Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція 1. СОЦІОЛОГІЯ – НАУКА ПРО СУСПІЛЬСТВО

Вступ

ЗМІСТ

УДК 378.14

ПОВНА НАЗВА ДИСЦИПЛІНИ

«СОЦІОЛОГІЯ»

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

для студентів

за напрямом підготовки

6.030508 “Фінанси і кредит”, 6.030504 «Економіка підприємства», 6.030509 “Облік і аудит”, 6.030507 “Маркетинг”

ОКР «Бакалавр» факультет ЕтаБ

6.100101 "Енергетика та електротехнічні системи в агропромисловому комплексі" ОКР «Бакалавр» Енергетичний факультет

6.090101 “Агрономія”, 6.040106 “Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування”

ОКР Бакалавр Факультет агротехнології та екології

6.050101 “Комп’ютерні науки”, 6.050503 “Машинобудування”

ОКР Бакалавр Факультет ІКТ

 

 

Мелітополь, 2013


Соціологія.Конспект лекцій для студентів для студентів 6.030508 “Фінанси і кредит”, 6.030504 «Економіка підприємства», 6.030509 “Облік і аудит”, 6.030507 “Маркетинг” факультет ЕтаБ; 6.100101 "Енергетика та електротехнічні системи в агропромисловому комплексі" Енергетичний факультет; 6.090101 “Агрономія”, 6.040106 “Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване” Факультет агротехнології та екології; 6.050101 “Комп’ютерні науки”, 6.050503 “Машинобудування” Факультет ІКТ ОКР Бакалавр денної та заочної форми навчання – Мелітополь: Таврійський державний агротехнологічний університет, 2013. - 104 с.

Розробник:к.соц.н., доцент кафедри філософії і соціології, Городецька О.Г.

 

 

Ó Городецька О.Г. 2013 рік

Вступ
Тема 1. СОЦІОЛОГІЯ – НАУКА ПРО СУСПІЛЬСТВО
Тема 2. ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ СОЦІОЛОГІЇ В КРАЇНАХ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ, США, В УКРАЇНІ  
Тема 3. ПОНЯТТЯ ТА РІЗНОВИДИ СОЦІОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Тема 4. МЕТОДИ ПРОВЕДЕННЯ СОЦІОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
Тема 5. ТЕОРІЯ СОЦІАЛЬНОЇ СТРУКТУРИ СУСПІЛЬСТВА
Тема 6. СОЦІАЛЬНІ СТАТУСИ І СОЦІАЛЬНІ РОЛІ. СОЦІАЛЬНА СТРАТИФІКАЦІЯ  
Тема 7. СОЦІОЛОГІЯ ОСОБИСТОСТІ
Тема 8. СОЦІАЛІЗАЦІЯ ТА ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ
Тема 9. СОЦІОЛОГІЯ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ
Тема 10. СОЦІОЛОГІЯ МОЛОДІ
Тема 11. СОЦІОЛОГІЯ ШЛЮБУ І СІМ’Ї
Тема 12. ЕТНОСОЦІОЛОГІЯ
Тема 13. СОЦІОЛОГІЯ КОНФЛІКТУ
Тема 14. ГЕНДЕРНА СОЦІОЛОГІЯ
Тема 15. СОЦІОЛОГІЯ МІСТА І СЕЛА
Тема 16. ЕЛЕКТОРАЛЬНА СОЦІОЛОГІЯ
Тема 17. СОЦІОЛОГІЯ ПРАЦІ І УПРАВЛІННЯ
Рекомендована літератури

 

Конспект лекцій розрахований на студентів усіх форм навчання за програмами бакалаврату. Головною метою викладання дисципліни "Соціологія" є формування у студентів системи знань про основні поняття соціології і, відповідно, вивчення найважливіших елементів соціального устрою; оволодіння діалектикою соціологічного аналізу соціальних стосунків і розкриття їх закономірностей; розгляд реальних соціальних процесів в сучасних умовах.

Вивчення даного курсу допоможе сформувати у майбутніх фахівців соціологічне мислення і культуру, надасть їм необхідну допомогу в розумінні сутності й змісту складних соціологічних явищ і процесів, що відбуваються в сучасному ринковому суспільстві, у виявленні причин та джерел їх виникнення, в усвідомленні природи різних соціальних конфліктів та пошуку адекватних шляхів їх подолання й вирішення, крім того, надасть допомогу в прийнятті й реалізації ефективних управлінських рішень, які були б спрямовані на нормальне функціонування і подальший розвиток соціальних об’єктів в умовах ринку.

 

Після вивчення учбової дисципліни студент повинен:

Знать:

- загальні положення та сутність основних концепцій сучасних теоретиків соціологічної науки;

- основні етапи розвитку зарубіжної і вітчизняної соціології;

- мати цілісне представлення про специфіку соціологічного знання, про місце і роль соціальних чинників і соціальних інститутів в житті суспільства;

- найважливіші тенденції розвитку сучасного українського суспільства;

- основні методи і технології проведення емпіричних соціологічних досліджень.

Уміти:

- застосовувати отримані знання під час рішення різноманітних загально соціальних і професійних проблем (організації взаємодії між соціальними суб'єктами, рішенні соціальних конфліктів і тому подібне);

- професійно спостерігати й аналізувати повсякденне життя;

- аналізувати специфіку соціальних явищ і процесів з використанням емпіричної соціологічної інформації.

Даний конспект лекцій розроблено у відповідності до робочої програми курсу з дисципліни «Соціологія».

Загальна кількість тем, яку охоплює конспект – 17.

 

 


Мета лекції.Соціологія – наука про суспільство – є ведучою в усій системі соціально-гуманітарних наук. Емпіричні соціологічні дослідження виступають найважливішим інструментарієм пізнання соціальних, економічних, політичних, духовних явищ в суспільстві. Тому освоєння майбутніми фахівцями основних соціологічних категорій і методів емпіричного з соціологічного дослідження повинно стати найважливішими складовими їх загальної і професійної освіти.


Читайте також:

  1. Адміністративне право як наука.
  2. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  3. Аналітична хімія, як фундаментальна наука.
  4. Антична наука
  5. АНТИЧНА НАУКА І ТЕХНІКА
  6. В цілому сукупність суспільного продукту – це сукупність благ і послуг, вироблених суспільством за певний період часу (як правило, за рік).
  7. Взаємозв'язок географії туризму з іншими науками
  8. Взаємозв'язок соціології з іншими науками
  9. Взаємозв’язок етики з іншими науками, що вивчають мораль
  10. Взаємозв’язок політології з іншими соціальними науками
  11. Взаємозв’язок філософії з науками
  12. Вид заняття: лекція




Переглядів: 845

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.