Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Інформаційне забезпечення в Україні

В Україні організація інформаційного забезпечення базується на принципах відкритості і прозорості процедур розроблення і прийняття стандартів, які означають, що офіційна інформація про розроблювальні і прийняті нормативні документи, у тому числі і міжнародні, повинна бути доступна всім зацікавленим організаціям і особам.

Право власності на національні стандарти, кодекси усталеної практики, класифікатори та каталоги належить державі. Від імені держави права власника на ці документи здійснює Держстандарт.

Право власності на стандарти, створені іншими суб'єктами стандартизації, належать тим суб'єктам, за кошти яких вони створені або яким це право передано.

Національні стандарти, кодекси усталеної практики, класифікатори та каталоги видає, перевидає та розповсюджує центральний орган виконавчої влади у сфері стандартизації в особі Держстандарту. Окрім того Держстандарту надане виключне право офіційної інформації про українські, міжнародні, регіональні, національні нормативні документи, правила, норми та рекомендації з стандартизації, а також інформації, що стосується продукції і послуг, які сертифіковані і марковані знаком відповідності до державних стандартів.

Всі суб'єкти господарської діяльності, що приймають нормативні документи, ведуть власні інформаційні фонди і самі подають на договірній основі документи і інформацію про них зацікавленим особам.

Український національний інформаційний фонд стандартів, класифікаторів техніко-економічної інформації, а також міжнародних (регіональних) стандартів правил, норм і рекомендацій з стандартизації, національних стандартів закордонних країн організовує та веде Дерстандарт.

Національний автоматизований інформаційний фонд стандартів (НФС) є сукупністю фондів, що формуються з документів з стандартизації, метрології та сертифікації. НФС здійснює нагромадження інформаційних ресурсів, організовує їх зберігання та облік, а також створює умови для їх використання в інтересах громадян, суспільства і держави. НФС організовує і веде Держстандарт у взаємодії з міністерствами і відомствами, підприємствами, установами і організаціями, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, громадськими організація­ми, міжнародними й іноземними організаціями з стандартизації, метрології та сертифікації. Він складається з:

- Головного інформаційного фонду стандартів Держстандарту;

- Національного центру міжнародної інформаційної мережі ISONET WTO;

- інформаційних фондів стандартів як спеціалізованих організацій так і відповідних структурних підрозділів міністерств, відомств, підприємств, установ і організацій.

Діяльність Головного інформаційного фонду стандартів Держстандарту полягає в:

- формуванні та веденні фонду державних і міждержавних стандартів, класифікаторів техніко-економічної інформації, міжнародних (регіональних) стандартів, правил, норм, рекомендацій щодо стандартизації, метрології та сертифікації, а також фонду національних стандартів іноземних країн;

- централізованому обліку інформації про документи НФС;

- взаємодії з міжнародними (регіональними) організаціями з стандартизації, метрології та сертифікації;

- координації діяльність інформаційних фондів стандартів і організаційно-методичне керівництво ними;

- організації користування інформацією про стандарти.

Національний центр Міжнародної інформаційної мережі ISONET WTO буде детальніше охарактеризований далі. Зараз лише слід зауважити, що центр відіграє роль інформаційного посередника, через якого ISO і GATT/WTO забезпечують взаємний обмін інформацією з національним органом стандартизації в Україні. Робота центру має два напрями діяльності - внутрішній та зовнішній. Перший - спрямований на забезпечення зацікавлених сторін в Україні (міністерств, відомств, підприємств, установ і організацій всіх форм власності, технічних комітетів України з стандартизації) інформацією про нормативну документацію країн-учасниць GATT (технічні регламенти, директиви, настанови; міжнародні, регіональні, національні стандарти та інші документи). Зовнішня діяльність національного інформаційного центру полягає в інформуванні Секретаріату GATT, а через нього іноземних національних інформаційних центрів про нормативні документи України. Основна мета цієї діяльності - подолання технічних бар'єрів у міжнародній торгівлі.

Окремі інформаційні фонди стандартів різних організацій та підприємств виконують такі функції:

- нагромаджують інформацію про стандарти і забезпечують їх зберігання;

- взаємодіють з Головним інформаційним фондом стандартів шляхом надання йому довідкової та бібліографічної інформації про свої документи;

- організовують забезпечення користувачів інформацією про наявні документи та забезпечують їх копіями.

Будь-який документ з стандартизації, метрології та сертифікації незалежно від виду носія і місця зберігання мо­же бути внесений до НФС. Рішення про це приймається Держстандартом. В основному НФС містить такі документи:

- нормативні акти України у сфері стандартизації, метрології та сертифікації;

- державні стандарти України, класифікатори техніко-економічної інформації, керівні нормативні документи, інструкції, правила і рекомендації в сфері стандартизації, метрології та сертифікації;

- бібліографічні та інформаційні видання Держстандарту;

- міждержавні стандарти країн СНД, правила, рекомендації, рекомендації з метрології;

- бібліографічні та інформаційні видання Міждержавної Ради СНД з стандартизації, метрології та сертифікації;

- міжнародні договори в сфері стандартизації, метрології та сертифікації продукції та послуг, стандарти, правила, норми і рекомендації міжнародних (регіональних) організацій, національні стандарти іноземних країн;

- інформацію про галузеві стандарти, стандарти науково-технічних товариств, інших громадських організацій;

- інші документи інформаційних фондів стандартів міністерств і відомств.

Відповідно інформаційні фонди окремих організацій та підприємств формуються з документів, прийнятих ними в межах їх компетенції.

Інформація про документи НФС щорічно друкується у виданнях Держстандарту. Запити користувачів щодо одержання інформації про документи НФС та їх копій надсилаються до Головного інформаційного фонду стандартів. Відповідно до цих запитів Держстандарт чи відповідні інформаційні фонди стандартів, повинні забезпечити користувачів такими послугами:

- надавати інформацію про документи (наявність у фонді, чинність, термін дії, скасування, внесені зміни);

- надавати усіх видів бібліографічних довідок на основі наявних каталогів і документів із стандартизації, метрології та сертифікації, а також довідок і консультацій з питань стандартизації за каталогами ISO, ІЕС, ЕN, DІN, розвинутих країн світу, інформаційних покажчиків Держстандарту, Міждержавної Ради СНД з стандартизації, метрології та сертифікації;

- надавати користувачам стандарти та інші нормативних документів фондів для тимчасового використання у читальних залах, а також організувати забезпечення користувачів копіями документів фондів за їхніми запитами.

Зазначена інформація та копії нормативних документів надаються організаціям, підприємствам, а також суб'єктам підприємницької діяльності, на договірних умовах. Прибуток, отриманий від надання НФС платних послуг, спрямовується на забезпечення діяльності фонду. Фінансування витрат НФС провадиться за рахунок державного бюджету, а також коштів, що надходять від користувачів інформації цього фонду.

Головний інформаційний фонд стандартів і зазначений Національний інформаційний центр з стандартизації та сертифікації провадять свою діяльність відповідно до положень, про Національний автоматизований інформаційний фонд стандартів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 лютого 1995 р. № 84 і положень про Національний інформаційний центр із стандартизації та сертифікації міжнародної інформаційної мережі ISONET, затверджених наказом Держстандарту України від 13 липня 1995р. № 245.

 


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II.1 Програмне забезпечення
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  5. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  6. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  7. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  8. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  9. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  10. Адміністративне судочинство в Україні
  11. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  12. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля




Переглядів: 781

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міжнародна інформаційна система | Національний центр міжнародної інформаційної мережі ISONET WTO

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.