Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЗАВДАННЯ

Урок 2

Урок 1

Додаткова

 

Татаркевич В. Історія філософії в трьох томах. – К.; 1997.

Огородник І. В., Русин М. Ю. Українська філософія в іменах: К.;1997.

Горський В. С. Історія Української філософії. – К.; 1997.

Рассел Бертран. Історія західної філософії. – К.; Основи, 1995.

Мир философии. Книга для чтения. – Москва, 1991. (в 2-х томах).

Філософія права.

Тема. Що вивчає курс «Географія материків і океанів». Джерела географічних знань. Карти материків і океанів. Методи географічних досліджень.

Мета: Н: сформувати в учнів загальні уявлення про зміст та структуру курсу; поглибити систему знань учнів про джерела географічних знань та методи роботи з ними; ознайомити учнів з картами материків та океанів та їх відмінностями;

Р: сформувати пізнавальний інтерес та націлити учнів на вивчення курсу.

В: Виховувати мовну, екологічну культуру, культуру праці.

Обладнання: фізична карта світу (півкуль), портрети мандрівників, глобус, атласи, підручники, дидактичний роздавальний матеріал.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями.

1. Що вивчає наука географія?

2. Які джерела географічних знань вам відомі?

3. Як географію вивчали у давні часи?

4. Чому в наш час знання географії є важливим?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Розповідь учителя.

Колись у давнину зустрілися на дорозі два мандрівники: перший — старий, сивий, другий — зовсім юнак. Привіталися та вирі­шили разом відпочити від довгої подорожі. Стали розмовляти про те, про інше... Ось і каже молодший: «Чув я, що як йти цією дорогою довго-довго, можна дійти краю землі та побачити, як небо із землею зустрічаються...» «Та ні, — засміявся старий. — Якщо йти цією дорогою довго-довго, горами та рівнинами, перепливаючи моря та океани, усе одним напрямком, то потрапиш знову на те саме місце, бо Земля — це куля...»

Довго ще сперечалися старий досвід та молода запальність, але жоден не зрікся своєї думки. Так і розійшлися вони. А багато років потому згадував уже зістарілий юнак цю розмову та посміхався: обійшов він усю землю, багато побачив людей та країн, а от краю землі — не бачив... За ті часи, що минули, люди відкрили багато нових земель, перепливали моря та океани, складали карти, писали книжки.

Ось і ми з вами у нашому курсі «Географія материків і океанів» мандруватимемо шляхами великих дослідників, підійматимемося на гори та опускатимемося до глибоких западин, переходитимемо пустелі та перепливатимемо океани. А на сьогоднішньому уроці ви дізнаєтеся про наші майбутні шляхи та дослідження, пригадаєте, як працювати з географічними картами та іншими джерелами географічних знань.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План :

  1. Предмет, джерелазнань, методи досліджень.
  2. Географічні карти і їх класифікація

Розповідь учителя.

Вам відомо, що слово «географія» перекладається як «опис Землі», бо давньогрецькою «гео» — це земля, а «графос» — пишу. Географію залежно від особливостей досліджуваних об'єктів поділяють на фізичну та економічну, до назви останньої у наш час додають слово соціальна.

Фізична географія являє собою систему наук, до якої входить велика кількість нерозривно пов'язаних між собою наук: землезнавство, геоморфологія, кліматологія, океанологія, гідрологія, географія ґрунтів, геоботаніка, зоогеографія, гляціологія, геокриологія та інші.

Економічна і соціальна географія вивчає територіальне розміщення суспільного виробництва, умови і особливості його розвитку і розміщення у різних країнах та регіонах світу. До складу соціально-економічної географії теж входить ряд економіко-географічних наук: географія промисловості, географія сільського господарства, географія транспорту тощо.

Яким же саме чином людство накопичувало і передавало географічні знання? У географії наочністю й інформаційним джерелом «номер один» є карта. Карта доповнить будь-яку розповідь, поширить будь-який текст, без неї взагалі складно уявити собі географію.

Давні греки позначали географічні карти за допомогою словосполучення, яке дослівно перекладається так: «лист папіруса для письма» .

Географічні карти — це зменшені узагальнені зображення земної поверхні на площині, на яких відбито розміщення природних і суспільних явищ та процесів: материків, океанів, країн, областей, міст, районів, каналів, гідротехнічних споруд тощо.

Карти є різні: світу та окремих його регіонів, політико-адміністративні, кліматичні, карти рослинного і тваринного світу, геологічні, ґрунтів, морські карти тощо.

Специфіка карт визначається трьома їхніми особливостями.

По-перше, це закон побудови: він дозволяє одержати з карти правильні дані щодо положення, планових розмірів і форм зображуваних географічних об'єктів.

По-друге, це використання умовних позначень, тобто схематичних зображень певних об'єктів та явищ.

По-третє, це відбір та узагальнення зображених об'єктів та явищ, які дозволяють за допомогою умовних позначень підкреслити на карті загальні та істотні ознаки цих явищ та об'єктів.

Які групи карт існують?

За об'єктами, що зображені, виділяються три групи карт:

1) карти світу чи півкуль;

2) карти материків і океанів та їхніх частин;

3) карти держав.

Оскільки розміри об'єктів дуже різні, карти розрізняються також за масштабом.

1) дрібномасштабні (не більш ніж 1: 1 000 000),

2) середньомасштабні (від 1 : 1 000 000 до 1 : 200 000) та

3) великомасштабні (не менш ніж 1 : 200 000).

 

Останньою ознакою, за якою виділяють групи карт, є їхній зміст, виділяються 1). загальногеографічні (різні географічні об'єкти подані на них з однаковою мірою детальності),

2). тематичні (або спеціальні, що присвячені висвітленню певної теми).

Усі карти, якими ми користуватимемося, вивчаючи курс географії материків і океанів, будуть розрізнятися за цими трьома ознаками — охоплення території, масштаб та зміст.

Якими же способами передають на картах їх основний зміст? Деякі з них ви знаєте: це спосіб якісних фонів, ареалів тощо.

Карти є втіленням картографічного методу дослідження.

Взагалі, географія використовує як загальнонаукові (спостереження, аналіз, експеримент тощо), так і географічні(палеогеографічні, картографічні) методи дослідження. Зібрані за допомогою фізичного, хімічного та аерокосмічного методів дані обробляються зо допомогою математичного методу, зокрема шяхом відтворення моделей у комп'ютері.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями і завданнями.

1. Що вивчає курс «Географія материків і океанів»?

2. Яку роль у вивченні нашої планети відіграли мандрівники?

3. Чим відрізняється даний курс від тих, що вивчалися у попередніх класах? Наведіть приклади значення цього курсу для практичної діяльності людини.

4. Якими картами ви будете користуватися при вивченні цього курсу? Покажіть на карті материки і океани.

5. Що означає слово «географія»?

6. Які два різновиди географії існують?

7. Що таке географічна карта? Які види географічних карт існують? Яке їхнє значення у житті людини?

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Заключне слово вчителя:

— цікавий змістовний курс «Географія материків і океанів» дозволяє отримати практичні знання про природу материків і океанів, визначити завдання охорони навколишнього середовища і раціонального використання природних багатств;

— різноманітні карти материків і океанів відрізняються законом побудови, використанням умовних позначень та відбором і узагальненням зображуваних явищ й об'єктів;

— карти, якими ми будемо користуватися при вивченні курсу «Географія материків і океанів», поділяються на три групи: карти світу чи півкуль, карти материків і океанів та їхніх частин, карти країн;

— географічні об'єкти вивчаються за допомогою загальнонаукових та географічних методів дослідження.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний текст у підручнику.

Р 4 Навести з атласу приклади карт трьох груп, за якими вивчається курс «Географія материків і океанів».

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Практична робота №1Тема: Аналіз карти часових поясів із метою виявлення закономірностей у зміні часу.

Мета: Н:формувати знання про зміну часу на земній кулі й причини, що обумовлюють ці зміни; дати уявлення про місцевий і поясний час, навчити їх визначати.

В: Виховувати цікавість до предмету, формувати мовну культуру

Р: Розвивати увагу, вміння практично застосовувати набуті знання, використовувати джерела інформації

Обладнання:карта часових поясів, зошит для практичних робіт з друкованими основами.

Хід уроку

  1. Ознайомлення з теоретичним матеріалом на стор. 1 зошита для практичних робіт.
  2. 2. Власне виконання завдань практичної роботи.

 

  1. На малюнку (стор. 2 зашита для практичних робіт) вказати в якій із точок Землі буде полудень, а в якій північ.
  2. На основі аналізу карти часових поясів заповнити пропуски в тексті.
  3. Використовуючи карту часових поясів, підписати на схемі поясний час, що відповідає кожному з поясів. Розпочати із нульового меридіану, зважаючи, що зараз там 0 годин.
  4. Визначити розходження в географічній довготі між двома пунктами, якщо відомо різницю в місцевому часі: в Києві місцевий час 12 годин 00 хвилин, а в Харкові 12 годин 24 хвилини.
  5. Розрахуйте, яка година в Сіднеї, якщо в Києві 12-та година дня (місяць – серпень).

Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. Бухгалтерська звітність, її значення, завдання і вимоги




Переглядів: 748

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основна | ПРАКТИЧНА РОБОТА №3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.