Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання.

Урок 33

Тема. Природні зони та висотна поясність на території Північної Америки.

Мета: Н: сформувати в учнів систему знань про особливості природних комплексів Північної Америки; закріпити навички учнів складати характеристики природних зон;

В: Виховувати екологічну культуру, цікавість до предмету.

Р: удосконалити практичні вміння учнів працювати з картографічним матеріалом.

Обладнання: карта природних зон світу, фізична карта Північної Америки, картини природних комплексів материка, атласи, підручники.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями.

1. Що таке природна зона? Від чого залежить розташування природних зон?

2. Які природні зони наявні на території Південної Америки?

3. За яким законом розподіляються природні комплекси Анд?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Розповідь учителя.

Природні зони Північної Америки, так само як і інших материків, розподіляються за законом широтної зональності. Але карТа природних зон Північної Америки свідчить про порушення широтного простягання природних зон, особливо це стосується внутріш ніх районів материка. Що є причиною такого явища? Чому набір природних зон у Північній Америці значно більший за такий у Південній Америці? Аналіз карти природних зон та використання набутих знань про природу материка допоможуть нам відповісти на це запитання. Ви вже знайомі з висотною поясністю Анд. Чи є висотні пояси в Кордильєрах? На це запитання ми також одержимо відповідь на сьогоднішньому уроці.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План

  1. Карта природних зон
  2. 2. Характеристика природних зон
  3. Висотна поясність

За допомогою карти природних зон визначте особливості розміщення природних зон на території Північної Америки. Розповідь учителя.

Більша частина острова Гренландія та острови Канадського архіпелагу розташовані у зоні арктичних пустель. Ці райони вкриті материковими льодовиками та практично позбавлені ґрунтів і рослинності. Влітку лише в окремих місцях на кам'янистому ґрунті можна побачити бідні мохи та лишайники.

Північне узбережжя північної Америки та прилеглі до нього острови — це зона тундри, тобто безлісі площі субарктичного поясу. Мінімальні температури тут зберігаються протягом більшої частини року а через вічну мерзлоту ніколи не відтають ґрунти. Рослинність — мохи, лишайники, чагарники, карликові берези та іви. Тварини — північні олені (карібу), песці, вовки, гризуни (насамперед лемінги).

Запитання.

Чому в тундрі немає великих дерев?

Розповідь учителя.

Поступово тундра переходить у рідколісся — лісотундру, або тундролісся. Останнє у свою чергу змінюється хвойними лісами –тайгою.Північноамериканській тайзі притаманні значний відсоток як хвойних, так і широколистих дерев. Тут зростають численні види ялини, ялиці та сосни. Оскільки ґрунти цієї зони утворюються за умов холодної зими та прохолодного літа, органічні залишки розкладаються повільно, тобто перегною утворюється мало. Через те, що під перегноєм розташований білуватий шар, зовні схожий на ропіл (золу), такі ґрунти називаються підзолистими. У тайзі мешкають такі тварини, як американський лось, чорнохвостий олень, заєць, рись, ондатра, бобер, різні види дятлів, американський рябчик тощо.

Зона широколистяних та хвойно-широколистяних лісівпростягається вздовж Атлантичного узбережжя в меридіональному напрямі, але ділянки таких лісів є і на Тихоокеанському узбережжі. Ґрунти під цими лісами — сірі лісні та бурі лісні, у яких перегною більше, ніж у ґрунтах тайги. У широколистих лісах зростають бук, дуб, липа, клен (широко знаний канадський клен, із соку якого одержують солодкий сироп та цукор). Поширені олень, лисиця, пума (кугуар або скелястий лев), опосум (представник сумчастих, «переселенець» з Південної Америки).

Зона степівтягнеться з півночі на південь у центрі материка від канадської тайги до Мексиканської затоки. Степи Північної Америки — це безлісий простір помірного та субтропічного поясів. Ця зона розташована у сприятливих кліматичних умовах (сухе тепле літо та холодна зима), тому тут зростає багата трав'яниста рослинність (типчак, бізонова трава, бородач) на чорноземних та каштанових ґрунтах.

Перехідна полоса між лісами та степами у Північній Америці називається преріями. У минулому прерії були багаті на різноманітні рослини та тварин. Але людина винищила бізонів, вовків-койотів, лисиць під час освоєння цих земель.


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Виконайте завдання.
  5. Виконайте завдання.
  6. Випереджаюче завдання.
  7. Відповідь на практичне завдання.
  8. Встановлення нормованого завдання.
  9. Грошово-кредитна політика центрального банку: типи, стратегічні цілі, проміжні й тактичні завдання. Інструменти реалізації грошово-кредитної політики.
  10. Домашнє завдання.
  11. Домашнє завдання.
  12. Домашнє завдання.




Переглядів: 647

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота № 7 | Урок 34

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.