Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання.

Завдання.

Завдання.

За допомогою фізичної карти встановіть, які форми поверхні переважають на території Африки, чим це зумовлено.

Розповідь учителя.

Отже, між тектонікою та рельєфом існує тісний зв'язок: наприклад, Африканській платформі відповідають рівнини материка, а областям складчатості — гірські масиви.

За допомогою шкали висот визначте висоту рівнин Африки та їх переважні форми.

Розповідь учителя.

Серед рівнин Африки переважають плоскогір'я (тобто високі рівнини), гірські масиви з переважанням брилових (давні Драконові гори) наявні на окраїнах материка. Слід зазначити своєрідність Африканської платформи: хоча її фундамент не може згинатись у складки, але під впливом внутрішніх сил на ньому виникають тріщини, грабени, горсти (яскравим прикладом є Східна Африка). На відміну від, скажімо, Східноєвропейської платформи, у межах якої розташована територія України, в Африці існують вулкани, тобто розвиток земної кори не завершується платформенним циклом. Сталі ділянки земної поверхні продовжують змінюватися.

Чіткіші уявлення про розломи та грабени Східної Африки допоможуть нам створити описи ландшафтів. Голова комплексної Східноафриканської експедиції Андрій Капіца так описав один із цих краєвидів: «Дорога повільно підіймається вгору. Ми маємо перевалити через хребет та спуститися його протилежним схилом до Рифтової долини. Коли ми дісталися гребня, перед нами відкрилася велична картина Рифтової долини. Долиною її називають тому, що, немов річкова долина, це коритоподібне зниження витягнено на сотні та тисячі кілометрів і схоже на слід велетенського колеса, що продавило смугу в густому багні. Ця долина пролягла через гори і плато. Уступи, що її обмежують, називаються ескарпи, і підняті вони над днищем на сотні метрів. На горизонті синім хребтом виднівся ескарп протилежного борту. Це крутий схил заввишки до тисячі метрів над дном долини. Ліворуч від нас підносився корпус згаслого вулкана. Тіні від пухнастих купчастих хмар повільно пливли саваною» [32, с 18].

 

Одним із символів Африки є славетний вулкан Кіліманджаро.

Знайдіть вулкан Кіліманджаро на фізичній карті Африки та позначте на контурній карті його висоту.

Розповідь учителя.

Біля узбережжя Гвінейської затоки розташований вулкан Камерун, поблизу якого, в районі озера Ніос, сталася одна з найстрашніших природних катастроф світу. У серпні 1986 р. внаслідок посилення тектонічних процесів у надрах з дна озера була викинута хмара отруйного газу, який призвів до загибелі близько півтори тисячі мешканців цієї місцевості.

Завдання.

1. За допомогою фізичної та тектонічної карти схарактеризуйте Драконові та Атлаські гори.

2. Нанесіть на контурну карту найголовніші родовища корисних копалин. Проаналізуйте розміщення корисних копалин магматичного та осадового походження.

Розповідь учителя.

Африка досить багата на мінеральні ресурси, насамперед магматичного походження. Світове значення мають африканські родовища алмазів, золота, уранових та мідних руд тощо. Цікаво, що у 1905 р. в провінції Трансвааль (Південна Африка) знайшли алмаз вагою 621,2 г. На честь президента алмазорудної компанії алмаз назвали «Куллінан». Різні експерти оцінили вартість «Куллінана» від 94 до 188 т чистого золота.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Бесіда за запитаннями і завданнями.

1. У чому полягає головна особливість геологічної будови Африки?

2. Порівняйте рельєф Північної та Південної Африки.

3. За допомогою тектонічної карти дайте порівняльну характе­ристику: Капських та Драконових гір; Східноафриканського та Ефі­опського нагір'їв.

4. Які закономірності розміщення родовищ магматичних (осадо­вих) копалин на території Африки ви можете назвати?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Заключне слово вчителя:

— в основі материка Африка лежить давня платформа, тому серед форм рельєфу переважають рівнинні;

— рухи земної кори привели до виникнення на платформі розломів, з якими пов'язані вулканізм та утворення великих нагір'їв;

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати відповідний текст у підручнику.

Нанести форми рельєфу та корисні копалини на контурні карти.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Виконайте завдання.
  5. Виконайте завдання.
  6. Випереджаюче завдання.
  7. Відповідь на практичне завдання.
  8. Встановлення нормованого завдання.
  9. Грошово-кредитна політика центрального банку: типи, стратегічні цілі, проміжні й тактичні завдання. Інструменти реалізації грошово-кредитної політики.
  10. Домашнє завдання.
  11. Домашнє завдання.
  12. Домашнє завдання.




Переглядів: 427

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок 15 | Завдання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.