлегшого елемента – водню – має один електрон, атом натрію – електронів, атом хлору – 17, а в атомі одного з важких|тяжких| елементів – урану – 92 електрони. Загальний негативний заряд єлектронів у атомі будь-якого хімічного елемента дорівнює позитивному заряду ядра, тому атоми в звичайному|звичному| стані|достатку| електрично нейтральні. Після|потім| видалення|віддалення| з|із| атома або введення|вступу| в нього одного або декількох електронів атом стає електрично зарядженим, причому заряд його завжди виявляється|опиняється| кратним заряду електрона. Це пояснюється|тлумачить| тим, що електрон має елементарний ( найменший відомий ) + електричний заряд, рівний 1,6.10-19 кулона(К). Недостача електронів робить атом позитивно зарядженим, надлишок електронів обумовлює загальний його негативний заряд. То ж можна сказати про групу взаємозв'язаних атомів, які утворюють молекулу. Атоми і молекули, що мають элекричний заряд, називають іонами.
Рис.1.1 - Моделі атомів водню, натрію, хлору
Елементарні частинки|частки|, що мають електричний заряд, оточені електромагнітним| полем, причому між частинками |частками| і їх полем, строго|суворий| кажучи, точної межі|кордону| немає. Проте|однак| вважають|гадають|, що електричний заряд має лише частинка матерії, зосереджена у дуже|дуже| малій області простору|простір-час|. Поза|зовні| цією областю матерія існує у вигляді електромагнітного поля, а об'ємна густина електричного заряду дорівнює нулю. Елементарні заряджені частинки |частки| і їх електромагнітні поля, як і інші види матерії, мають масу, енергію, кількість руху, тобто|цебто| характеризуються тими ж властивостями, які враховують при розгляді механічної форми руху матерії. Але|та| ці частинки |частки| і їх електромагнітне поле є|з'являється| особливим видом матерії, оскільки|тому що|, окрім|крім| перерахованих вище властивостей, вони мають ще електромагнітні властивості|, які в класичній механіці не враховують. Найважливішими з|із| цих властивостей є|з'являються| електричний заряд, власний магнітний момент і силова дія електромагнітного поля на заряджені частинки |частки|. Читайте також:
|
||||||||||
|